Lego Spike Prime
Elements de Lego Spike Prime
Connexió de Lego Spike Prime
https://spike.legoeducation.com/
Per connectar el hub amb el programari, clica a la icona del hub situada a la part superior esquerra de la pantalla.
Pot aparèixer un missatge avisant de la nova actualització del sistema operatiu del hub. Engega el hub prement el botó central. Si el botó del hub s’il·lumina de color verd, ja està actualitzat; si s’il·lumina de color blanc, connecta’l amb el cable USB a l’ordinador per actualitzar-lo i segueix els passos.
Amb el hub actualitzat, el podem connectar de dues maneres: per Bluetooth o bé mitjançant el cable USB. És més pràctic fer-ho a través de Bluetooth. Segueix les instruccions que es mostren a la pantalla. Amb el hub engegat, prem el botó per activar el Bluetooth i s’encendrà el LED de color blau de manera intermitent. A la pantalla, clica a “Abrir”. El hub apareixerà a una finestra emergent, selecciona’l i emparella’l amb el dispositiu.
El LED indicador de Bluetooth del hub es mantindrà de color blau de forma constant. A l’àrea de treball veurem la icona del hub amb un senyal de color verd indicant que està connectat:
També es pot utilitzar el cable USB per connectar el hub.
En fer clic al botó “Abrir”, s’obre una finestra de connexió per localitzar i connectar el hub.
Plataforma de programació de Lego
https://spike.legoeducation.com/prime/start/
Blocs de llum
Amb els blocs de Llum es poden encendre i apagar els llums de diferents elements (per exemple, la Matriu de 5×5 llums del Hub i els llums del Sensor de distància).
Encendre la matriu de llums 5×5 X segons
Aquest bloc crea un patró i el projecta a la matriu de llums 5×5 durant el temps especificat. Passat aquest temps, el bloc apaga els píxels.
Encendre la matriu de llums 5×5
Aquest bloc crea un patró i el projecta a la matriu de llums 5×5. El patró roman encès fins que es doni una altra ordre a la matriu de llums o es pari el programa.
Escriure a la matriu de llums 5×5
Aquest bloc mostra una cadena de text a la matriu de llums 5×5, presentant cada vegada una lletra a la pantalla.
Apagar la matriu de llums 5×5
Aquest bloc apaga tots els llums de la matriu de llums 5×5.
Fixar brillantor de la matriu de llums 5×5
Aquest bloc fixa la brillantor de la matriu de llums 5×5 per al bloc següent de la pila de programació que l’utilitzi, tal com el bloc “Encendre matriu 5×5”. Si no s’ha especificat la brillantor, el valor per defecte és 100%.
Fixar brillantor de píxels a la matriu de llums 5×5
Aquest bloc fixa la brillantor dun píxel individual de la matriu de llums 5×5. Només s’actualitza el píxel especificat. La resta de la matriu de llums no canvia.
Girar orientació de la matriu de llums 5×5
Aquest bloc gira l’orientació del que s’està mostrant a la matriu de llums 5×5, ja sigui en sentit horari o antihorari.
Fixar orientació de la matriu de llums 5×5
Aquest bloc fixa l’orientació del que s’està mostrant a la matriu de llums 5×5. L’orientació es pot fixar com a dreta, cap per avall, esquerra o dreta. L’orientació predeterminada és dreta.
Fixar llum del botó central
Aquest bloc defineix el color de la llum del botó central.
Il·luminar sensor de distància
Aquest bloc encén i apaga els llums del Sensor de distància.
Blocs de Motor
Els blocs de Motor fan que funcionin els motors o n’obtenen informació. La categoria Blocs de Motor conté els blocs de Motor més habituals.
Accionar motor durant
Aquest bloc acciona un o més motors en sentit horari o antihorari un nombre determinat de rotacions, segons o graus.
La velocitat del motor es fixa amb el bloc “Fixar velocitat al… %”. La velocitat per defecte és 75%.
Motor Anar a la posició
Aquest bloc fixa un o més motors en una posició específica. Es pot fixar que el motor funcioni en sentit horari, funcioni en sentit antihorari o prengui la ruta més curta fins a la posició especificada. La posició va de 0 a 359 graus.
La velocitat del motor es fixa amb el bloc “Fixar velocitat al… %”. La velocitat per defecte és 75%.
