Blocs de programació Lego Spike Prime

https://spike.legoeducation.com/prime/lobby/

Descripció dels blocs


Blocs de Motor

Els blocs de Motor fan que funcionin els motors o n’obtenen informació. La categoria Blocs de Motor conté els blocs de Motor més habituals.

Accionar motor durant

Gecko Block Help flippermotor_motorTurnForDirection

Aquest bloc acciona un o més motors en sentit horari o antihorari un nombre determinat de rotacions, segons o graus.

La velocitat del motor es fixa amb el bloc “Fixar velocitat al… %”. La velocitat per defecte és 75%.

Motor Anar a la posició

Gecko Block Help flippermotor_motorGoDirectionToPosition

Aquest bloc fixa un o més motors en una posició específica. Es pot fixar que el motor funcioni en sentit horari, funcioni en sentit antihorari o prengui la ruta més curta fins a la posició especificada. La posició va de 0 a 359 graus.

La velocitat del motor es fixa amb el bloc “Fixar velocitat al… %”. La velocitat per defecte és 75%.

Arrencar motor

Gecko Block Help flippermotor_motorStartDirection

Aquest bloc acciona un o més motors en sentit horari o antihorari per sempre. La velocitat del motor es fixa amb el bloc “Fixar velocitat al… %”. La velocitat per defecte és 75%.

Aturar motor

Gecko Block Help flippermotor_motorStop

Aquest bloc fa que un o més motors deixin de funcionar. El motor frenarà de manera que de seguida s’aturarà del tot. El motor no mantindrà la posició un cop hagi frenat.

Fixar velocitat del motor

Gecko Block Help flippermotor_motorSetSpeed

Aquest bloc estableix la velocitat d’un o més motors. L’interval de velocitat és de –100 a 100. Els valors negatius inverteixen la direcció del motor. Si no s’ha especificat una velocitat, el valor per defecte és del 75%.

Posició del motor

Gecko Block Help flippermotor_absolutePosition

Aquest bloc informa de la posició actual dun motor. La posició es proporciona en graus de 0-359.

Velocitat del motor

Gecko Block Help flippermotor_speed

Aquest bloc indica la velocitat actual d’un motor. El valor presentat és la velocitat real del motor, no la velocitat fixada pel bloc Fixar


Blocs de Moviment

Els blocs de moviment us permeten accionar dos motors amb un moviment sincronitzat. S’utilitzen principalment per desplaçar Bases de conducció. Només es poden sincronitzar motors del mateix tipus (per exemple, Motors mitjans).

Moure durant

Gecko Block Help flippermove_move

Aquest bloc mou una base de conducció cap endavant o cap enrere, o la gira en sentit horari o antihorari durant un nombre determinat de centímetres, polzades, segons, graus o rotacions. La distància recorreguda en centímetres i polzades depèn de com s’hagi construït la base de conducció. Utilitza el bloc Ajustar una rotació del motor a la distància recorreguda per calibrar la teva base de conducció.

Començar a moure…

Gecko Block Help flippermove_startMove

Aquest bloc comença a moure una base de conducció cap endavant o cap enrere, o la gira en sentit horari o antihorari.

Moure amb direcció durant

Gecko Block Help flippermove_steer

Aquest bloc mou endavant una Base de conducció durant un temps determinat amb possibilitat de direcció. Valors de direcció més alts (per exemple +99 i -99) faran que la trajectòria d’arc de la base de conducció sigui més pronunciada. Fes servir un valor de “0” per conduir en línia recta. Utilitzar els valors 100 i -100 farà que la base de conducció giri sobre si mateixa.

Començar a moure amb direcció

Gecko Block Help flippermove_startSteer

Aquest bloc comença a moure endavant una Base de conducció amb possibilitat de direcció per sempre. Valors de direcció més alts (per exemple +99 i -99) faran que la trajectòria d’arc de la base de conducció sigui més pronunciada. Fes servir un valor de “0” per conduir en línia recta. Utilitzar els valors 100 i -100 farà que la base de conducció giri sobre si mateixa.

