ACTIVITATS

1. PRESENTACIÓ DEL PROJECTE (primera sessió: 1h)

Aquesta primera activitat introductòria ens servirà per presentar les tasques i els objectius que els alumnes hauran de realitzar i perseguir al llarg de la realització del projecte de curs.

En aquesta sessió les mestres projectaran (SP), mitjançant la utilització de la pissarra digital (PDI), el bloc del projecte i, a través d’aquest suport digital, aniran explicant als alumnes quins són els objectius i les parts del projecte. També s’aprofitarà per fer els grups de treball (5 grups de 5 alumnes) i per programar la sortida (itinerari urbà) que es farà durant la realització del projecte.

Per últim, les docents repartiran una carpeta de material per grup. El contingut d’aquesta carpeta serà: dossier de treball format per cinc guies d’observació de les diferents escultures (fotocòpies amb preguntes sobre cada una d’elles), guió per aprendre a comentar una escultura, cinc làmines de dibuix i/o pendrive (si escau).

 

2. SORTIDA A BARCELONA: ITINERARI URBÀ (segona sessió: 8h)

Aquesta segona activitat permetrà als nostres alumnes conèixer “in situ” les escultures protagonistes del nostre “Bestiàrium Urbà”.

Acompanyats de les seves mestres, els alumnes de cinquè aniran a Barcelona en transport públic. Un cop arribin a la Ciutat Comtal, començaran el seu itinerari escultòric (vegeu itinerari a la pàgina d’Escultures). A cada escultura es farà una parada per tal d’observar-la, comentar-la, tocar-la i analitzar-la en profunditat. Els alumnes hauran de fer fotografies des de diferents punts de vista, prendran les seves mides aproximades i faran un esbós de la mateixa. També hauran de contestar i realitzar les preguntes i activitats d’aquella escultura (DOSSIER ACTIVITATS SORTIDA) Cada grup haurà d’organitzar-se per repartir-se la feina i, d’aquesta manera, aprofitar el temps al màxim.

Es faran dues parades tècniques: una per esmorzar i una altra per dinar. L’excursió començarà a les 9 del matí i acabarà a les 5 de la tarda.

 

3. COMENTARIS DE LES ESCULTURES (tercera sessió: 2h)

Després de la sortida urbana, els alumnes hauran d’analitzar en profunditat si la informació obtinguda és la correcta. Els alumnes faran servir la informació penjada al bloc del projecte, a l’apartat d’escultures, per corregir i/o acabar d’emplenar algunes de les dades demanades al dossier d’activitats. Per tant, aquesta activitat caldrà fer-la a l’aula d’ordinadors o proporcionar a cada grup una tauleta digital amb accés a internet.

Un cop feta la correcció, cada grup haurà de fer un comentari per escultura, per tant, cada membre del grup haurà de fer el comentari d’una de les escultures analitzades. D’aquesta forma i seguint les pautes donades al guió per aprendre a comentar una escultura (carpeta de treball), els alumnes hauran de redactar els comentaris. Segons la durada de la activitat, es valorarà si passar-los a ordinador o no.

Guió per comentar una escultura

 

4. INVENTAR UNA FAULA (quarta sessió: 2h)

Un cop fet l’anàlisi de les escultures i els comentaris de les mateixes, les mestres assignaran a cada grup una de les escultures. Cada grup haurà d’inventar-se una faula on l’animal protagonista de la mateixa sigui el de l’escultura. Si escau, caldrà recordar les característiques de la faula i l’objectiu que persegueixen (ensenyança). A més, seria convenient llegir, escoltar o visualitzar (amb l’ajut del projector) alguna faula.

La correcció de les faules serà feta per les mestres.

 

5. INTRODUCCIÓ POSADA EN ESCENA DE LA FAULA (cinquena sessió: 1h)

Durant aquesta sessió, les mestres explicaran als alumnes com hauran de representar les faules. La idea és que, mitjançant la realització de fotografies, l’enregistrament de la veu i el muntatge a través de l’aplicació “IMovie”, els alumnes puguin arribar a obtenir un resultat audiovisual. Però abans de l’enregistrament i del muntatge, els alumnes hauran de fer, plàsticament, la representació de la faula. Aquesta representació plàstica es podrà fer a partir de dibuixos, del modelatge amb plastilina, etc. Alguns exemples els podreu trobar a la pàgina d’inici, a l’apartat de webs interessants.

 

6. POSADA EN ESCENA DE LA FAULA: TREBALL PLÀSTIC (sisena sessió: 4h)

La durada d’aquesta sessió ens servirà per executar el treball plàstic de la faula. Primer de tot, cada grup haurà de pensar com vol representar la seva petita narració, quin material necessitarà i com es repartirà la feina.

Un cop estigui tot planificat s’hauran de posar mans a la feina i plàsticament representar la faula.

 

7. POSADA EN ESCENA DE LA FAULA: TREBALL DIGITAL (setena sessió: 4h)

Després de la representació plàstica de la faula, els alumnes hauran de representar audiovisualment la seva faula, això significa que hauran d’enregistrar, fotografiar, etc. la seva obra. En aquesta sessió cada grup disposarà d’una tauleta digital (Ipad) que podrà utilitzar tant per fotografiar com per enregistrar el material creat per ells mateixos.

L’edició i muntatge del resultat final (vídeo) es farà amb l’aplicació “IMovie”.