Arrencar motor
Aquest bloc acciona un o més motors en sentit horari o antihorari per sempre. La velocitat del motor es fixa amb el bloc “Fixar velocitat al… %”. La velocitat per defecte és 75%.
Aturar motor
Aquest bloc fa que un o més motors deixin de funcionar. El motor frenarà de manera que de seguida s’aturarà del tot. El motor no mantindrà la posició un cop hagi frenat.
Fixar velocitat del motor
Aquest bloc estableix la velocitat d’un o més motors. L’interval de velocitat és de –100 a 100. Els valors negatius inverteixen la direcció del motor. Si no s’ha especificat una velocitat, el valor per defecte és del 75%.
Posició del motor
Aquest bloc informa de la posició actual dun motor. La posició es proporciona en graus de 0-359.
Velocitat del motor
Aquest bloc indica la velocitat actual d’un motor. El valor presentat és la velocitat real del motor, no la velocitat fixada pel bloc Fixar
Blocs de Moviment
Els blocs de moviment us permeten accionar dos motors amb un moviment sincronitzat. S’utilitzen principalment per desplaçar Bases de conducció. Només es poden sincronitzar motors del mateix tipus (per exemple, Motors mitjans).
Moure durant
Aquest bloc mou una base de conducció cap endavant o cap enrere, o la gira en sentit horari o antihorari durant un nombre determinat de centímetres, polzades, segons, graus o rotacions. La distància recorreguda en centímetres i polzades depèn de com s’hagi construït la base de conducció. Utilitza el bloc Ajustar una rotació del motor a la distància recorreguda per calibrar la teva base de conducció.
Començar a moure…
Aquest bloc comença a moure una base de conducció cap endavant o cap enrere, o la gira en sentit horari o antihorari.
Moure amb direcció durant
Aquest bloc mou endavant una Base de conducció durant un temps determinat amb possibilitat de direcció. Valors de direcció més alts (per exemple +99 i -99) faran que la trajectòria d’arc de la base de conducció sigui més pronunciada. Fes servir un valor de “0” per conduir en línia recta. Utilitzar els valors 100 i -100 farà que la base de conducció giri sobre si mateixa.
Començar a moure amb direcció
Aquest bloc comença a moure endavant una Base de conducció amb possibilitat de direcció per sempre. Valors de direcció més alts (per exemple +99 i -99) faran que la trajectòria d’arc de la base de conducció sigui més pronunciada. Fes servir un valor de “0” per conduir en línia recta. Utilitzar els valors 100 i -100 farà que la base de conducció giri sobre si mateixa.
Aturar moviment
Aquest bloc apaga els motors, per la qual cosa atura tot el moviment de la Base de conducció.
Fixar velocitat de moviment
Aquest bloc fixa la velocitat duna base de conducció en moviment. L’interval de velocitat oscil·la entre els -100 i els 100. Els valors negatius canvien la direcció del moviment. El valor per defecte és del 50%.
Fixar motors en moviment
Aquest bloc defineix els ports on estan connectats els dos motors de conducció.
Fixar 1 rotació del motor a una distància recorreguda
Aquest bloc calibra la distància d’una base de conducció perquè la unitat de distància (per exemple, centímetres/polzades) determinada als blocs de moviment sigui necessària.
Quan el color és
Aquest bloc executa tots els blocs units quan el Sensor de color detecta un color determinat. Els colors detectables són:
(0) Negre
(1) Violeta
(3) Blau
(4) Blau clar
(6) Verd
(7) Groc
(9) Vermell
(10) Blanc
(-1) Sense color
Aquest bloc només s’activarà en detectar el color determinat. És a dir, el bloc no s’activarà novament si el color detectat no canvia.
Quan està més proper a
Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan el Sensor de distància detecta que un objecte està més proper a o més allunyat de la distància determinada.
Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactivarà si la distància no canvia.
Quan la pressió és
Aquest bloc executa tots els blocs units a ell en pressionar, pressionar amb força o deixar anar el Sensor de força, o quan detecta algun canvi en la pressió que s’està aplicant.
Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactiva si la pressió del Sensor de força no canvia.
En inclinar-se cap a…
Aquest bloc executa tots els blocs associats a aquest quan s’inclina el Hub en el sentit especificat des d’una posició en pla amb el botó o botons cap amunt.