Aturar moviment

Gecko Block Help flippermove_stopMove

Aquest bloc apaga els motors, per la qual cosa atura tot el moviment de la Base de conducció.

Fixar velocitat de moviment

Gecko Block Help flippermove_movementSpeed

Aquest bloc fixa la velocitat duna base de conducció en moviment. L’interval de velocitat oscil·la entre els -100 i els 100. Els valors negatius canvien la direcció del moviment. El valor per defecte és del 50%.

Fixar motors en moviment

Gecko Block Help flippermove_setMovementPair

Aquest bloc defineix els ports on estan connectats els dos motors de conducció.

Fixar 1 rotació del motor a una distància recorreguda

Gecko Block Help flippermove_setDistance

Aquest bloc calibra la distància d’una base de conducció perquè la unitat de distància (per exemple, centímetres/polzades) determinada als blocs de moviment sigui necessària.


 Blocs de llum

Amb els blocs de Llum es poden encendre i apagar els llums de diferents elements (per exemple, la Matriu de 5×5 llums del Hub i els llums del Sensor de distància).

Encendre la matriu de llums 5×5 X segons

Gecko Block Help flipperlight_lightDisplayImageOnForTime

Aquest bloc crea un patró i el projecta a la matriu de llums 5×5 durant el temps especificat. Passat aquest temps, el bloc apaga els píxels.

Encendre la matriu de llums 5×5

Gecko Block Help flipperlight_lightDisplayImageOn

Aquest bloc crea un patró i el projecta a la matriu de llums 5×5. El patró roman encès fins que es doni una altra ordre a la matriu de llums o es pari el programa.

Escriure a la matriu de llums 5×5

Gecko Block Help flipperlight_lightDisplayText

Aquest bloc mostra una cadena de text a la matriu de llums 5×5, presentant cada vegada una lletra a la pantalla.

Apagar la matriu de llums 5×5

Gecko Block Help flipperdisplay_lightDisplayOff

Aquest bloc apaga tots els llums de la matriu de llums 5×5.

Fixar brillantor de la matriu de llums 5×5

Gecko Block Help flipperlight_lightDisplaySetBrightness

Aquest bloc fixa la brillantor de la matriu de llums 5×5 per al bloc següent de la pila de programació que l’utilitzi, tal com el bloc “Encendre matriu 5×5”. Si no s’ha especificat la brillantor, el valor per defecte és 100%.

Fixar brillantor de píxels a la matriu de llums 5×5

Gecko Block Help flipperlight_lightDisplaySetPixel

Aquest bloc fixa la brillantor dun píxel individual de la matriu de llums 5×5. Només s’actualitza el píxel especificat. La resta de la matriu de llums no canvia.

Girar orientació de la matriu de llums 5×5

Gecko Block Help flipperlight_lightDisplayRotate

Aquest bloc gira l’orientació del que s’està mostrant a la matriu de llums 5×5, ja sigui en sentit horari o antihorari.

Fixar orientació de la matriu de llums 5×5

Gecko Block Help flipperlight_lightDisplaySetOrientation

Aquest bloc fixa l’orientació del que s’està mostrant a la matriu de llums 5×5. L’orientació es pot fixar com a dreta, cap per avall, esquerra o dreta. L’orientació predeterminada és dreta.

Encendre la matriu de color 3×3 durant X segons

Gecko Block Help flipperlight_lightColorMatrixImageOnForTime

Aquest bloc crea un patró i el projecta a la matriu de color 3×3 durant el temps especificat. Passat aquest temps, el bloc apaga els píxels.

Encendre la matriu de color 3×3

Gecko Block Help flipperlight_lightColorMatrixImageOn

Aquest bloc crea un patró i el projecta a la matriu de color 3×3. El patró roman encès fins que es doni una altra ordre a la matriu de llums o es pari el programa.

