NOUS TEMPS – NOVES FORMES D’APRENENTATGE

Sempre que comencem un curs ho fem amb un munt d’expectatives, d’objectius que volem aconseguir.

Aquest projecte recull els meus aprenentatges i experiències durant el curs amb la mirada posada en les noves corrents metodològiques que s’implementen hores d’ara  a l’escola.

Hi ha alguns estudis que afirmen  que  més del 60 % dels nostres alumnes treballaran en professions que encara estan per crear.

Des de l’escola, dons, hem de donar resposta a aquestes expectatives introduint els alumnes  en noves mareres de recerca i comunicació de la informació.

La confecció d’aquest bloc per a mi ha estat força profitosa perquè m’ha fet reflexionar sobre la meva pràctica educativa alhora que m’ha aportat  noves estratègies per millorar i dinamitzar la meva tasca docent com ara la utilització de dispositius mòbils a l’aula o la recerca i aplicació de nous recursos digitals i apps amb l’objectiu de fer servir la tecnologia en el treball quotidià per millorar les activitats i els resultats.

Ha estat segurament l’última part del curs, dedicada a la participació en les xarxes socials i la publicació de documents, l’apartat on potser més he après ja que, fins ara no tenia cap compte de twitter ni havia pujat mai cap vídeo a YouTube. Espero que aquesta experiència em porti a jugar un paper més actiu a les xarxes socials tan a nivell professional com personal.

I, a partir d’ara, comença veritablement el curs, ha arribat el moment de posar tots els aprenentatges en pràctica.

iMovie app nadiva a partir iPad2

iMovie app nadiva a partir iPad2
És la app que faré servir per editar el meu vídeo ja que, com que pretenc fer un vídeo tutorial no em caldrà fer servir efectes com Time Lapse o Croma que potser utilitzaria amb els alumnes més grans per editar les seves pròpies produccions de manera més creativa (per exemple).
No obstant, aquesta app també ofereix temes, filtres, títols animats o diferents efectes, entre d’altres, la possibilitat de crear bandes sonores i integrar la pròpia veu i, a més a més, permet transferir fàcilment els projectes entre l’iPhone, l’iPad i l’iPod Touch.
A més a més aquesta app em permet treballar i crear el meu vídeo en la mateixa tablet de manera força ràpida. Encara que calgui tenir en compte que, en el cas de fer servir aqueta app en l’ordinador, tindrem més funcionalitats.
Per tant, penso que utilitzant aquest tipus de recurs faré la classe més atractiva i motivadora pels meus alumnes que, dintre de les seves possibilitats, podrien fer servir el vídeo com eina d’autoaprenentatge ja que el podrien aturar i repetir l’explicació d’aquells aspectes on poden trobar possibles dificultats.
En conclusió, m’ha semblat que pel tipus de vídeo que em plantejo editar aquesta es una bona opció fàcil i ràpida.

PROPOSTA DIDÀCTICA PER TREBALLAR EL PROJECTE NADAL – HIVERN

PROPOSTA DIDÀCTICA PER TREBALLAR EL PROJECTE NADAL – HIVERN

-En un principi aquesta proposta didàctica estaria pensada per nens de parvulari-

OBJECTIUS

A  més dels objectius propis del projecte que volem treballar, a nivell de l’ús de les noves tecnologies plantejaríem els següents:

  • Introducció de les noves tecnologies en el procés d’aprenentatge com a eines innovadores i a la vegada motivadores.
  • Potenciar en l’alumnat actituds de responsabilitat, de respecte vers l’ús i funcionament del material.
  • Conèixer les principals icones dels dispositius TIC.
  • Seguir les normes i treballar amb les apps que s’indiquin.
  • Fomentar la participació dels alumnes i el treball cooperatiu.
  • Fomentar la lectura i l’escriptura creant i llegint codis QR.
  • Observar, manipular i explorar diferents jocs per tal que els infants adquireixin de forma autònoma habilitats i continguts de totes les àrees curriculars i no curriculars, com ara educació emocional.

 

METODOLOGIA

Per començar a treballar es faran les explicacions en gran grup i després en grups més reduïts.

Normalment l’alumnat treballarà per parelles, perquè potser és la manera més participativa i col·laborativa encara que a vegades el treball es pugui realitzar de forma individual o en gran grup.

