MI2

Repte 1. El gat saltant d’Scratch

Fes que el gat Scratch salti amb la placa micro:bit.

Aquest programa fa servir l’acceleròmetre de la placa micro:bit per detectar quan la llences a l’aire i fer que el gat Scratch salti al mateix temps.

Programa-ho

Quan es sacsegi la placa
Canvia el color del gat Scratch
Toca un so
Fes que el gat Scratch faci un salt amunt i torni a caure al mateix lloc

Millora-ho

Grava els teus propis sons per reemplaçar el miol
Fes que aparegui alguna cosa a la pantalla de la placa micro:bit quan la llences enlaire
Canvia el vestit del gat Scratch quan premis un botó a la placa micro:bit


Repte 2. Theremin amb Scratch

Controla un instrument musical misteriós amb la placa micro:bit. Un “theremin” és un instrument musical que genera sorolls misteriosos quan mous les mans a prop seu.

El programa utilitza un bucle infinit (“per sempre”) per llegir contínuament les dades de l’acceleròmetre de la placa micro:bit. Mesura l’angle d’inclinació endavant o endarrere (capcineig): com més gran sigui l’angle, més agut serà el so.

Programa-ho

Quan es cliqui la bandera verda
Per sempre
Assigna el valor de l’angle d’inclinació al davant de la placa micro:bit a y
Fixa l’efecte pitch a l’angle d’inclinació al davant de la placa micro:bit
Toca el so U Trombone

Millora-ho

Experimenta amb el so d’altres instruments
Enregistra els teus propis sons i fes-los servir
Controla el volum inclinant a esquerra i dreta, com en un theremin de debò


Repte 3. Boom-box amb Scratch

Fes la teva pròpia màquina de so utilitzant els botons i l’acceleròmetre de la placa micro:bit.

Aquest programa utilitza l’acceleròmetre de la placa micro:bit per mesurar l’angle d’inclinació i reproduir sons més greus o més aguts. Es fan sonar 2 sons diferents  quan es prem el botó A o el botó B.

Programa-ho

Quan el botó A es premi
Canvia el vestit
Toca el so scratch beatbox
Canvia el vestit

Quan el botó B es premi
Canvia el vestit
Toca el so scratch beatbox2
Canvia el vestit

Quan es cliqui la bandera verda
Per sempre
Fixa l’efecti pitch a l’angle d’inclinació al davant de la placa micro:bit

Millora-ho

Canvia els sons de l’altaveu o afegeix-ne d’altres de la llibreria de sons d’Scratch
Grava els teus sons, activa’ls quan premis un botó i canvia el seu to inclinant la placa
Utilitza seqüències de notes per reproduir diferents melodies quan premis diferents botons


Repte 4. Dinosaure afamat amb Scratch

Aprèn a fer un controlador amb la teva micro:bit i Scratch i ajuda a alimentar el teu dinosaure.

Inclina la placa micro:bit per moure el dinosaure per agafar i menjar entrepans. Si l’inclines cap al davant o cap enrere, el dinosaure es mourà per la pantalla cap amunt i cap avall (a l’eix Y). Si l’inclines cap a l’esquerra i la dreta, el dinosaure es mourà per la pantalla a l’esquerra i a la dreta (a l’eix X).

Cada cop que el dinosaure toca un entrepà, la puntuació augmenta en 1.
Evita els insectes: si els toques, la puntuació disminueix en 1. Opcional

El programa també envia la teva puntuació a la placa micro:bit perquè aparegui al panell de leds.

Programa-ho

Dinosaure

Quan es clica la bandera verda
Per sempre
Si s’inclina la placa micro:bit endavant se suma 10 a l’eix y
Si s’inclina la placa micro:bit endarrere se suma -10 a l’eix y
Si s’inclina la placa micro:bit esquerra se suma -10 a l’eix x
Si s’inclina la placa micro:bit dreta se suma 10 a l’eix x

Quan es clica la bandera verda
Per sempre
Es mostra al panell de leds de la placa micro:bit la puntuació

Entrepà

Quan es cliqui la bandera verda
Assigna a la puntuació el valor 0
Per sempre mou-te 10 passos i rebota en tocar una vora i
Si toques el dinosaure toca el so pop, ves a una posició aleatòria i augmenta la puntuació en 1

Insecte. Opcional

Quan es cliqui la bandera verda
Assigna a la puntuació el valor 0
Per sempre mou-te 10 passos i rebota en tocar una vora i
Si toques el dinosaure toca el so Screech, ves a una posició aleatòria i disminueix la puntuació en 1

Millora-ho

Afegeix més insectes o entrepans o altres personatges bons o dolents
Afegeix un marcador guanyador o perdedor per acabar el joc
Afegeix nivells al joc per fer-ho més difícil a mesura que avances.