Apagar la matriu de color 3×3

Gecko Block Help flipperlight_lightColorMatrixOff

Aquest bloc apaga tots els llums duna matriu de color 3×3.

Fixar brillantor de la matriu de color 3×3

Gecko Block Help flipperlight_lightColorMatrixSetBrightness

Aquest bloc fixa la brillantor de la matriu de color 3×3 per al bloc següent de la pila de programació que l’utilitzi, tal com el bloc “Encendre matriu de color 3×3”. Si no s’ha especificat la brillantor, el valor per defecte és 100%.

Fixar brillantor de píxels en una matriu de color 3×3

Gecko Block Help flipperlight_lightColorMatrixSetPixel

Aquest bloc fixa el color i la brillantor d’un píxel individual a la matriu de color 3×3. Només s’actualitza el píxel especificat. La resta de la matriu de color no canvia.

Girar orientació de la matriu de color 3×3

Gecko Block Help flipperlight_lightColorMatrixRotate

Aquest bloc gira l’orientació del que s’està mostrant a la matriu de color 3×3, ja sigui en sentit horari o antihorari.

Fixar orientació de la matriu de color 3×3

Gecko Block Help flipperlight_lightColorMatrixSetOrientation

Aquest bloc fixa l’orientació del que s’està mostrant a la matriu de color 3×3. L’orientació es pot fixar com a dreta, cap per avall, esquerra o dreta. L’orientació predeterminada és dreta.

Fixar llum del botó central

Gecko Block Help flipperlight_centerButtonLight

Aquest bloc defineix el color de la llum del botó central.

Il·luminar sensor de distància

Gecko Block Help flipperlight_ultrasonicLightUp

Aquest bloc encén i apaga els llums del Sensor de distància.


 Blocs de so

Els blocs de so permeten reproduir sons des del dispositiu o el Hub.

Tocar so fins acabar

Gecko Block Help flippersound_playSoundUntilDone

Aquest bloc reprodueix un so seleccionat al dispositiu i pausa la pila de programació fins que finalitzi el so. Podeu afegir sons al projecte mitjançant el botó Afegeix so.

Començar so

Gecko Block Help flippersound_playSound

Aquest bloc comença a reproduir un so seleccionat al dispositiu i immediatament executa el següent bloc de la pila de programació. Podeu afegir sons al projecte mitjançant el botó Afegeix so.

Tocar nota X segons

Gecko Block Help flippersound_beepForTime

Aquest bloc reprodueix una nota musical al teu Hub durant un nombre determinat de segons.

Començar a tocar nota

Gecko Block Help flippersound_beep

Aquest bloc reprodueix una nota musical al teu Hub. Seguirà reproduint-se fins que alguna cosa al programa l’aturi.

Aturar tots els sons

Gecko Block Help flippersound_stopSound

Aquest bloc per a tots els sons que s’estan reproduint en aquell moment (és a dir, notes i fitxers d’àudio).

Canviar efecte de to en…

Gecko Block Help sound_changeeffectby

Aquest bloc canvia el to o l’efecte de panoramització a esquerra/dreta dels sons que s’estan reproduint al dispositiu.

L’efecte de panoramització determina quin altaveu està emetent el so, essent “-100” només l’altaveu esquerre, “0” normal i “100” només l’altaveu dret.

Establir efecte de to en…

Gecko Block Help sound_seteffectto

Aquest bloc canvia el to o l’efecte de panoramització a esquerra/dreta dels sons que s’estan reproduint al dispositiu.

L’efecte de panoramització determina quin altaveu està emetent el so, essent “-100” només l’altaveu esquerre, “0” normal i “100” només l’altaveu dret.

Esborrar efectes de so

Gecko Block Help sound_cleareffects

Aquest bloc torna els efectes sonors de to i panoramització a esquerra/dreta als valors normals.

Canviar volum

Gecko Block Help sound_changevolumeby

Aquest bloc canvia el volum del so que s’està reproduint en aquell moment i ho fa per un valor definit respecte del volum actual de la reproducció. El volum predeterminat és del 100%.

Fixar volum

Gecko Block Help sound_setvolumeto

Aquest bloc fixa el volum del so. El volum predeterminat és del 100%.

Volum

Gecko Block Help sound_volume

Aquest bloc informa de l’actual volum del so.

 


Blocs d’esdeveniment

Els blocs d’esdeveniments es componen íntegrament de blocs barret, cosa que significa que sempre són el primer bloc d’una pila de programació i altres blocs només es poden adjuntar a sota. Els blocs d’inici són necessaris per arrencar una pila de programació i s’activaran quan es produeixi un esdeveniment determinat.

Quan s’inicia el programa

Gecko Block Help flipperevents_whenProgramStarts

Aquest bloc executa tots els blocs units al mateix, seqüencialment, de dalt a baix, quan s’inicia el programa. El programa es pot iniciar prement al botó Executar o, quan no s’està en mode Transmissió, prement el botó central del Hub.

Quan el color és

Gecko Block Help flipperevents_whenColor

Aquest bloc executa tots els blocs units quan el Sensor de color detecta un color determinat. Els colors detectables són:

(0) Negre
(1) Violeta
(3) Blau
(4) Blau clar
(6) Verd
(7) Groc
(9) Vermell
(10) Blanc
(-1) Sense color

Aquest bloc només s’activarà en detectar el color determinat. És a dir, el bloc no s’activarà novament si el color detectat no canvia.

Quan la pressió és

Gecko Block Help flipperevents_whenPressed

Aquest bloc executa tots els blocs units a ell en pressionar, pressionar amb força o deixar anar el Sensor de força, o quan detecta algun canvi en la pressió que s’està aplicant.

Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactiva si la pressió del Sensor de força no canvia.

Quan està més proper a

Gecko Block Help flipperevents_whenDistance

Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan el Sensor de distància detecta que un objecte està més proper a o més allunyat de la distància determinada.

Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactivarà si la distància no canvia.

En inclinar-se cap a…

Gecko Block Help flipperevents_whenTilted

Aquest bloc executa tots els blocs associats a aquest quan s’inclina el Hub en el sentit especificat des d’una posició en pla amb el botó o botons cap amunt.

El bloc només s’activarà en cas que el Hub s’inclini. Això vol dir que el Hub no tornarà a activar-se a no ser que s’inclini en una nova adreça.

Quan l’orientació del Hub apunta cap amunt

Gecko Block Help flipperevents_whenOrientation

Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan el Hub està situat a l’orientació determinada. Les possibles orientacions són:

(0) dalt
(1) davant
(2) dreta
(3) baix
(4) enrere
(5) esquerra
Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactiva si l’orientació del Hub no canvia.

Quan el Hub s’agita

Gecko Block Help flipperevents_whenGesture

Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan el Hub:

(0) es toca
(2) s’agita
(3) cau

El bloc només s’activarà a l’inici de l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactivarà si el moviment del Hub no canvia.

Quan el botó del Hub es pressiona

Gecko Block Help flipperevents_whenButton

Aquest bloc executa tots els blocs units a ell en pressionar o deixar anar el botó dret o l’esquerre.

Aquest bloc només s’activarà si es produeix l’esdeveniment determinat. És a dir, el bloc no es reactiva mentre no canvieu l’estat dels botons.

Quan el cronòmetre

Gecko Block Help flipperevents_whenTimer

Aquest bloc reprodueix tots els blocs que hi estan associats quan el cronòmetre superi un valor especificat. El “cronòmetre” és un rellotge en continu funcionament. Engega des de “0” en iniciar-se el programa. Es pot restablir mitjançant el bloc Restablir cronòmetre.

Quan

Gecko Block Help flipperevents_whenCondition

Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan una determinada condició és veritable.

Aquest bloc només s’activarà en cas que la condició determinada es torni veritable. Això vol dir que el bloc no es reactivarà si la condició continua sent veritable.