 

8. REALITZACIÓ D’UNA ESCULTURA ABSTRACTA (vuitena sessió: 4h)

Durant el curs els alumnes de cinquè han treballat, gràcies a diferents activitats i sortides, la figuració i l’abstracció. En aquesta darrera activitat, els alumnes, per grups, hauran de fer una representació abstracta de la seva escultura. Per fer aquesta reproducció les mestres els hi proporcionaran materials reciclats i de rebuig i, únicament amb l’ajut de la imaginació i la creativitat, els alumnes hauran de fer la seva escultura abstracta. Els acabats de les escultures es faran recobrint els materials de rebuig amb venes de guix i, posteriorment, es pintaran amb colors vius, seguint l’estil de Joan Miró.

A més de la realització de l’escultura, els alumnes hauran de posar-li un títol i fer un petit rètol on aparegui la informació següent (títol / autor / any / materials).

Abans de la realització de l’escultura es podria fer un treball previ per tal d’ajudar als alumnes. Aquií teniu l’enllaç d’una activitat per PDI on es treballa la geometria:

ACTIVITAT PDI “BESTIÀRIUM URBÀ”

 

9. MUNTATGE DE L’EXPOSICIÓ (novena sessió: 4h)

Per finalitzar el projecte de curs, els alumnes ajudaran a les seves mestres a muntar l’exposició escultòrica que els hi servirà com a cloenda. La idea és crear un espai de visita on el públic (principalment pares i familiars) puguin observar les escultures i visionar, a través dels ipads i l’ús de la PDI, les faules fetes pels alumnes. També es poden exposar els esbossos fets durant la sortida (activitat inicial) i/o diferents fotografies de les escultures originals.

Els alumnes, amb l’ajut de les mestres,  hauran de fer els tríptics de l’exposició per tal de convidar als pares i familiars a la inauguració. Aquest tríptic es farà amb el “Page” i haurà d’estar en dos idiomes (català i anglès).

 

10. AUTOAVALUACIÓ DEL PROJECTE (desena sessió: 1h)

Durant aquesta sessió, les mestres passaran una graella d’autoavaluació a cada grup i, mitjançant la reflexió, hauran de puntuar la feina feta per ells mateixos durant els darrers dies.

 

 

15 comentaris

  • Judit Bergillos Flores (9 anys)

    A mi el que més hem va agradar va ser quan vam anar a barcelona a veure les escultures. I també quan vam ver les pelicules a le ipads.

  • Maricarmen Cosano (9 anys)

    M’agradat molt aquest projecte. És diferent als altres i ens divertim molt fent feina sobre el projecte .Les mestres han elegit bé les escultures, no podien ser millors.

  • Elena Santos (9 anys)

    El que mes m’ha agradat d’aquest projecte es que hem fet les escúltures juntes. Y les pel . lícules amb els ipads.

  • David (9 anys)

    M’agradat perque les escultures eren grans ivdivrtides

  • Ricardo Durán (9 anys)

    M´ha agradat perquè m´ho he passat molt bé treballant en equip i a més el trobo interessant perquè ha estat un projecte multidisciplinari, és a dir, hem treballat moltes assignatures a la vegada.

  • La veritat es que el proyecte a estat molt bé, molt diferen als altres i divertit.
    El que mas m’ha agradat, a estat veure les pel·licules als ipads, tot i que sortir per Barcelona tanbé a estat divertit.

  • Rocío (9 anys)

    M’agradat molt perquè i après ha estar en grup, a treballar en grup.No hem tingut tantes discusions.Hem fet escursions hem vist escultures super xules.

  • Carlos Medrán Jiménez (9 anys)

    Ha sigut un projecte molt divertit, ens ho hem passat d´ alló més bé, treballant tots junts. El que més m´agradat, ha sigut, quan amb els materials reciclats, vam fer unes petites escultures que el dimarts dia disset, estaran a una exposició. Les mestres ens han ajudat molt, són les millors!

  • Carlos.B (9 anys)

    M’agradat molt aquest projecte,perquè a sigut molt més divertit que els altres alhora de treballar. Mai havia fet un pel.licula i a sigut super divertit fer esculturas. Me sentit molt orgullos del trebal que em fet el grup 5.

  • Adrián Malagón Carmona (9 anys)

    A mi el projecte m’agradat perquè he pogut veure escultures que no havia vist mai, sobretot el que més m’ha agradat ha sigut el peix d’or.
    He après a treballar en grup i col·laborar amb els meus companys.

  • Eric Garcia Paton (9 anys)

    A mi m’agradat perquè ha sigut un treball diferent dels altres ha sigut en grup i em fet una excursió per Barcelona per veure 5 escultures d’animals per fer una pel·lícula

  • Selena García (9 anys)

    A mi m’ agradat molt aquest projecte. Ha sigut molt divertit i entretingut. Demà les mares, els pares i els avis veuran les nostres escultures fetes per coses de reciclatge i les nostres pel·lícules.

  • Laura N.M. (9 anys)

    Aquest projecte està bé, perquè aprens i treballes molt.Treballes diferents asignatures, per exemple: a l’hora de mesurar les escultures treballes les matemàtiques.A l’hora de dibuixar, plàstica. I no només això, també veus com són en realitat les escultures.

  • Andrea Gordillo (9 anys)

    A mi el que més hem va agradar va ser treballar amb els meus companys de treball, sobretot fer la pel.ícula junts amb l’aipad .També anar a Barcelona a veure aquestes escultures de aquets grans ecultors i dubuixar-les a un full.

  • Elena Santos (9 anys)

    El que mes m’ha agradat d’aquest projecte es que hem fet les escúltures juntes . i també les pel . lícules amb els ipads

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top