Repte 5. Pintura amb Scratch

Fes un dibuix a Scratch movent la placa micro:bit.

El programa utilitza l’acceleròmetre de la placa micro:bit per guiar el personatge llapis que es pot desplaçar per la pantalla, dibuixant una línia mentre es mou.

Inclinar la placa micro:bit a l’esquerra o a la dreta fa que a través de la pantalla es pugui veure com es mou el llapis cap a l’esquerra o cap a la dreta, a l’eix de la X. Inclinar la placa micro:bit cap endavant i cap enrere fa que a través de la pantalla es pugui veure com es mou el llapis cap amunt i cap avall, a l’eix Y. Si s’inclina la placa micro:bit en diagonal es poden obtenir línies diagonals.

Es pot controlar el gruix de les línies del llapis amb els botons d’entrada A i B de la placa micro:bit.

Programa-ho

Afegeix l’extensió llapis
Quan es cliqui la bandera verda
Vés al centre de la pantalla x: 0 y: 0
Mostra la icona de llapis al panell de leds de la placa micro:bit
Esborra-ho tot
Fixa la mida del llapis a 5
Baixa el llapis
Per sempre
Si la placa micro:bit està inclinada endavant suma 1 a y
Si la placa micro:bit està inclinada endarrere suma -1 a y
Si la placa micro:bit està inclinada a l’esquerra suma -1 a x
Si la placa micro:bit està inclinada a la dreta suma 1 a x
Augmenta el color del llapis en 1

Quan es premi el botó A de la placa micro:bit disminueix la mida del llapis en 1
Quan es premi el botó B de la placa micro:bit augmenta la mida del llapis en 1

Millora-ho

Afegeix una manera de controlar quan canvia el color
Modifica el programa perquè en sacsejar la micro:bit s’esborri la pantalla


Repte 6. Guitarra amb Scratch

Toca acords a una guitarra micro:bit amb Scratch.

Fes una guitarra o teclat de cartró amb paper d’alumini com aquest de la imatge.

Connecta les tecles de paper d’alumini als punts de connexió – pins a la micro:bit.

Quan toques el pin GND i un altre dels pins, el programa toca la nota Fa, La o Do en un so de guitarra en la sortida audio del teu ordinador. Si prems els tres a la vegada tocarà les tres notes al mateix temps. Aquest és un acord de Fa Major.

Prement els botons A o B en la placa micro:bit fa que el programa canviï la freqüència amunt o avall una octava (un canvi de la freqüència de +120 o -120 es una octava sencera – 8 notes amunt o avall).

Programa-ho

Quan es connecti el pin 0 de la placa micro:bit toca el so F Elec Guitar

Quan es connecti el pin 1 a de la placa micro:bit toca el so A Elec Guitar

Quan es connecti el pin 2 de la placa micro:bit toca el so C2 Elec Guitar

Quan la bandera verda es cliqui fixa l’efecte pitch a 0

Quan el botó a A es premi augmenta l’efecte pitch en -120

Quan el botó a B es premi augmenta l’efecte pitch en 120

Millora-ho

Fes que la freqüència canviï més subtilment amb nombres més petits: prova 12 en comptes de 120
Afegeix un control de volum mesurant l’angle d’inclinació de la teva guitarra micro:bit
Afegeix més acords o canvis en el so de l’instrument en el Scratch


Tots els reptes

https://microbit.org/ca/projects/make-it-code-it/?filters=scratch

 


Targetes micro:bit i Scratch 3.0 senzilles

https://drive.google.com/open?id=1vcgyIinAT4a2ESvC9C2JtDQAdyoNQlau

Targetes micro:bit i Scratch 3.0 complicades

Stopwatch cards

https://drive.google.com/open?id=13v8nGo8y6t5kQ5GwUw_xdDwRHyvdG764

Dance cards

https://drive.google.com/open?id=1l45gfj_fLuCcSgczOVmPp-V0nUcFFWRv

Drawing cards

https://drive.google.com/open?id=1Fyqq9b4-Gxn6aBoW5_MriDpj-zucIyVW

Display cards

https://drive.google.com/open?id=1babm17XsEu2T1d_O3-vm4i6s4K7t9Ns5

Music cards

https://drive.google.com/open?id=1KRh2B7Vm-KqhFnjEdhM7tsJAFsANRqFO

Totes les targetes

https://drive.google.com/open?id=13zvN47aqxm96eapFs-tnoI-GBLuHOXYJ