En motiu del projecte de les bruixes i de la creació d’una sintonia per al programa de ràdio, els alumnes de 6è hem conegut aquest programa d’edició musical que ens permet gravar i editar el so de la manera que ens convingui. Hem creat diferents pistes, hem aplicat efectes a la gravació (reducció de soroll, fosa d’obertura i de tancament…), hem generat silenci i una pista de ritme per a poder seguir la pulsació amb precisió… i finalment hem exportat l’àudio com a Mp3.
Ens hem fixat que amb un bon micròfon es podia gravar l’àudio amb molt bona qualitat i que en el cas de voler gravar diferents pistes, hauria estat molt útil tenir uns cascs per tal que la música que sonava no es tornés a gravar pel micròfon. Aquesta pràctica ens ha ajudat a conèixer aquesta eina que tenim a l’abast i a entendre com es duu a terme una gravació professional en un estudi.
Us podeu descarregar el programa Audacity (gratuït) en aquest enllaç. També podeu trobar informació interessant en aquest tutorial (malgrat ser d’una versió més antiga).