PROJECTE POLLETS

Ja que sóm la classe dels pollets, he basat el projecte de finalització de curs, amb el tema dels pollets.
Intentaré presentar diverses activitats relacionades amb els pollets: com són, d’on neixen, contes, cançons, jocs,… Un seguit de recursos i activitats que ajudin de manera lúdica a aprendre més coses sobre aquest animal.
Comentar que el projecte està pensat per alumnes de P3, però que també es podria fer amb alumnes de P4 i P5.
L’objectiu principal d’aquest treball és que els alumnes aprenguin més coses sobre els pollets mentre juguen i fan ús de les noves tecnologies. (jugar aprenent coses dels pollets). També es vol desenvolupar l’atenció i la participació ens les diferents activitats proposades.
A sota de cada una de les activitats he afegit una petita explicació més teòrica (objectius, metodoligia, recursos,…) per tal de saber per a què ens pot servir cada una d’elles i com es podria dur a terme.
Espero que ho disfruteu!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM POLLETS!

Petita presentació on s’explica com fer un pollet de plastelina. Ves passant les imatges i seguint les instruccions, de ben segur que et quedarà preciós!

OBJECTIUS:
– Progressar en el domini de l’ordenador i el ratolí.
– Realitzar una manualitat.
– Seguir les instruccions per realitzar la manualitat.
– Adquirir destressa manual.
– Relacionar la paraula escrita amb la imatge.

ORGANITZACIÓ:
Donat que l’activitat pretén que sigui el mateix alumne que vagi passant la diapositiva de les instruccions quan acabi cada pas, doncs l’activitat es relitzarà o bé individualment o bé en petit grup.
La resta del grup ha d’estar fent alguna altra activitat paral·lela.
Cal dir que estaria bé abans de començar, fer una petita explicació en gran grup sobre el funcionament, així com també una lectura de les instruccions, donat que a P3 encara no saben llegir i potser els resulta difícil interpretar correctament alguna imatge.

TEMPORALITZACIÓ:
Aquesta activitat es realitzarà amb una sessió per a cada petit grup o alumne que la porti a terme. Més una sessió prèvia d’explicació general.

RECURSOS:
Només és necessari un ordenador.

PAPER DELS ALUMNES:
En aquesta activitat és l’alumne qui ho fa tot, per tant té el paper protagonista, ja que és ell mateix qui interpreta les instruccions i va seguint-les per poder realitzar la manualitat.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS POLLETS SÓN OVÍPARS

Aquí teniu un cartell, amb diverses activitats, per saber una mica més sobre com neixen els pollets. Esperem que us agradi!

OBJECTIUS:
– Observar el neixement dels pollets.
– Introduïr el llenguatge visual com a eina d’expressió i comunicació.
– Dur a terme una manualitat.
– Aprendre algunes curiositats del neixament i incovació dels pollets.
– Gaudir aprenent coses dels pollets.

ORGANITZACIÓ:
Aquesta activitat té, dins deu, dues activitats clarament diferenciables:
1- El video del neixament dels pollets i les curiositats de la incovació i el neixament.
2- La realització d’una petita manualitat d’un pollet sortint de l’ou.

Totes dues activitats es poden realitzar en gran grup, tot i que necessitaran espais diferents, la primera necessita que tots els alumnes puguin veure clarament la pantalla on es projectarà. I la segona necessita que els alumnes tinguin una taula davant per poder dur a terme la manualitat.

TEMPORALITZACIÓ:
Aquesta activitat es realitzaria en dues sessions, una sessió per a cada una de les activitats que la conformen.

RECURSOS:
Per la primera activitat del cartell, així com per veure la imatge de la manualitat, es necessitarà un ordenador, un projector i una pantalla.
Per la segona activitat els recursos serien dues cartolines amb les plantilles dibuixades, punxons, colors i encuadernadors.

AMPLIACIÓ:
com que s’està treballant el projecte dels pollets, es pot propossar als alumnes de realitzar conjuntament un cartell digital amb les coses que anem aprenent dels pollets, al igual que ho pengem a l’aula, però més divertit amb imatges, videos, cançons,… D’aquesta manera queda molt més visual tot el què s’apren i els alumnes són més partíceps del mural de les coses que hem après.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONTE POLLETS

Un petit conte a mode de presentació per explicar una mica d’on surt i com és un pollet.

OBJECTIUS:
– Aprendre trets bàsics dels pollets.
– Estar atents en la lectura d’un conte.
– Gaudir de la lectura.
– Començar a relacionar imatge amb la paraula escrita.

ORGANITZACIÓ:
Aquesta activitat es pot realitzar tant en petit grup com en gran grup. La mestra pot anar llegint el text mentre els alumnes gaudeixen escoltant i mirant el conte.

TEMPORITZACIÓ:
Una sessió.

RECURSOS:
Es necessitarà un ordenador i un projector amb pantalla o una pantalla digital.

AMPLIACIÓ:
En acabar el conte, si es considera es pot dur a terme una conversa (què més creuen que mengen els pollets, quan de temps tarden a sortir de l’ou,…)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONTE: LA GALLINETA ROSSA

Els contes són fantàstics per somniar, viatjar,…
Aquí teniu un bonic conte extret del portal Edu3.cat que va sortir al programa d’una mà de contes sobre un gallina i una guineu.
Disfruteu-lo!

