3r – El ball francès

“Els romeus (pelegrins que van en romiatge a un santuari) que de les valls de Sant Joan de les Abadesses, Camprodon, Ribes de Freser i Ripoll pujaven a visitar la Mare de Déu del Puig de França, en terme d’Ogassa, ballaven el Ball Francès també dit de la Francesa o Franceseta.

És un ball senzill i graciós, fet en rodona que trencaven per marcar uns punts encarats i mimats que acompanyaven amb un graciós picar de mans al ritme de la tonada i acabaven amb un ràpid canvi de parella.

Feien rodones molt amples formades per gran nombre de parelles, i no donaven el ball per acabat fins que tots els balladors havien ballat amb totes les balladores.”

Informació extreta del Costumari Català de Joan Amades i de La Dansa a l’Escola (http://www.xtec.net/~ltorres3/projecte/) projecte de Lourdes Torres.

[vimeo]http://vimeo.com/41060217[/vimeo]

Quant a Edi

Mestre de música a l'escola Sant Joan de Berga
Aquest article ha estat publicat en 3r, Dansa. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a 3r – El ball francès

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà