El DPC es representa en un cicle d’accions vinculades amb la formació, l’autoformació i la reflexió individual i conjunta sobre l’aplicació pràctica dels nous coneixements i la seva integració dins de l’estructura de competències existent.

C2. Disseny de nous programes de recerca aplicada a l’educació per al desenvolupament professional docent mitjançant les tecnologies digitals.
1.4.C2.1 Utilitza les tecnologies digitals per assessorar altres companys sobre pràctiques d’ensenyament innovadores.

He utilitzat les tecnologies digitals per assessorar en pràctiques d’ensenyament innovadores mitjançant cursos de formació en programació i robòtica educativa. A més he compartit la meva experiència amb altres companys mitjançant ponències i tallers reconeguts pel Departament d’Educació (Jornades de Programació i Robòtica Educatives ubicat al Citialb de Cornellà).

A més he participat en fires com la del Mercat de la Tecnologia organitzada per l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (Universitat Politècnica de Catalunya) on mostrava el producte resultat de pràctiques d’ensenyament innovadores.

Algunes de les evidències són:

1.4.C2.2 Dissenya i aplica programes de recerca educativa per al desenvolupament professional docent.

Fruit de la meva recerca i experimentació, programa STEAMcat  vaig dissenyar, aplicar a l’aula i compartir amb altres docents la meva experiència. La ponència mostra l’anàlisi crítica de les diferents plataformes de programació i robòtica.

1.4.C2.3 Crea i aplica nous models de DPC.

Els nous models DPC que he creat estan relacionats en temes de programació i robòtica. Les evidències són les del punt 1.3 i també la creació del curs Snap4Arduino.