5è i 6è – Pagagnini

El proper dijous 27 de novembre, els nens i nenes de 5è i 6è anirem al Teatre Municipal de Berga per assistir a la funció Pagagnini de la companyia Producciones Yllana i el violinista Ara Malikian. Us adjunto l’argument, el programa i una biografia d’Ara Malikian que facilita la Guia Didàctica de l’espectacle.

La trama argumental d’aquesta obra comença quan un quartet de corda es disposa a oferir un concert de repertori clàssic, però els seus integrants no semblen entendre’s del tot i els conflictes entre ells emergeixen en plena actuació.
Podríem qualificar-lo de concert esbojarrat i frenètic, en el qual els quatre músics competeixen entre ells per assolir “el recital perfecte”.
L’argument s’enllaça mitjançant una sèrie de gags, “marca Yllana”, en els quals cadascun dels músics, a més, interpreta un personatge.
Pagagnini està concebut com un espectacle gestual i musical, sense diàlegs, en el transcurs del qual es van interpretant composicions de grans genis de la talla de Mozart, Pachelbel, Chopin, Boccherini, Paganini, Falla…, però que també s’apropa a gèneres musicals “populars”, convertint el violí en altres improvisats instruments.
El repte de Pagagnini és apropar la música clàssica al públic, despullant-la de la seva serietat i solemnitat habitual gràcies a l’encert de la comicitat i la paròdia.
EL PROGRAMA:
Fantasía sobre Carmen Op. 25, de Pablo Sarasate.
Dansa espanyola del drama líric “la vida breve”, de Manuel de Falla.
Minuet en Mi Major Op. 13 núm. 5, de Luigi Boccherini.
Canon en Re Major T. 337, de Johann Pachelbel.
Rapsòdia núm. 3 Op. 1 del quartet Pagagnini (Música Contemporània).
Yumeji’s Theme de Shigeru Umebayashi.
Concert per a violí núm. 3 en Sol Major KV217, de Wolfgang Amadeus Mozart.
Preludi núm. 4 Op. 28 en Mi menor, de Frederic Chopin.
Caprici núm. 5. Op. 1 en La menor, de Nicolo Paganini.
La Javanaise, de Serge Gainsbourg.
Caprici núm. 24. Op. 1 en La menor, de Nicolo Paganini.
ARA MALIKIANAra Malikian
Se’ns dubte, és un dels violinistes més brillants i expressius de la seva generació. Amb un estil peculiar i propi, forjat a partir dels seus orígens i de les experiències musicals viscudes, el seu violí s’alça com una de les veus més originals i innovadores del moment.
Nascut al Líban en el si d’una família armènia, Ara Malikian s’inicia en el violí de petit, de la mà del seu pare. Dóna el seu primer concert als 12 anys i, amb 15, rep una beca del govern alemany (DAAD) per a cursar estudis a la “Hochschule für Musik und Theater Hannover”.
Posteriorment, amplia els seus estudis a la “Guildhall School of Music & Drama” de Londres, a més de rebre lliçons d’alguns dels més prestigiosos professors del món, com Franco Gulli, Ruggiero Ricci, Ivri Gitlis, Herman Krebbers, entre d’altres.
Una inesgotable inquietud musical i humana l’han conduït a aprofundir en les seves pròpies arrels armènies i a assimilar la música d’altres cultures de l’Orient Mitjà (àrab i jueva), centre-europea (gitana i kletzmer), d’Argentina (tango) i d’Espanya (flamenc). I tot, dins d’un llenguatge molt
personal en el qual s’han acompanyat la força rítmica i emocional d’aquestes músiques amb el virtuosisme i l’expressivitat de la gran tradició clàssica europea.
Tant la qualitat com el nivell com a violinista li han estat reconegudes en nombrosos concursos de prestigi mundial.
Ara, per poder anar-vos fent una bona idea d’allò que ens trobarem, mireu aquests dos vídeos de promoció de l’espectacle:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/tmoYsHoYpZs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]Pagagnin 1/2

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ISLvhLfQQwQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]Pagagnini 2/2

Quant a Edi

Mestre de música a l'escola Sant Joan de Berga
Aquest article ha estat publicat en , , Audicions, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.