Dibuixem seguint el ritme de la música

Aquesta última setmana els nens i nenes de primer, hem escoltat la música de la Primavera de Vivaldi. Mentre l’escoltàvem, hem intentat seguir el ritme de la música dibuixant lliurement, com si fóssim pintors que volen pintar una musica. Ho hem fet amb llapissos de colors fent servir colors vius que representessin la primavera: Per exemple (el vermell, el verd, el groc, el taronja…). Ens ha quedat molt xulo! Aquí us deixem alguns dels dibuixos perquè veieu que bé que ens ho hem passat.

El conte musical de Pere i el llop

Aquests dies estem treballant el conte de Pere i el llop. No és un conte com qualsevol altre, aquest conte és musical! El va compondre Serguei Prokófiev a partir d’un conte popular rus pensant en els nens i nenes com nosaltres. Cada personatge està representat per un instrument…per exemple: quan surt el llop sonen les trompes (i fa una mica de por), quan surt en Pere sonen els violins…D’aquesta manera aprenem els instruments de l’orquestra simfònica d’una manera divertida. Hem vist un video del conte, n’hem escoltat els personatges i per acabar hem fet una fitxa.

EL BALL DELS POLLETS DE MUSSORGSKY

Hola a tots i totes! Aquesta setmana els de P4 hem estat molt enfeinats. Hem conegut al compositor Mussorgsky i hem estat escoltant la seva música El Ball dels Pollets a la Seva Closca.

Escoltant aquesta música hem parlat de com els pollets surten de la seva closca i hem imaginat quins podrien ser els moviments que fan quan volen sortir i després ho hem representat amb la música.

També hem escoltat una altra versió més moderna d’aquesta música del compositor I. Tomita, que era més ràpida, i ens ha agradat molt.  Després, hem pintat un pollet sortint de la closca i hem dibuixat el senyor Mussorgsky! Quina feinada!

Ens ho hem passat molt i molt bé!

EL DIAPASÓ

Aquesta setmana els alumnes i les alumnes de tercer, hem après què és un diapasó i l’hem pogut provar a la classe. El diapasó és un petit instrument metàl·lic que serveix per fixar l’altura del so a través de la nota “La”. Per fer-lo servir hem de donar un cop ràpid en una de les seves vares i posar-nos-el a la orella per escoltar la nota. És un instrument molt útil quan volem cantar una cançó perquè ens ajuda a afinar més bé. També el fan servir molt els directors de cors perquè els seus cantants puguin afinar bé les cançons.

Hem provat de posar-lo a diferents llocs de la classe per veure si també sonava, i hem descobert que només el podem sentir si el posem en un lloc que ressona. Per exemple a la pissarra, al vidre o a la taula.

Jocs rítmics a cicle superior

Els nens i nenes de 5è i 6è han estat practicant rítmes amb el joc dels bastons.Es tracta d’un joc senzill en el qual els jugadors han de fer seqüències rítmiques a mesura que van traient un bastonet amb una figura musical dibuixada. Cada cop que surt el bastonet “dolent” (cara enfadada) el joc es para i els jugadors han de desar els bastonets dins del pot. El guanyador del joc és aquell que acaba la partida amb la seqüència rítmica més llarga.
Aquesta és una manera divertida de treballar l’expressió rítmica (amb les seves notes i els seus silencis) i es pot anar complicant a mesura que els ritmes són cada cop més complexos.

La família d’instruments va creixent!

Hola a tots i a totes! La família d’instruments de la “Caixa dels sons” va creixent cada dia amb els objectes fantàstics que fan els nens i nenes de P5. Són tots uns artistes! Com veieu hi ha instruments de tot tipus: per bufar, picar, fregar i pinçar…tots amb un so únic i particular. L’orquestra va agafant forma! Aquí teniu una mostra dels instruments fets fins ara. Fins aviat!

La Petita Flauta Màgica

Aquestes darreres setmanes, entre d’altres, els i les alumnes de tercer han visionat La Petita Flauta Màgica, dels Comediants. Hem treballat els personatges, el compositor Mozart i els instruments que hi apareixen en aquesta magistral òpera. Així com la historia del compositor alemany més universalment conegut. S’han identificat amb el personatge principal, en Papageno i tots els altres com la Reina de la nit, la princesa, el príncep Camino i el Rei. També hem gaudit amb la magistral interpretació d’uns dels fragments sonors més escoltats de Wolfgang Amadeus Mozart. De ben segur que tots ens en recordarem d’aquesta audició. Us deixo un enllaç del vídeo per si voleu tornar-la a veure a casa.[youtube]http://youtu.be/HSW4cMe-K4I[/youtube]

Fins aviat.

La mandolina d’en Xavi

L’altre dia vam conèixer un nou instrument: la mandolina. Aquest petit instrument té vuit cordes i es toca amb una pua. En vam aprendre les parts i  vam escoltar el seu so tan fi i agut. En Xavi ens va explicar que és un instrument molt antic i que tot i ser tan petit, músics com Mozart en van quedar enamorats i en van fer petites peces musicals. En Xavi ens la va deixar tocar una miqueta (i en vam pinçar les cordes!) i després ens va tocar un fragment de l’opera Don Giovanni  del nostre estimat Wolfgang Amadeus Mozart!

Festa de Guitarres

Aquesta setmana els i les alumnes de segon hem celebrat l’aniversari de la Blanca. Ens a portat la seva guitarra i ens ha tocat un fragment del que està estudiant ara. El nostre mestre ha aprofitat i ens ha portat la seva guitarra i ens la ha ensenyat a tots. Així que hem escoltat una guitarra clàssica i una guitarra acústica. La Miruna i la Martina ens han fet un ball que estan practicant i hem passat una tarda fantàstica…    

La quaresma ja és aquí P4

Aquesta setmana els nens i nenes de P4 hem treballat el moviment dins l’espai seguint la pulsació amb la cançó Ara arriba en Carnestoltes. Hem après a fer un trenet i hem jugat al joc de les estàtues de sal movent-nos seguint el ritme que ens marca el xilòfon tocat pel mestre. Així doncs, aprofitem la quaresma ja que, com diu la cançó, ara arriba en Carnestoltes…

[youtube]http://youtu.be/a0L4gz5gsuQ[/youtube]

[youtube]http://youtu.be/EinWUMVG_Jc[/youtube]

Fins aviat