M’ha arribat aquest vídeo i com que m’ha generat sentiments molt positius respecte les capacitats dels humans per emocionar-nos amb la bellesa de la música i de la veu, el vull compartir.
Primavera
Primeres flors, primers resultats.
Entre les moltes coses que he anat aprenent aquest any hi ha les TIC, ara començo a fer proves per penjar o enllaçar presentacions al bloc o en documents, aquí va la primera prova, una presentació de l’escola de PRI a Suècia.
Confiança
Han florit les mimoses.
Tan discretes durant tot l’any, com branques mortes al començar l’hivern, tossudament, són les primeres de florir cada febrer.
Ningú ho diria que aquella presència feble i poc vistosa pot donar lloc, en ple hivern, a un esclat de color i aromes tan intensos.
Com les mimoses floreixen cada any, les criatures aprenen a mirar, a escolar, a estimar, a parlar, a caminar, a jugar, a comptar, a llegir, a investigar… el terreny idoni el donarà la nostra mirada, la nostra paraula, el nostre afecte, temps i espai per explorar i explorar-se, per créixer i aprendre.
Continuitat
Aquests últims mesos he presentat diverses vegades les “Förskolor” (escoles d’educació infantil a Suècia) a mestres catalanes i en acabar algunes persones m’han preguntat com les nenes i els nens de sis anys s’adapten a l’escola de Primària.
Aquí enllaço unes fotografies que mostren l’aula del grup de 9-10 anys a l’escola Monbijouskolan (Malmö), parlen per elles mateixes, els nens i les nenes s’adapten sense cap estrès a les escoles de Primària sueques.
Seguir la línia d’una manera coherent, responent a les necessitats de les persones, sembla una bona manera d’acompanyar els processos de creixement personal i d’aprenentatge.