L’avaluació psicopedagògica és un procés continuat d’anà lisi i recollida d’informació rellevant sobre aprenentatge d’un alumne. Tres à mbits claus al voltant dels quals caldrà obtenir informacions:
-
el mateix alumne: què sap, què li interessa, estil d’aprenentatge, motivació, confiança i seguretat, com aprèn, amb quins suports, amb quins materials, com participa i es relaciona amb els companys i amb els docents….
-
l’entorn educatiu escolar: tipus de situacions educatives en les que aprèn, tipus de propostes, de materials, de relació amb els altres (companys, adults…), activitats que se li proposen…
-
l’entorn familiar: context familiar, composició, suports per al seu procés evolutiu i educatiu, dificultats…
Aquest procés de anà lisi i recollida de informació parteix d’una demanda dels docents responsables d’educar quan troben dificultats en aquest procés educatiu; en ocasions aquesta preocupació sorgeix o és motivada per la mateixa famÃlia.
PodrÃem dir que la finalitat priorità ria de l’avaluació psicopedagògica és aportar informacions que serveixin per prendre decisions de millora per respondre millor a les necessitats educatives d’aquest alumne (Solé, 1998).
Webs