EL DIAPASÓ

Aquesta setmana els alumnes i les alumnes de tercer, hem après què és un diapasó i l’hem pogut provar a la classe. El diapasó és un petit instrument metàl·lic que serveix per fixar l’altura del so a través de la nota “La”. Per fer-lo servir hem de donar un cop ràpid en una de les seves vares i posar-nos-el a la orella per escoltar la nota. És un instrument molt útil quan volem cantar una cançó perquè ens ajuda a afinar més bé. També el fan servir molt els directors de cors perquè els seus cantants puguin afinar bé les cançons.

Hem provat de posar-lo a diferents llocs de la classe per veure si també sonava, i hem descobert que només el podem sentir si el posem en un lloc que ressona. Per exemple a la pissarra, al vidre o a la taula.