El bloc només s’activarà en cas que el Hub s’inclini. Això vol dir que el Hub no tornarà a activar-se a no ser que s’inclini en una nova adreça.
Blocs d’esdeveniment
Els blocs d’esdeveniments es componen íntegrament de blocs barret, cosa que significa que sempre són el primer bloc d’una pila de programació i altres blocs només es poden adjuntar a sota. Els blocs d’inici són necessaris per arrencar una pila de programació i s’activaran quan es produeixi un esdeveniment determinat.
Quan s’inicia el programa
Aquest bloc executa tots els blocs units al mateix, seqüencialment, de dalt a baix, quan s’inicia el programa. El programa es pot iniciar prement al botó Executar o, quan no s’està en mode Transmissió, prement el botó central del Hub.
Quan l’orientació del Hub apunta cap amunt
Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan el Hub està situat a l’orientació determinada. Les possibles orientacions són:
(0) dalt
(1) davant
(2) dreta
(3) baix
(4) enrere
(5) esquerra
Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactiva si l’orientació del Hub no canvia.
Quan el Hub s’agita
Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan el Hub:
(0) es toca
(2) s’agita
(3) cau
El bloc només s’activarà a l’inici de l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactivarà si el moviment del Hub no canvia.
Quan el botó del Hub es pressiona
Aquest bloc executa tots els blocs units a ell en pressionar o deixar anar el botó dret o l’esquerre.
Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactiva mentre no canvieu l’estat dels botons.
Quan el cronòmetre
Aquest bloc reprodueix tots els blocs que hi estan associats quan el cronòmetre superi un valor especificat. El “cronòmetre” és un rellotge en continu funcionament. Engega des de “0” en iniciar-se el programa. Es pot restablir mitjançant el bloc Restablir cronòmetre.
Quan
Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan una determinada condició és veritable.
Aquest bloc només s’activarà en cas que la condició determinada es torni veritable. Això vol dir que el bloc no es reactivarà si la condició continua sent veritable.
En rebre missatge
Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan s’envia un missatge determinat a través del bloc Enviar missatge o el bloc Enviar missatge i esperar.
Enviar missatge
Aquest bloc envia un missatge determinat. S’executaran tots els blocs d’inici Quan es rebi el missatge fixat amb el missatge determinat. Un cop enviat el missatge, s’executarà el bloc següent de la pila de programació.
Enviar missatge i esperar
Aquest bloc envia un missatge determinat. S’executaran tots els blocs d’inici Quan es rebi el missatge fixat amb el missatge determinat. Un cop enviat el missatge, el bloc espera fins que totes les piles de programació amb el missatge determinat hagin conclòs abans de continuar al següent bloc de la pila.
Altres blocs
Blocs de so
Els blocs de so permeten reproduir sons des del dispositiu o el Hub.
Tocar so fins acabar
Aquest bloc reprodueix un so seleccionat al dispositiu i pausa la pila de programació fins que finalitzi el so. Podeu afegir sons al projecte mitjançant el botó Afegeix so.
Començar so
Aquest bloc comença a reproduir un so seleccionat al dispositiu i immediatament executa el següent bloc de la pila de programació. Podeu afegir sons al projecte mitjançant el botó Afegeix so.
Tocar nota X segons
Aquest bloc reprodueix una nota musical al teu Hub durant un nombre determinat de segons.
Començar a tocar nota
Aquest bloc reprodueix una nota musical al teu Hub. Seguirà reproduint-se fins que alguna cosa al programa l’aturi.
Aturar tots els sons
Aquest bloc per a tots els sons que s’estan reproduint en aquell moment (és a dir, notes i fitxers d’àudio).
Canviar efecte de to en…
Aquest bloc canvia el to o l’efecte de panoramització a esquerra/dreta dels sons que s’estan reproduint al dispositiu.
L’efecte de panoramització determina quin altaveu està emetent el so, essent “-100” només l’altaveu esquerre, “0” normal i “100” només l’altaveu dret.
Establir efecte de to en…
Aquest bloc canvia el to o l’efecte de panoramització a esquerra/dreta dels sons que s’estan reproduint al dispositiu.
L’efecte de panoramització determina quin altaveu està emetent el so, essent “-100” només l’altaveu esquerre, “0” normal i “100” només l’altaveu dret.