En rebre missatge

Gecko Block Help event_whenbroadcastreceived

Aquest bloc executa tots els blocs units a ell quan s’envia un missatge determinat a través del bloc Enviar missatge o el bloc Enviar missatge i esperar.

Enviar missatge

Gecko Block Help event_broadcast

Aquest bloc envia un missatge determinat. S’executaran tots els blocs d’inici Quan es rebi el missatge fixat amb el missatge determinat. Un cop enviat el missatge, s’executarà el bloc següent de la pila de programació.

Enviar missatge i esperar

Gecko Block Help event_broadcastandwait

Aquest bloc envia un missatge determinat. S’executaran tots els blocs d’inici Quan es rebi el missatge fixat amb el missatge determinat. Un cop enviat el missatge, el bloc espera fins que totes les piles de programació amb el missatge determinat hagin conclòs abans de continuar al següent bloc de la pila.


Blocs de control

La categoria blocs de control conté tots els blocs que poden modificar el curs lineal de l’execució de blocs, per exemple, condicions, bucles i estructures “esperar durant”.

Esperar durant segons

Gecko Block Help control_wait vertical

Aquest bloc atura la pila de programació un nombre determinat de segons. Admet nombres enters i decimals.

Repetir bucle

Gecko Block Help control_repeat vertical

Tots els blocs inclosos en aquest bloc s’executaran en bucle les vegades determinades abans de deixar que la pila de programació continuï.

Bucle per sempre

Gecko Block Help control_forever vertical

Tots els blocs inclosos en aquest bloc s’executaran a bucle per sempre.

L’única manera d’aturar el bucle és interrompre el programa prement el botó Parar, o fent servir el bloc Parar todo.

Si… llavors…

Gecko Block Help control_if

Aquest bloc comprova si la condició booleana determinada és veritable.

Si la condició és veritable, s’executaran tots els blocs que s’hi contenen. Si la condició és falsa, els blocs s’ignoraran.

Si… llavors… Si no…

Gecko Block Help control_if_else

Aquest bloc comprova si la condició booleana determinada és veritable.

Si la condició és veritable, els blocs continguts al primer espai s’executaran i la pila continuarà. Si la condició és falsa, els blocs s’executaran dins del segon espai.

Esperar fins que

Gecko Block Help control_wait_until

Aquest bloc atura la pila de programació fins que la condició booleana determinada sigui veritable.

Repetir bucle fins

Gecko Block Help control_repeat_until

Tots els blocs continguts en aquest bloc estaran en bucle fins que la condició booleana determinada sigui veritable. Quan la condició determinada esdevingui veritable, s’executaran els blocs inferior a aquest.

Aturar altres piles

Gecko Block Help flippercontrol_stopOtherStacks

Aquest bloc per a totes les piles de programació a excepció de la seva pròpia.

Aturar

Gecko Block Help flippercontrol_stop

Aquest bloc per a totes les piles de programació en execució, o per només la seva pròpia pila de programació, o surt del programa.


Blocs de Sensors

Els blocs de Sensors reben informació dels sensors (per exemple, Sensor de color, Sensor de distància, Sensor de força, Sensor giroscòpic).

És de color…?

Gecko Block Help flippersensors_isColor

Aquest bloc indica «veritable» quan el Sensor de color detecta el color determinat. Els colors detectables són:

(0) Negre
(1) Violeta
(3) Blau
(4) Blau clar
(6) Verd
(7) Groc
(9) Vermell
(10) Blanc
(-1) Sense color

Color

Gecko Block Help flippersensors_color

Aquest bloc indica el valor actual del color detectat pel Sensor de color. Els colors detectables són:

(0) Negre
(1) Violeta
(3) Blau
(4) Blau clar
(6) Verd
(7) Groc
(9) Vermell
(10) Blanc
(-1) Sense color

És la llum reflectida…?

Gecko Block Help flippersensors_isReflectivity

Aquest bloc indica “veritable” quan la llum reflectida al Sensor de color és més gran, igual o menor que el percentatge determinat.

