L’alumne amb TDAH a l’IES

imagen6.jpg     Fitxa de seguiment

La rutina i l’organització poden facilitar el seu pas per l’institut.

En l’àmbit social, els joves amb TDAH solen tenir problemes per establir relacions apropiades amb figures d’autoritat i altres companys. Els joves amb TDAH solen ser tractats de desobedients o “tossuts”. Això es deu a la seva dificultat per mantenir l’atenció i a la pèrdua de parts importants d’una conversa o d’instruccions.

L’organització, l’estructura i la rutina són elements clau en les vides dels joves amb TDAH. Els pares poden ajudar els seus fills mitjançant l’establiment de rutines domèstiques i d’un entorn ordenat i organitzat. Poden ensenyar el jove a organitzar les tasques escolars i a superar la seva desorganització interna. Per exemple, l’ús d’una llista de control diària i de notes adhesives com a recordatoris visuals pot ajudar els adolescents a organitzar les seves tasques escolars. La participació en activitats extraescolars pot millorar les habilitats socials i augmentar la seva autoestima, així com ajudar-lo a alliberar l’excés d’energia.

Per seguir el ritme de la classe, els alumnes amb TDAH solen necessitar aprendre tècniques per controlar la seva pròpia atenció i comportament. El professor hauria de saber com controlar i modificar el comportament del nen o adolescent, per exemple per mitjà del reforç positiu. A més, el professor pot ajudar utilitzant bons mètodes educatius; prestant especial atenció a les normes, l’organització, la rutina; informant els estudiants per avançat del que aprendran; proporcionant instruccions escrites i orals; repassant les instruccions; enumerant els llibres i el material que es necessitaran per a una tasca; proporcionant ajuts visuals, etc.

Quant a jcruz

Orientador escolar
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *