2n – Ball del calçó

Avui ens iniciem amb aquest ball del calçó:

Publicat dins de 2n, Dansa | Deixa un comentari

P4 – Ja plou

Ja plou, ja plou, el pollet no surt de l’ou…

Publicat dins de Cançons, P4 | Deixa un comentari

P3 – En Joan petit

Com balla en Joan petit?

Publicat dins de Cançons, Dansa, P3 | Deixa un comentari

P5 – L’elefant i la girafa

Ara ens hem posat a aprendre aquesta cançó de la Guida Sellarès.

Publicat dins de Cançons, P5 | Deixa un comentari

1r – Surt sol solet

Seguim treballant el ritme d’aquesta cançó.

Publicat dins de 1r, Cançons, Llenguatge | Deixa un comentari

Maten les escoles la creativitat?

Un vídeo d’una conferència que m’ha arribat per diferents vies i, en paraules de Jordi Cos, president de l’Orquestra Simfònica del Vallès:

el recomano a tothom qui doni classes, i si no és  el cas, als qui teniu fills o penseu de tenir-los. I si la vostra vida tampoc sona en cap d’aquestes dues tonalitats, segur que també us serà d’utilitat, perquè aquesta breu conferencia de Sir Ken Robinson no és només un cant a la riquesa de la capacitat humana per imaginar, i la necessitat de desenvolupar-la a través de l’ensenyament de les arts a les escoles, sinó també un recordatori sobre la necessitat de córrer riscos per poder construir alguna cosa perdurable.  En paraules de Robinson ”Si no esteu disposats a equivocar-vos, mai no podreu crear res d’original”.

Com a beneficiós efecte col·lateral, també resulta un bon estímul per ser conscient sobre el gran valor que té la nostra feina com a músics més enllà d’exposar un patrimoni musical.

La conferència, en versió original subtitulada en castellà té una durada de 20 minuts. Si disposeu d’aquesta estona per perdre-la, dediqueu-la a aquest vídeo per convertir-la en temps guanyat, encara que només sigui per gaudir de l’abundós sentit de l’humor del conferenciant. I a qui no li trobi cap utilitat, i m’ho argumenti de manera convincent, el/la convido a una cervesa. Gràcies.

Maten les escoles la creativitat?

http://video.google.es/videoplay?docid=-9133846744370459335&hl=es

Publicat dins de General | 1 comentari

1r – Caminem com…

Caminem com gegants i gegantes, senyors i senyores, i pollets. Cadascú al seu ritme, la seva durada, més ràpid, més lent… Un instrument de percussió diferent per a cada personatge i un director que va marcant quan li toca a cadascú. Ara un, ara un altre, ara plegats…

Publicat dins de 1r, Educ. de l'oïda, Moviment | Deixa un comentari

2n – Ja ha arribat Sant Jordi

“Ja ha arribat Sant Jordi fira dels amors

i tothom regala roses de mil colors.

També passejant hi podreu trobar

llibres  a cabassos per a regalar.”

Quina marxa! Aquesta rumbeta musicada per en Noè Rivas!

Publicat dins de 2n, Cançons | 2 comentaris

4t – Els ocells han arribat

Hem recordat aquesta cançó tan… primaveral i plena d’ocellets.

Publicat dins de 4t, Cançons | Deixa un comentari

1r – El gripau blau

Hem conegut un gripau blau, un gripau blau babau!

i amb una marxa!Guai!


Publicat dins de 1r, Cançons | Deixa un comentari

3r – Un esquimal perdut en el desert

Comencem a assajar aquest ball una mica… perduts en el desert.Fer l'ullet

Publicat dins de 3r, Dansa | Deixa un comentari

5è i 6è – Abril, maig, juny

Comencem aquesta cançó a dues veus pel mes d’abril. Continuarà…

Publicat dins de , , Cançons | 2 comentaris

2n – Schiarazula Marazula

Avui hem començat a assajar aquesta dansa italiana del Renaixement.

Publicat dins de 2n, Dansa | Deixa un comentari

P4 – Un drac ferotge

Un drac ferotge, per la boca,

TREU FOC! TREU FOC!

Publicat dins de Cançons, Dansa, P4 | Deixa un comentari

P3 – El xilòfon puja i baixa

Quin instrument, el xilòfon! Fem una escala amb sons que pugen i que baixen.


Publicat dins de Educ. de l'oïda, Instruments, P3 | Deixa un comentari