En el cas de dispositius com ara les tauletes, mentre un grup fa una feina més autònoma, la mestra pot agafar grups reduïts per fer treballs de més complicació.

 

Quan treballem amb noves tecnologies, l’alumnat té un rol en el qual ell mateix és protagonista del seu propi procés d’aprenentatge i al mateix temps desenvolupa simultàniament un rol d’ajuda als seus companys i el paper de la mestra serà bàsicament de presentació de l’objectiu de cada activitat, de l’eina usada i d’ajuda en les dificultats que puguin sorgir amb la utilització de la tauleta.

Els dispositius TIC constitueixen un recurs educatiu més que busca complementar-se amb la resta de recursos i formats educatius que tenim a l’escola.

 

ACTIVITATS

Algunes de les activitats que proposaríem per treballar amb les noves tecnologies a l’aula podrien ser:

  • Treballem el traç de lletres i números amb la PDI.
  • Fem jocs de memòria o classificacions amb l’aplicació post-it de la nostra tauleta.
  • Fem puzles a partir dels nostres dibuixos o imatges que podem extreure d’internet o fotografiar nosaltres mateixos.
  • Treballem la creativitat (el dibuix lliure).
  • Fem autoretrats tot mirant-nos a les tablets.
  • Decorem el nostre arbre de Nadal.
  • Estudiem les nadales amb Karaoke.
  • Enregistrem la nostra nadala amb so per poder-a estudiar o en vídeo per penjar-la al bloc i que la puguin veure els pares.
  • Fem la nostra pròpia felicitació de Nadal.

 

AVALUACIÓ

Pel que fa a l’avaluació es portaria a terme una avaluació contínua dels alumnes observant la seva actitud ( si l’alumne ajuda, si compateix, si col·labora…),una avaluació d’aprenentatges i produccions realitzades i també a través d’una autoavaluació en la que compartiríem tots plegat el que els alumnes han après mitjançant una conversa, en la qual cadascú explica quina activitat li ha agradat més, quina és la més fàcil, la més difícil, què li ha costat més…

 

Amb aquesta proposta pretenem dinamitzar el treball de l’aula fent-lo més participatiu i afavorint el treball col.laboratiu.

Cal, per això, que com a mestres preparem les activitats d’antuvi i tinguem clars el funcionament dels dispositius i els programes i apps que volem utilitzar a més d’haver comprovat el seu funcionament abans de que comencin a treballar els alumnes (per exemple, en el cas de les tablets haurien d’estar carregades,…) i sobretot recordar que nosaltres només estem a l’aula per ajudar i guiar i que són els alumnes els protagonistes de les seves “descobertes” i per tant dels seus aprenentatges.

“Desde que nacen, hay que dotar a los niños de tecnología”

Com ensenyar els nostres fills a utilitzar les noves tecnologies.

Aquesta és una noticia publicada al diari “El País” el 6 de novembre de 2017.

https://elpais.com/elpais/2017/11/03/mamas_papas/1509697037_546234.html

Ángel-Pablo Avilés, o Angelucho, como se hace llamar, se ha convertido en el guardián de Internet. Compagina su trabajo de guardia civil con talleres de seguridad en la Red para todos los públicos. “Para estar seguro en Internet no hace falta ser informático”, repite constantemente en sus clases ante la incredulidad de sus oyentes, que suelen creer que es algo que se escapa a su entendimiento. Por ello, Avilés centra sus charlas en casos prácticos y con un lenguaje no técnico, para llegar al mayor número de personas y, sobre todo, de padres, que tienen que afrontar una era en la que los niños y niñas ya nacen con un smartphone bajo el brazo. Continue reading ““Desde que nacen, hay que dotar a los niños de tecnología””

Qui sóc

Sóc la Pilar i treballo de mestra de música en una escola concertada de L’Hospitalet. És per aquesta raó que passo per totes les aules d’infantil i primària de l’escola. A la nostra escola a cada nivell tenim dues aules d’entre 23-26 alumnes cada una.

La meva intenció és crear un blog on es puguin mostrar les diferents activitats que es fan a l’aula, que faciliti la comunicació amb les famílies i que, en algunes ocasions ens permeti utilitzar a casa els diferents recursos que fem servir a l’escola.

Així dons, aquest és un espai on els alumnes poden trobar informacions sobre les activitats que fem a la classe de música així com també poden veure exposades les diferents activitats que fem a la classe.