Principals conclusions que s’extreuen de l’estudi L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2008
• A la dècada del 2000 hi ha hagut un avançament en el disseny d’un model educatiu propi de Catalunya (sense arribar a tenir un model totalment diferenciat de l’espanyol, com sí que passa en altres països com Bèlgica, Canadà o Alemanya, on conviuen diferents tipus de models educatius).
• L’educació ha adquirit un lloc més central en el debat polític i social i té més presència en els mitjans de comunicació.
• Es mantenen, en general, els mateixos problemes que ja s’havien detectat en l’anterior anuari (2006): resultats baixos al final de primària i secundària; altes taxes de repetició; baixes taxes de graduació (aquestes dades són fins i tot pitjors que en alguns altres punts d’Espanya); diferència de resultats segons la classe social, entre els immigrants i també entre l’escola pública i la concertada.
• Hi ha desafecció dels docents envers l’Administració educativa i la societat.
• Continua sense resoldre’s el repte de la immigració a Catalunya. No es té clar què significa que aquest col•lectiu s’integri en el sistema. A més, hi ha el problema afegit que és un col•lectiu que en general obté pitjors resultats a l’escola.
Si voleu veure les conclusions, i altres temes del debat cliqueu a l’enllaç següent:
http://www.debats.cat/cat/2010/ferrer-farre-plandiura/index.html