Edu3.cat

OBJECTIUS:
– Gaudir amb el visionat d’un conte.
– Escoltar activament la narració del conte.
– Fomentar el treball en equip i la cooperació.
– Aprendre pautes de col·laboració amb el grup.
– Ajudar als infants a enfrontar-se a situacions de la vida quotidiana a través dels contes.

ORGANITZACIÓ:
Es treballa en gran grup. Primerament visionant i escoltant atentament el conte i després amb una conversa conjunta per extreure’n els valors i podre-los aplicar al nostre dia a dia.

TEMPORITZACIÓ:
Es necessitarien dues sessions, a poder ser seguides. Una per mirar el conte i l’altra per la conversa.

RECURSOS:
Serà necessari un ordenador, un projector i una pantalla

AMPLIACIÓ:
Aquest conte és fantàstic per treballar els valors del treball en equip i la cooperació. Amb la conversa poden sorgir moltes situacions aplicables al dia a dia on podem possar a la pràctica aquests valors. A més, es poden propossar alguns jocs per fomentar-los.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PER SABER-NE MÉS…

Remenant els recursos de Edu365, dins l’apartat del món per un forat, hi ha una activitat de les gallines que ens ha agradat molt… hem pogut veure el vídeo, les fotografíes i també hem aprofitat per fer les activitats (jocs) que ens propossen. Ens ho hem passat molt bé, i hem après més coses de les gallines, galls i pollets.

Us deixem l’enllaç per si voleu divertir-vos mentre apreneu…

LA GALLINA

També, buscant informació per internet, he trobat un projecte realitzar per els alumnes de P3 de l’escola Joaquim Palacín de Bellvís sobre el neixament dels pollets. És molt complert i interessant, si li voleu donar un cop d’ull, cliqueu al següen enllaç.

L’OU I EL NEIXEMENT DELS POLLETS

Publicat dins de General | Deixa un comentari

A JUGAR!

Us presentem un petit joc on has de guiar un pollet per un laberint perquè arribi on hi ha la seva mare. També el podeu trobar dins els jocs de Edu365.

JOC POLLET

Esperem que us divertiu!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

A CANTAR!

Per passar-ho bé, podem cantar i ballar una cançó de pollets (en castellà).

Remenant per internet hem trobat aquest video de la cançó dels pollets amb imatges de la vida d’un pollet, fet per uns alumnes de 6è de l’escola Mn. Cinto Verdaguer.

A nosaltres ens ha agradat molt!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UtMIcsYH2jI[/youtube]

OBJECTIUS:
– Aprendre una cançó dels pollets
– Desenvolupar l’atenció
-Observar una història sobre els pollets creada per uns altres nens

ACTIVITAT:
Es treballa en gran grup. Es visiona i s’escolta el video amb la cançó dels pollets. Després s’ha d’anar repetint la cançó perquè els infants puguin aprendre-la. Es pot aprofitar també per comentar les imatges, estil conte, que surten al video.

TEMPORITZACIÓ:
Amb una sessió per veure i comentar el video seria suficient, però perquè s’aprenguin bé la cançó, s’hauria d’anar repetint varis dies (encara que, llavors, només faria falta escoltar la cançó).

RECURSOS:
Es necessitarà un ordenador, un projector i una pantalla.

COMENTARI:
Cal afegir que la historia del video és inventada per els nens de 6è de l’escola Mn. Cinto Verdaguer. Així que s’haurà d’avisar als alumnes que potser hi ha coses del video que no són realment com hem après… (per exemple, la gallina no perd l’ou passejant pel prat, etc.).

Publicat dins de General | 1 comentari

D’ON SURT EL POLLET?

Per saber una mica més sobre el nostre animal, hem buscat algo d’informació sobre els pollets… Ara ja sabem que surten d’un ou que pon la gallina!

       

     

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BALLEM!

Aquí us deixem la música per fer el nostre ball, amb el que comencem o acabem el dia.
Si el voleu ballar és ben senzill: només heu de posar les mans a sota les axiles i moure-les com les ales. Després, segueix lliurament el ritme de la música i… A DIVERTIR-SE!

08 Ball dels pollets a la seva closca

OBJECTIUS:
– Gaudir d’una estona lúdica a l’aula.
– Seguir el ritme d’una melodia (ràpid, lent,…)
– Ajudar a desenvolupar la imaginació en l’escenificació.

ORGANITZACIÓ:
Aquesta activitat es realitzarà en gran grup en un espai on puguin moure’s lliurement per a poder dansar i/o desplaçar-se seguint la música.

TEMPORALITZACIÓ:
Tant sols es necessiten uns minuts, els que dura la cançó més una mica més per poder fer l’explicació inicial.

PAPER DELS ALUMNES:
Ells són els protagonistes, ja que són ells mateixos, amb la seva imaginació i ritme, els  que van creant el ball.

AMPLIACIÓ:
Més endavant, quan ja es coneixen més bé la cançó, es pot complicar més el ball, ja sigui marcant un moviment concret en certes parts de la cançó, com també es pot assignar a un dels alumnes que faci de gallina i els altres l’han d’imitar com faríen els pollets amb la seva mare. També es pot representar com surten els pollets de l’ou, això sí, tot seguint el ritme!

Publicat dins de General | Deixa un comentari