Som Iguals

Us presentem la cançó “Som Iguals”. Un rap escrit i interpretat per l’alumnat de 6è de l’escola a partir de la proposta del llibre “El rap a l’aula” de Pau Llonch.
Durant aquest tercer trimestre hem estat treballant l’orígen i el context de la cultura hip-hop, l’estructura rítmica, mètrica, i la rima de les cançons. Els tres grups de 6è havien d’escollir alguna problemàtica social o discriminació que els fos propera i a partir de la qual, tot reflexionant-hi, acabar escrivint un rap.

Publicat dins de , Cançons | Deixa un comentari

1r – El vol del borinot

Un matí de primavera ens ha entrat un borinot per la finestra. Hem seguit el seu vol amb el dit i després l’hem dibuixat. Quin vol, aquest borinot!

El vol del borinot és un interludi orquestral que pertany a la primera escena de l’acte tercer de l’òpera El conte del tsar Saltan de Nikolai Rimski-Kórsakov, composta entre el 1899 i el 1900, i basada en un poema d’Aleksandr Pushkin. Tot i que l’òpera no és molt coneguda, el seus interludi, El vol del borinot, ha estat molt famós.

Publicat dins de 1r, Audicions, Dramatitzacions, Moviment | Deixa un comentari

5è – Schiarazula Marazula

Com a exemple de música del Renaixement, ballem la dansa Schiarazula Marazula. Sabem que la tocaven el diumenge de Pasqua per tal de cridar la pluja. La va recopilar el compositor venecià Giorgio Maniero el 1578.

Publicat dins de , Dansa, Història de la música | Deixa un comentari

Superfilharmònics – Fem sonar la Patum

Les orquestres de Superfilharmònics de 3r i 4t de l’escola interpreten la música dels Turcs i Cavallets (3r), del Ball de l’Àliga (4t) i dels Plens (3r i 4t).

Publicat dins de 3r, 4t, Concerts, Instrumentació, Superfilharmònics, Toquem | Deixa un comentari

3r – Ball del mocador

Ballem amb mocador. Utilitzem els mocadors com a element de suport a l’expressió amb el moviment i la dansa.

Publicat dins de 3r, Dansa, Improvisació, Moviment | Deixa un comentari

Cantata La Clika

Els nens i nenes de 2n canten les cançons de la cantata de La Clika des del gimnàs de l’escola i ho hem retransmès en directe des d’aquest enllaç:

En aquest vídeo podeu veure la banda de La Clika mentre toca en directe les cançons de la cantata. És la retransmissió que hem vist des del gimnàs per fer la cantata.

Publicat dins de 2n, Cançons, Concerts | Deixa un comentari

4t – Ball de l’Escubidú

Aquesta és la coreografia guanyadora del concurs de creació de coreografies de 4t amb la Cançó de l’Escubidú, i avui l’hem ballat plegats a la pista de l’escola.

Publicat dins de 4t, Dansa, Moviment | Deixa un comentari

3r – Prop del mar

Cantem “Prop del mar” acompanyant-la amb instruments i les notes de l’acord de Do Major. Entre estrofa i estrofa, una nena o un nen improvisa amb les notes de l’escala pentatònica de Do.

Publicat dins de 3r, Cançons, Improvisació, Instrumentació | Deixa un comentari

1r – La jungla

Som a la jungla. Hi ha molts animals. Cada animal es mou d’una manera diferent. Associem un instrument a cada animal. Els animals es mouen i els músics toquen en conseqüència.
Manipulem els instruments amb finalitat expressiva. Improvisem individualment en un context de creació col·lectiva. Interactuem musicalment.

Publicat dins de 1r, Instruments, Jocs musicals, Moviment, Psicomotricitat, Toquem | Deixa un comentari

3r – Els tres rellotges

Amb el rellotge vell, el rellotge nou i el petit despertador fem un cànon a tres veus ben mogut.

Publicat dins de 3r, Cançons, Cànon, Moviment | Deixa un comentari

4t – Inventem coreografies

Treball en grup per crear coreografies inventades a partir de la cançó de l’escubidú.

Publicat dins de 4t, Dansa, Moviment | Deixa un comentari

5è – La cançó de les balances

Cantem i toquem “La cançó de les balances” escrita i composta per Josep Maria Carandell i cantada i popularitzada per Ovidi Montllor.
Per poder acompanyar-la amb instruments hem buscat les notes que formen els tres acords de l’harmonia i al final ens ha quedat d’aquesta manera.

Publicat dins de , Cançons, Instrumentació, Toquem | Deixa un comentari

1r – En camí

Anem d’excursió pel Grand Canyon del Colorado, al sud dels Estats Units. Quan surt el sol, ens llevem i continuem el camí. El nostre ruc és una mica mandrós, un ase que brama i rondina perquè no vol caminar, però que al final ens porta pel camí. De sobte, ens trobem amb una baixada i…

Recreació d’un fragment del 2n moviment de la Suite “Grand Canyon” de Ferde Grofé (1892-1972), que aquest compositor d’Estats Units va estrenar el 1931.

Publicat dins de 1r, Audicions, Dramatitzacions | Deixa un comentari

Concert dels Superfilharmònics

Concerts de les orquestres dels Superfilharmònics de l’escola al final del 2n trimestre.

Publicat dins de 3r, 4t, Concerts, Superfilharmònics, Toquem | Deixa un comentari

1r – Així parlà Zaratustra

“Zaratustra, després d’estar 10 anys dins una cova per poder pensar -amb la serp i l’àliga que l’ajudaven- va voler tornar al seu poble. Quan va intentar sortir de la cova, un raig de sol li va donar a l’ull esquerre i un altre a l’ull dret. Tornà enrere, novament dins la cova. Ho tornà a intentar i, igual… A la tercera vegada, per fi va sortir i quan va veure totes les coses que portava tant de temps sense veure, es va quedar tot un dia sencer contemplant-ho tot: el seu poble, el riu, el llac i gaudir de tot el que no veia durant tant de temps.”

Nosaltres hem interpretat així la història i la música, amb una dramatització i una instrumentació del poema simfònic “Així parlà Zaratustra” del compositor alemany Richard Strauss:

Aquí podem veure com l’Orquestra Filharmònica de Berlin interpreta el poema simfònic “Així parlà Zaratustra”:

Publicat dins de 1r, Audicions, Dramatitzacions, Instrumentació, Toquem | Deixa un comentari