Esborrar efectes de so
Aquest bloc torna els efectes sonors de to i panoramització a esquerra/dreta als valors normals.
Canviar volum
Aquest bloc canvia el volum del so que s’està reproduint en aquell moment i ho fa per un valor definit respecte del volum actual de la reproducció. El volum predeterminat és del 100%.
Fixar volum
Aquest bloc fixa el volum del so. El volum predeterminat és del 100%.
Volum
Aquest bloc informa de l’actual volum del so.
Blocs de control
La categoria blocs de control conté tots els blocs que poden modificar el curs lineal de l’execució de blocs, per exemple, condicions, bucles i estructures “esperar durant”.
Esperar durant segons
Aquest bloc atura la pila de programació un nombre determinat de segons. Admet nombres enters i decimals.
Repetir bucle
Tots els blocs inclosos en aquest bloc s’executaran en bucle les vegades determinades abans de deixar que la pila de programació continuï.
Bucle per sempre
Tots els blocs inclosos en aquest bloc s’executaran a bucle per sempre.
L’única manera d’aturar el bucle és interrompre el programa prement el botó Parar, o fent servir el bloc Parar todo.
Si… llavors…
Aquest bloc comprova si la condició booleana determinada és veritable.
Si la condició és veritable, s’executaran tots els blocs que s’hi contenen. Si la condició és falsa, els blocs s’ignoraran.
Si… llavors… Si no…
Aquest bloc comprova si la condició booleana determinada és veritable.
Si la condició és veritable, els blocs continguts al primer espai s’executaran i la pila continuarà. Si la condició és falsa, els blocs s’executaran dins del segon espai.
Esperar fins que
Aquest bloc atura la pila de programació fins que la condició booleana determinada sigui veritable.
Repetir bucle fins
Tots els blocs continguts en aquest bloc estaran en bucle fins que la condició booleana determinada sigui veritable. Quan la condició determinada esdevingui veritable, s’executaran els blocs inferior a aquest.
Aturar altres piles
Aquest bloc per a totes les piles de programació a excepció de la seva pròpia.
Aturar
Aquest bloc per a totes les piles de programació en execució, o per només la seva pròpia pila de programació, o surt del programa.
Blocs de Sensors
Els blocs de Sensors reben informació dels sensors (per exemple, Sensor de color, Sensor de distància, Sensor de força, Sensor giroscòpic).
És de color…?
Aquest bloc indica «veritable» quan el Sensor de color detecta el color determinat. Els colors detectables són:
(0) Negre
(1) Violeta
(3) Blau
(4) Blau clar
(6) Verd
(7) Groc
(9) Vermell
(10) Blanc
(-1) Sense color
Color
Aquest bloc indica el valor actual del color detectat pel Sensor de color. Els colors detectables són:
(0) Negre
(1) Violeta
(3) Blau
(4) Blau clar
(6) Verd
(7) Groc
(9) Vermell
(10) Blanc
(-1) Sense color
És la llum reflectida…?
Aquest bloc indica “veritable” quan la llum reflectida al Sensor de color és més gran, igual o menor que el percentatge determinat.
Llum reflectida
Aquest bloc indica el valor actual de llum que s’està reflectint al Sensor de color.
Està pressionat?
Aquest bloc indica “veritable” quan el Sensor de força es pressiona (>0 newtons), es pressiona amb força (> 5 newtons) o es deixa anar (= 0 newtons).
Pressió
Aquest bloc indica la pressió actual que s’està exercint al Sensor de força, en newtons o en forma de percentatge. El sensor pot detectar entre 2 i 10 newtons.
És la distància…?
Aquest bloc indica “veritable” quan el Sensor de distància detecta que alguna cosa està més propera (<), més allunyada (>) o exactament (=) a una distància determinada en centímetres, polzades o en forma de percentatge.
Distància
Aquest bloc indica la distància actual que detecta el Sensor de distància en centímetres, polzades o en forma de percentatge. El rang del sensor és de 0-200 centímetres o 0-78,74 polzades.
… està inclinat?
Aquest bloc indica “veritable” quan s’inclina el Hub en el sentit especificat des d’una posició en pla amb el botó o botons cap amunt.
Apunta l’orientació del Hub cap a…?