Llum reflectida

Gecko Block Help flippersensors_reflectivity

Aquest bloc indica el valor actual de llum que s’està reflectint al Sensor de color.

Està pressionat?

Gecko Block Help flippersensors_isPressed

Aquest bloc indica “veritable” quan el Sensor de força es pressiona (>0 newtons), es pressiona amb força (> 5 newtons) o es deixa anar (= 0 newtons).

Pressió

Gecko Block Help flippersensors_force

Aquest bloc indica la pressió actual que s’està exercint al Sensor de força, en newtons o en forma de percentatge. El sensor pot detectar entre 2 i 10 newtons.

És la distància…?

Gecko Block Help flippersensors_isDistance

Aquest bloc indica “veritable” quan el Sensor de distància detecta que alguna cosa està més propera (<), més allunyada (>) o exactament (=) a una distància determinada en centímetres, polzades o en forma de percentatge.

Distància

Gecko Block Help flippersensors_distance

Aquest bloc indica la distància actual que detecta el Sensor de distància en centímetres, polzades o en forma de percentatge. El rang del sensor és de 0-200 centímetres o 0-78,74 polzades.

… està inclinat?

Gecko Block Help flippersensors_isTilted

Aquest bloc indica “veritable” quan s’inclina el Hub en el sentit especificat des d’una posició en pla amb el botó o botons cap amunt.

Apunta l’orientació del Hub cap a…?

Gecko Block Help flippersensors_isorientation

Aquest bloc indica “veritable” en col·locar el Hub a l’orientació determinada. Les possibles orientacions són:

(0) dalt
(1) davant
(2) dreta
(3) baix
(4) enrere
(5) esquerra

S’està movent?

Gecko Block Help flippersensors_ismotion

Aquest bloc indica “veritable” quan el Sensor giroscòpic del Hub:

(0) es toca
(2) s’agita
(3) cau

Angle de capcineig, lloada o picada d’ullet del Hub

Gecko Block Help flippersensors_orientationAxis

Aquest bloc indica l’angle de capcineig, lloament o picada de l’Hub. Capçaleu, lloada i picades de mà són termes que s’utilitzen per descriure el moviment d’un avió a l’aire, però també poden utilitzar-se amb qualsevol objecte que estigui girant en les tres dimensions. En observar un avió:

L’angle de capcineig fa referència a la inclinació, amunt o avall, del morro de l’avió.
L’angle d’alabeig es refereix a la inclinació, a dalt oa baix, de les ales de l’avió.
L’angle de picada d’ullet es refereix a la direcció de l’avió respecte del terra.

Fixar l’angle de picada d’ullet del Hub a 0

Gecko Block Help flippersensors_resetYaw

Aquest bloc fixa l’angle de picada d’ullet del Hub a “0”. Per defecte, l’angle de picada d’ullet serà “0” en el sentit cap al qual estigui orientat el Hub en arrencar el programa.

El botó del Hub es pressiona?

Gecko Block Help flippersensors_buttonIsPressed

Aquest bloc indica “veritable” si el botó esquerre o dret es pressiona o deixa anar.

Cronòmetre

Gecko Block Help flippersensors_timer

Aquest bloc indica el temps, segons, transcorregut des de l’arrencada del programa. El cronòmetre es reinicia cada cop que el programa ho fa. Utilitza el bloc Reinicia el cronòmetre per reiniciar-lo manualment.

Reiniciar cronòmetre

Gecko Block Help flippersensors_resetTimer

 


Blocs Operadors

Els blocs Operadors realitzen totes les operacions matemàtiques que es poden fer amb valors numèrics.

Triar un número aleatori

Gecko Block Help operator_random

Aquest bloc tria un nombre aleatori dins de l’interval determinat que inclou tots dos extrems. Pots especificar nombres enters o decimals com a valors mínim i màxim. Si un dels números és un decimal, indicarà un decimal.

Suma

Gecko Block Help operator_add

Aquest bloc suma dos valors i presenta el resultat.

