Joc: les notes al pentagrama

Nens i nenes de Cicle Superior, us presento en aquest article un joc per treballar (o repassar) les notes al pentagrama. Premeu a l’enllaç i atreviu-vos amb els dictats! Aquest joc es trobarà a partir d’ara a l’apartat “Per aprendre jugant…”

LES NOTES AL PENTAGRAMA

AVÍS! Aquests tipus de joc fan servir el “flash player”, la qual cosa fa que no funcionin en molts mòbils i tablets, i no precisament perquè els dispositius no tinguin prou tecnologia… espero que algun dia els fabricants deixin d’una vegada aquesta guerra per les patents i els diners, i pensin en el veritable significat de la paraula “progrés”.

Publicat dins de , , CICLE SUPERIOR, LLENGUATGE MUSICAL | 1 comentari

Nous jocs als enllaços “Per aprendre jugant…”

Aquests jocs que us enllaço en aquest article seran a partir d’ara a l’apartat d’enllaços “Per aprendre jugant…” (que es troba a la columna de la dreta a sota de les categories). Aquests jocs els podeu fer tant a CICLE INICIAL com a CICLE MITJÀ, per repassar tot allò que treballem a classe amb la lectura i escriptura de ritmes.

NIVELL 1: LA NEGRA I EL SEU SILENCI

NIVELL 2: LA NEGRA, LES PARELLES DE CORXERES I EL SEU SILENCI

NIVELL 3: NEGRA I CORXERES EN VARIS COMPASSOS

Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, CICLE INICIAL, CICLE MITJÀ, LLENGUATGE MUSICAL, PRÀCTICA INSTRUMENTAL | 14 comentaris

Projectes audiovisuals – 6èB

Els nois i noies de 6è A han escollit el Hip Hop i la música electrònica com a estils musicals per portar a terme el seu projecte audiovisual… Bé! aquí teniu dos vídeos que us poden ajudar a inspirar-vos.

Publicat dins de , AUDIOVISIONS, CICLE SUPERIOR, LABORATORI SONOR | Deixa un comentari

Creació i destrucció d’un mandala

Mirar aquest vídeo sobre la creació i destrucció d’un mandala per monjos tibetans m’ha fet reflexionar sobre el pas del temps, el treball en equip a l’aula, sobre els projectes que en algun curs estem començant a fer… Espero que us agradi. Aquest enllaç us porta a un bloc on s’explica una mica el procés i el significat d’aquesta cerimònia budista, on podreu comprovar que la música també està present.

Publicat dins de , AUDIOVISIONS, CICLE SUPERIOR, CULTURA PARTICIPATIVA | Deixa un comentari

8 DE MARÇ-DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

Totes les dones treballen, ja sigui a casa o a una feina amb un sou, és per això que avui 8 de març, Dia Internacional de la Dona, les volem felicitar. Volem dedicar aquest muntatge a totes les dones, per ser com són, pels innumerables esforços i sacrificis dedicats al benestar dels seus éssers estimats… per anar repartint tant d’amor pel món. Gràcies!

Hem agrupat diverses feines realitzades entre les Àrees de Música (cançó), Medi (estudi dels sectors productius), Visual i Plàstica (tècniques d’il·lustració) i Tutoria (“quina feina fan les nostres mares?”). La cançó, Duerme negrito, està enregistrada en directe; es tracta una cançó de bressol tradicional llatinoamericana que va passar oralment de mares a fills durant molts anys, fins que la va recollir, li va donar forma i enregistrar per primera vegada l’Atahualpa Yupanqui. Per acabar, la tècnica que s’ha fet servir pels dibuixos ha sigut crear un fons amb aquarel·la per després fer una altra capa de dibuixos amb ceres.

Duerme negrito 3rA from Julio Gracia Martínez on Vimeo.

Duerme negrito 3rB from Julio Gracia Martínez on Vimeo.

Publicat dins de 3r, CICLE MITJÀ, CULTURA PARTICIPATIVA, VEU | Deixa un comentari

MUSESCORE

Voleu crear partitures amb un programa lliure i gratuït? Aquí teniu un enllaç a la pàgina del Musescore, un programa de notació musical, on el que escrius sona! Un cop a la pàgina, a dalt a la dreta teniu l’enllaç de descàrrega. També hi trobareu videotutorials que us ensenyaran a fer servir aquesta senzilla aplicació.

Publicat dins de 4t, , , CICLE SUPERIOR, LABORATORI SONOR, PRÀCTICA INSTRUMENTAL | Deixa un comentari

YOGA STOPS TRAFFICK

Yoga StopS Traffick és una iniciativa anual per ajudar a Onanadi amb la seva lluita en contra del tràfic de persones. Moltíssima gent s’ajunta un mateix dia a diferents estudis de yoga del món per realitzar conjuntament 108 salutacions al Sol, i també aportar un donatiu a aquesta organització. Els últims 20 anys Odanadi ha rescatat a 1850 nens i nenes de l’explotació sexual a la India. El dia 9 de març es torna realitzar aquesta acció a Casa Abhyasa, a Barcelona, i m’ha semblat bona idea fer-ne difusió.

Namasté!

Publicat dins de ART I MOVIMENT, AUDIOVISIONS, CULTURA PARTICIPATIVA | Deixa un comentari

Performances musicals a 5è-Llenguatge audiovisual.

Músics de 5è! Aquesta setmana no podrem fer classe, així que us presento aquí una activitat online (voluntària) amb la que podreu gaudir de la música dels vostres companys i companyes, i alhora aprofundir en alguns conceptes sobre el llenguatge audiovisual. Us proposo identificar els següents tipus de plans en les “performances musicals” de l’Ariadna, la Paula i el Raúl (indicacions a sota dels vídeos):

– Primer pla
– Pla mitjà llarg
– Panoràmica circular
– Pla de detall
– Pla americà-
– Pla subjectiu

Shangai comping- Raúl from Julio Gracia Martínez on Vimeo.

Cada dia al de matí­-Paula i Ariadna from Julio Gracia Martínez on Vimeo.

Feu les vostres aportacions com a comentaris dels articles!
Per tal de compartir les vostres idees de manera clara, i que no hi hagi confusions ni repeticions amb la informació, us proposo seguir la següent pauta als vostres comentaris

Nom i cognom:
Grup:
TIPUS DE PLA: (un pla dels de la llista de sobre)
VÍDEO: (nom de la cançó)
TEMPS: (quin temps marca el vídeo?).

Publicat dins de , CICLE SUPERIOR, CULTURA PARTICIPATIVA, LES PROPOSTES DELS ALUMNES, LLENGUATGE AUDIOVISUAL | 35 comentaris

OKTAPODI

Aquesta és una historia que agrada molt als nens i les nenes de 1r. Gaudiu de les imatges, i també escolteu amb atenció la música… Després penseu un moment: aquesta aventura seria igual sense la melodia del violí?

oktapodi from Movavi ShareOnline Developer on Vimeo.

Publicat dins de 1r, AUDIOVISIONS, CICLE INICIAL | Deixa un comentari

La mosqueta – 4tB

Tutorial de La Mosqueta amb final improvisat… Aquests nens i nenes estàn aprenent molt ràpid a tocar la flauta. Enhorabona cracks!

La mosqueta 4tB from Julio Gracia Martínez on Vimeo.

Publicat dins de 4t, CICLE MITJÀ, PRÀCTICA INSTRUMENTAL | 1 comentari