Dins dels actes de comiat de 6è, hem fet diferents balls.
Podeu veure un resum dels balls que han preparat pel seu compte els mateixos nens i nenes de 6è:
Els grups de 6è també han ballat un Cercle Circassià, una contradansa, amb “The Atlantic Reels”, una peça de música celta del músic escocès Brian McNeill. Una dansa de gran cercle amb intercanvi de parelles.
I quina millor manera d’acomiadar el curs tots plegats, que fent un ball: alumnes i mestres de l’escola ballem La Xampanya amb música de La Polca d’Ours.
Matilda, una obra de teatre musical amb música i lletra de Tim Minchin, estrenada el 2011 i basada en la novel·la que va escriure Roald Dahl el 1988. L’alumnat de 5è ha treballat aquesta obra, a l’hora setmanal de música, a partir de l’adaptació lliure de Francesca Masclans i David Cuspinera.
Felicitats a totes les nenes i nens que han estat treballant com formiguetes, construint de mica en mica l’obra, adaptant el guió a les nostres possibilitats i circumstàncies, respectant les preferències de cadascú (si algú volia un paper més visible o si preferia passar més desapercebut…) i fent-se seva l’obra.
Fent teatre musical estem potenciant la plasticitat, fent una activitatque comença amb un treball de grup (cantar, parlar, ballar, interpretar, moure’s ocupant un espai concret, memoritzar un text…) i acaba amb una representació davant de públic.
Comença el curs 2021-22 i una de les tasques que se m’encomanen, a més d’estar a l’Aula d’Acollida, és anar a primer a fer suport. Arribo el primer dia a la classe de primer, i veig i sento com la mestra tutora, l’Eva, ensenya a escriure amb lletra lligada les primeres sis lletres de l’abecedari. La meva sorpresa va ser gran en veure com per a cada lletra tenia una explicació del camí del traç, amb cantarella. La mainada escrivia les lletres soles tot recitant la cantarella. Li vaig demanar: Tens una explicació cantarella per a cada lletra? L’Eva em va respondre: I tant!. No me’n vaig poder estar de dir-li el que en aquell moment vaig sentir: N’he de fer una cançó! Vaig posar fil a l’agulla amb les idees creatives però primer s’havia d’escriure la lletra, havia de saber totes les cantarelles de cada lletra, les demano a l’Eva, les copio en un paper en brut, penso l’estructura, em pregunto quina seria millor per a mainada de primer, una cantarella tan llarga es farà avorrit, el ritme segur dels segurs que ha de ser proper al ritme infantil descobert per l’etnomusicòleg romanès Constantin Brailoiu i la melodia… tranquil·la i fàcil, però interessant. Passen els dies i les idees creatives van sorgint i vaig omplint esborranys… però la setmana de carnestoltes, patam! surt tot seguit, lletra, música i estructura! Una vegada vàrem tenir la cançó comencen les sessions de gravació, primer les lletres, una per una amb tota la classe a l’hora, per blocs i en el mateix espai, amb les expertes en gravació Eva i Maria Antònia. Els medis tècnics són els que són i s’havia de simular un estudi de gravació. Periodicitat setmanal d’una hora d’enregistrament amb els entrebancs del dia a dia d’una escola. Drive amunt i avall compartint els vídeos de les lletres amb l’Eva i l’Edi. Quan tenim les lletres enregistrades, s’havia de continuar amb la gravació de la cançó amb els tècnics d’enregistrament Eva i Edi. Més drive amunt i avall! Ja tenim tots els vídeos: ara només falta que el tècnic productor Edi faci la súper producció final que és la que teniu aquí mateix. Moltes gràcies a tothom de l’escola que ha fet possible, amb la seva bona entesa i voluntat, que aquest vídeo sigui una realitat. Gaudiu-lo! Canteu i escriviu molt!
Acabem el curs mantenint la rutina de fer estiraments i preparar el cos per començar l’activitat de música, mentre escoltem una audició diferent cada vegada i sobre la que parlarem per analitzar-la.
Aquest dissabte les orquestres de Superfilharmònics de 3r i 4t de l’escola, juntament amb l’alumnat de 5è que ha continuat el projecte, l’alumnat de bateria i percussió i l’Orquestra de Corda de l’EMMB, han realitzat la reunió-concert de final de curs a la Plaça Font del Ros.
Podeu veure un recull de fotografies clicant a la imatge:
Els grups de 2n de l’escola han culminat el treball de la cantata de La Clika 2022 participant a un concert amb altres escoles, el passat dimecres al Teatre Kursaal de Manresa. Un projecte meravellós de Cases de la música. Onze cançons amb una instrumentació musical moderna, amb lletres que permeten treballar les temàtiques associades a cada cançó (amistat, medi ambient, feminisme, emocions…) i un munt de recursos complementaris.
Els nens i nenes de 2n han gaudit aprenent les cançons i les coreografies, endinsant-se en el món de cada personatge de La Clika i fent el concert final.
Aquest divendres, els grups de 6è de l’escola han anat al Canòdrom de la Meridiana per participar a la Festa Sambori 2022, on han pogut participar dels tallers i activitats que s’hi oferien i, al final de la festa, hem sabut que els dos videoclips de les cançons de rap, escrites i interpretades pels mateixos alumnes, han rebut la menció del jurat com a reconeixement del seu treball. En acabat, hem anat a dinar i a jugar a les instal·lacions del Parc de la Pegaso.
El passat divendres 1 d’abril, una representació d’alumnes de 6è i de mestres de l’escola va assistir a la Mostra Sambori 2022 del Berguedà. L’alumnat de 6è va presentar el seu treball de creació i interpretació d’una cançó de rap, amb els seus videoclips finals. En aquest vídeo podeu veure un resum de l’acte.
Aquest bloc vol ser una finestreta on poder mostrar allò que anem fent a l'hora de música i dansa. Ens podeu i ens podem veure i podeu escriure els vostres comentaris.