Després de la sortida

PROPOSTES D’ACTIVITATS

A continuació exposo les activitats del projecte en les que estan implicades diferents propostes tecnològiques.

Sons de la granja

Aquesta activitat consisteix a reconèixer els sons d’alguns dels animals de la granja, prèviament gravats.  Es desenvolupa en situació de mig grup.  Escoltem cada so i decidim a quin animal dels que estem estudiant pertany.

 

Trencaclosques

En el racó digital, que realitzem un cop a la setmana, en sessions de 30 minuts, oferim la possibilitat de realitzar trencaclosques amb els animals de la granja que hem fotografiat durant la sortida. L’activitat es porta a terme en grups de 4 alumnes i el material que farien servir en aquest cas serien les tauletes.


Beebots

Un altre recurs del racó digital són les Beebots.  En aquest cas podem utilitzar aquests robots per  treballar alguns continguts de la granja.  En la catifa posem imatges de diferents animals de la granja i proposem diferents reptes com:

  • Ajuda a la abella a trobar el cavall.
  • Busca l’animal mamífer (entre dues opcions: vaca i ànega).
  • Arriba fins a l’animal que té plomes (entre dues opcions: gallina i porquet).

Jclic de la granja

En situació de mig grup (desdoblament amb altre àrea), fem un jclic relacionat amb els animals de la granja en el que els nens i nenes poden identificar i reconèixer alguns dels animals que hem vist durant la visita, treballar la lectoescriptura a través del vocabulari incorporat i jugar a trobar parelles d’imatges.

clica per accedir a l’enllaç

El joc de la granja

Aquesta és una activitat d’aula que compartim també amb les famílies per tal que els nens i nenes puguin jugar a casa amb els seus pares, germans, tiets, amics…  Es tracta d’un Genially elaborat per a la ocasió, a través del qual posem a prova els coneixements treballats sobre els animals de la granja.  Es desenvolupa en petit grup (meitat) i a través de la pantalla digital.  La mestra llegeix les preguntes i les opcions de resposta.  Per torns, de manera voluntària, els nens i nenes contesten.  Entre tots ajuden a trobar la solució.

 

Vídeo de la granja

Com a activitat d’avaluació i de tancament del projecte gravem un vídeo en el que els nens i nenes, en grups de 4 o 5, expliquen allò que han aprés sobre els principals animals de granja treballats:

  • Cavall, euga i poltre.
  • Gallina, gall i pollet.
  • Ovella, marrà i xai.
  • Vaca, bou i vedell
  • Truja, porc i garrí.

Cada grup s’ocupa d’un animal del que explica aspectes com: com és, on viu, què menja, com creix… Utilitza elements del racó de la granja aportats de casa o generats a l’escola.

El vídeo el compartim amb les famílies i amb els nostres companys de cicle a través d’una publicació del bloc.