Bé, em disposo a donar el meu punt de vista vers aquest aspecte i no sé per on començar. Lògicament, com a persona que creu amb les TIC com una eina bàsica d’aprenentatge ( que no d’ensenyança, com la Sra. Rigau defensa) hauria d’estar content; com a coordinador TIC de la meva escola, encara més, doncs al ser la meva una escola petita, la dotació de material tecnològic i digital, és molt pobre, així doncs, l’escola es veurà ,de moment, afavorida i ampliada la seva dotació gràcies a aquest Educat2.0. Però no, crec que, més que content i radiant per aquest motiu, em sento preocupat per moltes raons, que tot seguit exposaré.
De moment, llegint la intervenció de la nostra consellera , la Sra. Rigau, l’únic que sabem, és que el famós educat1 x1, del que tant se’n havia parlat, del que tal bona valoració tenia per l’antic conseller, ha estat suprimit, per un educat2.0. Això comporta, que a les classes de cicle superior, almenys hi ha d’haver una PDI, i portàtils ( propietat de l’escola) per a tots els alumnes.
En un primer moment ja, em dona que en la situació actual de l’ensenyament, em dona la sensació d’anar fent sobre la marxa; o com diem al meu poble, qui dia passa , any empeny. Doncs, va ser la mateixa consellera, que vi va suprimir l’educat1x1, per falta de diners; i perquè a més amés, defensava que aquesta programa no se’n treia el màxim rendiment, no “era bla manera d’aconseguir” la tant somiada, educació de qualitat.
Crec que la Consellera i els seus assessors ( que de ben segur deu ser un consell de savis en la matèria) cal que escoltin per una vegada aquells professionals que creuen amb les TIC com a una eina educativa i pedagògica d’un gran valor, en l’actualitat. Crec que l’Educat 1×1 va fracassar, perquè es va donar més importància a les màquines, a la tecnologia, que no pas a les persones ( mestres) i a la metodologia. Crec que la Sra. Riagua, està acient en el mateix error que el seu predecessor. Es segueix obviant un aspecte molt important, com és la metodologia. És a dir, si s’ha de seguir fent el matexi que abans però amb els portàtils, sincerament, crec que no fan falta. Crec que cal fer una esforç de dotació econòmica, però dirigida al professorat, que al cap i la fi, són els que faran bona o dolenta, la implantació i l’ús de tecnologia a les aules.
Després, també crec que l’ús dordinadors, trenca les parets de l’aula. M’explico. Els ordinadors i l’ús d’Internet, fa accesible a tothom (sense distincions de raça, sexe, nivell econòmic, religió, cultura…) el saber i el coneixement. Això permet trencar tòpics com que només pots aprendre coses a l’escola; el mestre ho sap tot; també trenca el tòpic de ” les classe i sermons magistrals” dels professors. Ara el coneixment es compartit per tothom, es “crea” ba ravés de la interacció entre els difernts alumnes; de manera constructivista; ja que són ells els propis protagonistes del seu aprenentatge. Aprenentage que dista molt, del tipus d’ensenyament que vol pretendre aconseguir la nova consellera. Tal com afirma Ismael Peña-López en el seu bloc:…Si el EduCAT 1×1 se podía criticar por apostar muy tímidamente por el aprendizaje, el EduCAT 2.0 supone una regresión por apostar de nuevo por la enseñanza; actituds i pensaments que comparteixo totalment.
Per acabar, dir només que els ordinadors i qualsevol tecnologia és bona; si cau en mans de mestres i pedagogs innovadors, implicats i preocupats per l’educaci´actual, dels alumnes també actuals. la tecnologia per si sol, no pot fer canviar res; d’aquí la importància de fomentar la formació de professorat; la creació per part dels mestres del seu propi material ( i no dels llibres de text o digitals d’escassa qualitat pedagògica, i completment descontextualitzats. En fi, que esperem que aquest educat2.0, no acabi com el rosari de l’Aurora!