Confiança

 peratallada-febrer-09.JPG

Han florit les mimoses.

Tan discretes durant tot l’any, com branques mortes al començar l’hivern, tossudament, són les primeres de florir cada febrer.

Ningú ho diria que aquella presència feble i poc vistosa pot donar lloc, en ple hivern, a un esclat de color i aromes tan intensos.

Com les mimoses floreixen cada any, les criatures aprenen a mirar, a escolar, a estimar, a parlar, a caminar, a jugar, a comptar, a llegir, a investigar… el terreny idoni el donarà la nostra mirada, la nostra paraula, el nostre afecte, temps i espai per explorar i explorar-se, per créixer i aprendre.

Continuitat

Aquests últims mesos he presentat diverses vegades les “Förskolor” (escoles d’educació infantil a Suècia) a mestres catalanes i en acabar algunes persones m’han preguntat com les nenes i els nens de sis anys s’adapten a l’escola de Primària.

Aquí enllaço unes fotografies que mostren l’aula del grup de 9-10 anys a l’escola Monbijouskolan (Malmö), parlen per elles mateixes, els nens i les nenes s’adapten sense cap estrès a les escoles de Primària sueques.

Seguir la línia d’una manera coherent, responent a les necessitats de les persones, sembla una bona manera d’acompanyar els processos de creixement personal i d’aprenentatge.