Resta

Gecko Block Help operator_subtract

Aquest bloc resta el segon valor del primer i presenta el resultat.

Multiplicar

Gecko Block Help operator_multiply

Aquest bloc multiplica dos valors i presenta el resultat.

Dividir

Gecko Block Help operator_divide

Aquest bloc divideix el primer valor pel segon i presenta el resultat.

Menor que

Gecko Block Help operator_lt

Aquest bloc comprova si el primer valor és més baix que el segon valor. Si és menor, indica “veritable”. Si no ho és, indica “fals”.

Igual

Gecko Block Help operator_equals

Aquest bloc comprova si el primer valor és igual al segon valor. Si és igual, indica “veritable”. Si no ho és, indica “fals”.

Major que

Gecko Block Help operator_gt

Aquest bloc comprova si el primer valor és més gran que el segon. Si és gran, indica “veritable”. Si no ho és, indica “fals”.

I

Gecko Block Help operator_and

Aquest bloc combina dos blocs booleans amb una condició “Y”.

O

Gecko Block Help operator_or

Aquest bloc combina dos blocs booleans amb una condició “O”.

No

Gecko Block Help operator_not

Aquest bloc inverteix el valor booleà de la condició que conté.

Està entre

Gecko Block Help flipperoperator_isInBetween

Aquest bloc comprova si el primer valor determinat es troba entre els valors segon i tercer determinats, inclosos els dos valors extrems.

Unir cadenes

Gecko Block Help operator_join

Aquest bloc uneix dos valors de text i presenta el resultat (per exemple, si s’inclouen al bloc “hola” i “món”, presentaria “holamón”).

Lletra de cadena

Gecko Block Help operator_letter_of

Aquest bloc indica el caràcter que ocupa la posició determinada de la cadena donada. Per exemple, “lletra 1 de LEGO” indicarà “L”.

Longitud de cadena

Gecko Block Help operator_length

Aquest bloc indica el nombre de caràcters inclosos en una cadena concreta. Per exemple, si l’entrada és “LEGO”, el bloc indicarà “4”.

La cadena conté

Gecko Block Help operator_contains

Aquest bloc indica “veritable” si la cadena determinada inclou el caràcter determinat.

Mod

Gecko Block Help operator_mod

Aquest bloc indica la resta en dividir el primer valor pel segon (per exemple, quan 10 és la primera entrada i 3 és la segona, el bloc indicarà 1; 10 dividit per 3 llança una resta de 1). Els nombres negatius tenen un comportament diferent, perquè una resta sempre ha de ser positiva (per exemple, -10 mod 3 és igual a 2 i no a -1 perquè s’ha de multiplicar 3 per -4 per poder llançar una resta).

Arrodonir

Gecko Block Help operator_round

Aquest bloc arrodoneix el número proporcionat fins al proper número sencer. Segueix les regles habituals d’arrodoniment (és a dir, els decimals ,5 o més s’arrodoneixen cap amunt, i els menors a ,5 s’arrodoneixen cap avall).

Funcions matemàtiques

Gecko Block Help operator_mathop

Aquest bloc realitza la funció matemàtica determinada amb un número donat i en dóna el resultat.

 


Blocs de Variable

La categoria blocs de Variable conté tots els blocs relacionats amb variables, llistes (matrius) i Els meus blocs.

Variable

Aquest bloc indica el valor duna variable. Cada cop que es crea una variable, apareix una versió d’aquest bloc amb el nom donat a la variable.

Gecko Block Help variable

Fixar variable a

Aquest bloc fixa la variable determinada al valor proporcionat. La variable pot ser una cadena o un número.

Gecko Block Help set-variable-to

Canviar variable per

Aquest bloc canvia la variable determinada per un valor donat. El canvi està relacionat amb la quantitat determinada per al valor desat a la variable en aquest moment. Per exemple, si la meva variable conté el valor 4 i faig servir el bloc Canviar variable per 3, el valor passaria a ser 7. A més, si la variable és una cadena de text (no un nombre), el valor de la variable queda definit a la quantitat per la qual s’ha de canviar la variable. Per exemple, si “la meva variable” conté “LEGO”, utilitzar el bloc abans esmentat canviarà el valor a “1”.