Aquest bloc indica “veritable” en col·locar el Hub a l’orientació determinada. Les possibles orientacions són:
(0) dalt
(1) davant
(2) dreta
(3) baix
(4) enrere
(5) esquerra
S’està movent?
Aquest bloc indica “veritable” quan el Sensor giroscòpic del Hub:
(0) es toca
(2) s’agita
(3) cau
Angle de capcineig, lloada o picada d’ullet del Hub
Aquest bloc indica l’angle de capcineig, lloament o picada de l’Hub. Capçaleu, lloada i picades de mà són termes que s’utilitzen per descriure el moviment d’un avió a l’aire, però també poden utilitzar-se amb qualsevol objecte que estigui girant en les tres dimensions. En observar un avió:
L’angle de capcineig fa referència a la inclinació, amunt o avall, del morro de l’avió.
L’angle d’alabeig es refereix a la inclinació, a dalt oa baix, de les ales de l’avió.
L’angle de picada d’ullet es refereix a la direcció de l’avió respecte del terra.
Fixar l’angle de picada d’ullet del Hub a 0
Aquest bloc fixa l’angle de picada d’ullet del Hub a “0”. Per defecte, l’angle de picada d’ullet serà “0” en el sentit cap al qual estigui orientat el Hub en arrencar el programa.
El botó del Hub es pressiona?
Aquest bloc indica “veritable” si el botó esquerre o dret es pressiona o deixa anar.
Cronòmetre
Aquest bloc indica el temps, segons, transcorregut des de l’arrencada del programa. El cronòmetre es reinicia cada cop que el programa ho fa. Utilitza el bloc Reinicia el cronòmetre per reiniciar-lo manualment.
Reiniciar cronòmetre
Blocs Operadors
Els blocs Operadors realitzen totes les operacions matemàtiques que es poden fer amb valors numèrics.
Triar un número aleatori
Aquest bloc tria un nombre aleatori dins de l’interval determinat que inclou tots dos extrems. Pots especificar nombres enters o decimals com a valors mínim i màxim. Si un dels números és un decimal, indicarà un decimal.
Suma
Aquest bloc suma dos valors i presenta el resultat.
Resta
Aquest bloc resta el segon valor del primer i presenta el resultat.
Multiplicar
Aquest bloc multiplica dos valors i presenta el resultat.
Dividir
Aquest bloc divideix el primer valor pel segon i presenta el resultat.
Menor que
Aquest bloc comprova si el primer valor és més baix que el segon valor. Si és menor, indica “veritable”. Si no ho és, indica “fals”.
Igual
Aquest bloc comprova si el primer valor és igual al segon valor. Si és igual, indica “veritable”. Si no ho és, indica “fals”.
Major que
Aquest bloc comprova si el primer valor és més gran que el segon. Si és gran, indica “veritable”. Si no ho és, indica “fals”.
I
Aquest bloc combina dos blocs booleans amb una condició “Y”.
O
Aquest bloc combina dos blocs booleans amb una condició “O”.
No
Aquest bloc inverteix el valor booleà de la condició que conté.
Està entre
Aquest bloc comprova si el primer valor determinat es troba entre els valors segon i tercer determinats, inclosos els dos valors extrems.
Unir cadenes
Aquest bloc uneix dos valors de text i presenta el resultat (per exemple, si s’inclouen al bloc “hola” i “món”, presentaria “holamón”).
Lletra de cadena
Aquest bloc indica el caràcter que ocupa la posició determinada de la cadena donada. Per exemple, “lletra 1 de LEGO” indicarà “L”.
Longitud de cadena
Aquest bloc indica el nombre de caràcters inclosos en una cadena concreta. Per exemple, si l’entrada és “LEGO”, el bloc indicarà “4”.
La cadena conté
Aquest bloc indica “veritable” si la cadena determinada inclou el caràcter determinat.
Mod
Aquest bloc indica la resta en dividir el primer valor pel segon (per exemple, quan 10 és la primera entrada i 3 és la segona, el bloc indicarà 1; 10 dividit per 3 llança una resta de 1). Els nombres negatius tenen un comportament diferent, perquè una resta sempre ha de ser positiva (per exemple, -10 mod 3 és igual a 2 i no a -1 perquè s’ha de multiplicar 3 per -4 per poder llançar una resta).
