Continuitat

Aquests últims mesos he presentat diverses vegades les “Förskolor” (escoles d’educació infantil a Suècia) a mestres catalanes i en acabar algunes persones m’han preguntat com les nenes i els nens de sis anys s’adapten a l’escola de Primària.

Aquí enllaço unes fotografies que mostren l’aula del grup de 9-10 anys a l’escola Monbijouskolan (Malmö), parlen per elles mateixes, els nens i les nenes s’adapten sense cap estrès a les escoles de Primària sueques.

Seguir la línia d’una manera coherent, responent a les necessitats de les persones, sembla una bona manera d’acompanyar els processos de creixement personal i d’aprenentatge.

2 thoughts on “Continuitat

1. Àngels

Gràcies Rosa per apropar-nos a una societat que erròniament titllem de freda. Les imatges valen més que les paraules: que la teva mestra t’acomiadi amb una abraçada, com ho fa la teva mare o el teu pare, que puguis tenir el teu peluix abraçat durant la jornada escolar o anar sense sabates sense que et castiguin o et sancionin per fer-ho, o bé seure en una butaca o un sofà per llegir un conte, és com un somni! El teu projecte segur que ens hi aproparà una miqueta més. Bona feina!
    Àngels

2. Rosa Guàrdia Grau Post author

Això és un comentari molt encoratjador, gràcies Àngels, em va bé saber quin efecte tenen els articles i sobretot les fotos que penjo per anar pensant en com dissenyar propostes d’assessorament per les mestres, com fer-ho perquè des d’una perspectiva constructiva promoguin reflexió i millora en les actuacions educatives.