Gecko Block Help change-variable-by

Llista

Aquest bloc indica, com a cadena, els articles continguts en una llista. Cada vegada que creeu una llista, apareix una versió d’aquest bloc amb el nom de la llista.

Gecko Block Help list

Afegir element a llista

Aquest bloc afegeix l’element determinat al final de la llista determinada.

Gecko Block Help add-item-to-list

Eliminar element de llista

Aquest bloc elimina l’element que en aquest moment ocupi la posició determinada a la llista determinada.

Gecko Block Help delete-item-in-list

Eliminar tots els elements de la llista

Aquest bloc elimina tots els elements de la llista determinada.

Gecko Block Help delete-all-items-in-list

Incloure element en índex de llista

Aquest bloc inclou un element concret en una posició determinada de la llista determinada.

Gecko Block Help insert-item-at-index-in-list

Reemplaçar element en índex de llista per un altre element

Aquest bloc substitueix l’element a la posició determinada per un valor determinat.

Gecko Block Help replace-item-at-index-in-list-with-another-item

Valor de l’element a l’índex de llista

Aquest bloc presenta el valor que ocupa la posició determinada a una llista determinada.

Gecko Block Help value-of-item-at-index-in-list

Valor d’índex de l’element de llista

Aquest bloc indica el número de la posició en una llista on apareix un article per primera vegada. Si l’article no està contingut a la llista determinada s’indica “0”.

Gecko Block Help index-value-of-item-in-list

Longitud de llista

Aquest bloc indica el nombre d’elements que conté la llista determinada

Gecko Block Help length-of-list

La llista conté…?

Aquest bloc indica “veritable” si la llista conté el valor determinat en alguna posició. El valor determinat ha de coincidir exactament amb el valor inclòs a la llista. Si cap dels valors de la llista és igual al valor determinat, indiqueu “fals”.

Gecko Block Help list-contains

Definir bloc

Aquesta opció us permet crear el vostre propi bloc. Un meu bloc és el grup de blocs inclosos a l’opció de crear un bloc.

Gecko Block Help define-block

El meu bloc

Aquest és el teu bloc! Heu d’executar tot el que heu inclòs al bloc Definir.

Gecko Block Help my-block

 


Blocs de música

Aquests blocs es poden utilitzar per crear sons musicals. Combina’ls tots per crear la teva pròpia simfonia!

Tocar tambor

Gecko Block Help flippermusic_playDrumForBeats

Aquest bloc toca el tambor determinat la quantitat de temps determinada, mesurada en pulsacions.

Silenci

Gecko Block Help flippermusic_restForBeats

Aquest bloc “toca” un silenci la quantitat de temps determinada, mesurada en pulsacions.

Tocar nota

Gecko Block Help flippermusic_playNoteForBeats

Aquest bloc toca la nota determinada la quantitat de temps determinat, mesurada en pulsacions.

Fixar instrument

Gecko Block Help flippermusic_setInstrument

Aquest bloc estableix l’instrument que s’utilitza al bloc Tocar nota.

Fixar tempo

Gecko Block Help flippermusic_setTempo

Aquest bloc fixa el tempo del ritme. El tempo es representa com a pulsacions per minut (PPM). Per 60 PPM s’entén que només es reprodueix una pulsació cada segon.

Canviar tempo

Gecko Block Help flippermusic_changeTempo

Aquest bloc canvia el tempo del ritme que s’està reproduint actualment. El tempo es representa com a pulsacions per minut (PPM). Per 60 PPM s’entén que només es reprodueix una pulsació cada segon.

Tempo

Gecko Block Help flippermusic_getTempo

Aquest bloc indica el tempo definit en aquell moment.