Arrodonir
Aquest bloc arrodoneix el número proporcionat fins al proper número sencer. Segueix les regles habituals d’arrodoniment (és a dir, els decimals ,5 o més s’arrodoneixen cap amunt, i els menors a ,5 s’arrodoneixen cap avall).
Funcions matemàtiques
Aquest bloc realitza la funció matemàtica determinada amb un número donat i en dóna el resultat.
Blocs de Variable
La categoria blocs de Variable conté tots els blocs relacionats amb variables, llistes (matrius) i Els meus blocs.
Variable
Aquest bloc indica el valor duna variable. Cada cop que es crea una variable, apareix una versió d’aquest bloc amb el nom donat a la variable.
Fixar variable a
Aquest bloc fixa la variable determinada al valor proporcionat. La variable pot ser una cadena o un número.
Canviar variable per
Aquest bloc canvia la variable determinada per un valor donat. El canvi està relacionat amb la quantitat determinada per al valor desat a la variable en aquest moment. Per exemple, si la meva variable conté el valor 4 i faig servir el bloc Canviar variable per 3, el valor passaria a ser 7. A més, si la variable és una cadena de text (no un nombre), el valor de la variable queda definit a la quantitat per la qual s’ha de canviar la variable. Per exemple, si “la meva variable” conté “LEGO”, utilitzar el bloc abans esmentat canviarà el valor a “1”.
Llista
Aquest bloc indica, com a cadena, els articles continguts en una llista. Cada vegada que creeu una llista, apareix una versió d’aquest bloc amb el nom de la llista.
Afegir element a llista
Aquest bloc afegeix l’element determinat al final de la llista determinada.
Eliminar element de llista
Aquest bloc elimina l’element que en aquest moment ocupi la posició determinada a la llista determinada.
Eliminar tots els elements de la llista
Aquest bloc elimina tots els elements de la llista determinada.
Incloure element en índex de llista
Aquest bloc inclou un element concret en una posició determinada de la llista determinada.
Reemplaçar element en índex de llista per un altre element
Aquest bloc substitueix l’element a la posició determinada per un valor determinat.
Valor de l’element a l’índex de llista
Aquest bloc presenta el valor que ocupa la posició determinada a una llista determinada.
Valor d’índex de l’element de llista
Aquest bloc indica el número de la posició en una llista on apareix un article per primera vegada. Si l’article no està contingut a la llista determinada s’indica “0”.
Longitud de llista
Aquest bloc indica el nombre d’elements que conté la llista determinada
La llista conté…?
Aquest bloc indica “veritable” si la llista conté el valor determinat en alguna posició. El valor determinat ha de coincidir exactament amb el valor inclòs a la llista. Si cap dels valors de la llista és igual al valor determinat, indiqueu “fals”.
Definir bloc
Aquesta opció us permet crear el vostre propi bloc. Un meu bloc és el grup de blocs inclosos a l’opció de crear un bloc.
El meu bloc
Aquest és el teu bloc! Heu d’executar tot el que heu inclòs al bloc Definir.
Blocs de música
Aquests blocs es poden utilitzar per crear sons musicals. Combina’ls tots per crear la teva pròpia simfonia!
Tocar tambor
Aquest bloc toca el tambor determinat la quantitat de temps determinada, mesurada en pulsacions.
Silenci
Aquest bloc “toca” un silenci la quantitat de temps determinada, mesurada en pulsacions.
Tocar nota
Aquest bloc toca la nota determinada la quantitat de temps determinat, mesurada en pulsacions.
Fixar instrument
Aquest bloc estableix l’instrument que s’utilitza al bloc Tocar nota.
Fixar tempo
Aquest bloc fixa el tempo del ritme. El tempo es representa com a pulsacions per minut (PPM). Per 60 PPM s’entén que només es reprodueix una pulsació cada segon.
Canviar tempo
Aquest bloc canvia el tempo del ritme que s’està reproduint actualment. El tempo es representa com a pulsacions per minut (PPM). Per 60 PPM s’entén que només es reprodueix una pulsació cada segon.
Tempo
Aquest bloc indica el tempo definit en aquell moment.
https://education.lego.com/es-es/lessons/?products=Set+SPIKE%E2%84%A2+Prime
http://ceca.uaeh.edu.mx/informatica/oas_final/red6_lego/index.html