5è – Piquem ritmes

Piquem seqüències d’obstinats rítmics per imitació.

Publicat dins de , Instruments, Ritme | Deixa un comentari

P4 – Fem ballar un cordill

La música ens suggereix com ens hem de moure i com hem de fer ballar un cordill.

 

Publicat dins de Audicions, Educ. de l'oïda, Moviment, P4 | Deixa un comentari

P4 – Ploreu, ninetes

Com ens agrada aquesta cançó!

Publicat dins de Cançons, P4 | Deixa un comentari

5è – Rondó

Toquem una peça amb foma de rondó on es va alternant una frase principal que es va repetint sempre igual amb unes altres que cada vegada són diferents perquè hi ha dos alumnes que fan un diàleg amb glockenspiel i les notes de l’escala pentatònica del seu acord.

Publicat dins de , Improvisació, Instrumentació, Toquem | Deixa un comentari

2n – La Marxa Turca

Toquem una instrumentació per acompanyar amb petita percussió el Rondo Alla Turca (La marxa turca) KV331 de Wolfgang Amadeus Mozart.

 

Publicat dins de 2n, Audicions, Instrumentació, Instruments, Toquem | Deixa un comentari

4t – Oh, Susanna!

La primera dansa que hem aprés aquest curs ha estat la polca Oh, Susanna! a partir de la cançó del llunyà oest americà.

Publicat dins de 4t, Dansa | Deixa un comentari

6è – Karabú

Aquesta cançó-joc és la primera que hem aprés aquest curs i hem buscat diferents espais per gravar el vídeo amb cada grup de 6è.

Publicat dins de , Cançons, Jocs musicals | Deixa un comentari

6è – Cada dia surt el sol

Fem la instrumentació de la cançó “Cada dia surt el sol”.

Publicat dins de , Cançons, Cànon, Improvisació, Instrumentació, Toquem | Deixa un comentari

Festa de la Castanyada 2021

Aquest divendres ens hem trobat, separats per grups bombolla, tots els nens i nenes de l’escola amb els mestres, per celebrar la festa de la Castanyada. Hem après a cantar i ballar “El ball-rap de la castanya” per rebre a les Castanyeres i Castanyers de 6è que ens han portat capses plenes de paperines amb castanyes torrades. Hem passat una estona divertida i ha estat emocionant tornar a veure l’alegria que provoca poder ballar i celebrar una festa plegats.

 

Publicat dins de 1r, 2n, 3r, 4t, , , Dansa, Festes, P3, P4, P5 | Deixa un comentari

P5 – La tardor

Dramatitzem La Tardor de Les Quatre Estacions d’Antonio Vivaldi, on hi fem sortir uns caçadors i diferents animals que, quan els senten, s’amaguen.

Publicat dins de Audicions, Dramatitzacions, P5 | Deixa un comentari

P5 – L’hora de fer música

L’hora de fer música: ho passarem bé! I amb una directora que ens fa picar allà on ella vol.

Publicat dins de Audicions, Cançons, Educ. de l'oïda, Moviment, P5 | Deixa un comentari

1r – De dintre d’una poma

Cantem la cançó “De dintre d’una poma” i la representem amb una mica de mímica.

 

Publicat dins de 1r, Cançons, Moviment | Deixa un comentari

P3 – Lluna, lluneta

A l’hora de música hem cantat, ballat i jugat amb la lluna.

La capseta de la lluna, lluneta ens aporta sorpresa, emoció, saber esperar, atenció, col·laboració, superació…

Publicat dins de Audicions, Cançons, Jocs musicals, Moviment, P3 | Deixa un comentari

P5 – Busquem el silenci

A partir de la història del compositor John Cage i la seva recerca del silenci, a P5 hem començat el curs buscant el silenci. Primer hem parlat per saber què entén cadascú que és el silenci. Després hem proposat llocs on potser podríem trobar el silenci i hem sortit a buscar-lo amb un micròfon-girafa i uns auriculars. No l’hem trobat. Sempre sentíem algun so o soroll, ni que fos molt fluixet.

Hem provat diferents maneres que ens ajudin a no sentir res i arribar al silenci (taps, galledes que ens tapin el cap, gots a les orelles…) i hem vist el vídeo on el pianista i compositor Marco Mezquida visita la cambra anecoica de La Salle-URL. Una cambra anecoica és un espai dissenyat per aconseguir un silenci gairebé absolut, lliure d’interferències, ni reverberacions.

Hem construït la nostra pròpia cambra anecoica (amb una capsa de cartró, uns coixins i uns cascos de seguretat) que tindrem a l’aula de música i que quan algú necessiti entrar-hi i estar-s’hi una estona en silenci, ho pugui fer.

Podeu veure més fotos de l’activitat clicant damunt la imatge:

Per acabar, aquí podem veure com un pianista interpreta la composició 4’33” de John Cage on la partitura diu que no es tocarà ni una tecla ni sonarà cap nota del piano durant 4 minuts i 33 segons. Però no està plena de silencis: durant la interpretació de la peça s’escolten tots els sorolls de la sala de concerts (un estossec, la respiració, un murmuri, una cadira que es mou, etc.)

 

Publicat dins de Audicions, Educ. de l'oïda, P5, Qualitats del so | Deixa un comentari

4t – Highway to Hell

Comencem les classes de música a 4t acompanyant amb uns obstinats rítmics sobre uns petits tambors de llauna, la cançó de Rock Dur “Highway to Hell” de la banda australiana AC/DC

Aquí podeu veure com AC/DC interpreten aquesta cançó en directe:

Publicat dins de 4t, Audicions, Instrumentació, Ritme, Toquem | Deixa un comentari