L’ARBRE DE NADAL DIU PROU ALS RESIDUS

Undels problemes medioambientals més seriosos d’avui en dia es la gran quantitat de residus que es generen. Les persones cada vegada més produeixen grans quantitats de residus, a més, gran part del residus que generem no s’arriben a reciclar, ja que només una proporció d’un 40% fa recollida selectiva a casa seva.
Amb l’arribada del Nadal es dispara el consum i amb aquest la quantitat de residus que produim, per això amb aquesta activitat volem que els alumnes siguin partíceps de la comunicació dels bon hàbits que es poden dur a terme, especialment durant el Nadal.

Fa uns dies us vem demanar unes ampolles de refresc per construir de manera conjunta un arbre de Nadal. Amb l’arbre, guarniments, regals i missatges volem que formeu part del canvi, un canvi que ajudi a que els residus que es facin a Sant Feliu cada vegada siguin menys. Un canvi per comprar el que només és necessari, un canvi que ha traspassar portes, un canvi que arribi a casa vostre i de totes les famílies que ens visitin aquests dies.
Esperem que el vídeo us ajudi a reflexionar sobre la problemàtica dels residus. I la feina que fem conjuntament sigui productiva sigueu originals en les tasques que us proposem.
Gràcies per avançat.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/kFtMLyfJW1w" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

12 thoughts on “L’ARBRE DE NADAL DIU PROU ALS RESIDUS

1. 2nB ESO

2n B ESO
    1. Compromís: Reduir consum plàstic. Acció: plats i coberts no de plàstic
    2. Compromís: Classificar residus produits a casa. Acció: separar residus

2. 2n A ESO

Els alumnes de 2n A després de votar em decidit que les nostres propostes siguin:
    – AL NADAL ELS RESIDUS FAN MOLT DE MAL
    – APAGA ELS LLUMS DEL PESSEBRE O ARBRE QUAN ANEM A DORMIR

¡QUE TOTS TINGUEU UN BON NADAL I BON ANY 2011!
    2n A

3. 4t ESO A

els alumnes de 4t ESO A han decidit els següents compromisos per aquest Nadal:
    1 – Reducció de llaunes, comprant ampolles de 2l
    2 – Reducció de tetrabreacks comprant ampolles de vidre

Les nostres dues accions seran:
    1 – Amb les llaunes, retallar-les en espiral i fer guirnaldes
    2 – Amb els tetrabreacks fer caixes de regals.

4. 4 eso b

Per reduir el malbaratament de paper, embolcallar els regals amb paper de diari.

Per evitar els regals materials, podem regalar massatges, petons, abraçades, etc.

Els guarniments seran llavis i cors embolicats en paper de diari.

5. isaac

3r A
    Consum excessiu de bosses de plàstic. Acció: utilitzar més bosses reciclables.
    Excès de contaminació per l’ús de piles no recarregables. Acció: comprar piles recarregables.

6. 3r ESO b

LES NOSTRES ACCIONS I GUARNIMENTS SÓN:

-Compra arbres de plàstic i no natural. Guarniment: arbres fets amb plàstic
    -Utilitza bombetes de baix consum. Guarniment: bombeta pintada

7. 1r A ESO

ELS COMPANYS DE 1r A DESPRÉS DE VOTAR HEM DECIDIT QUE LES NOSTRE S PROPOSTES SERAN:
    -AL NADAL RECORDA LES 3R: els Reis, els Regals i les Rialles.
    PROPOSTA DECORACIÓ.- Fer una decoració per l´arbre / porta, … sobre paper o cartró reciclat en el que es vegin els tres reis amb les tres R.

– Si del Nadal vols Gaudir, el medi no has de destruir.
    PROPOSTA DECORACIÓ.- Fer amb paper, llaunes, etc.. reciclat una bola del món amb un arbre de Nadal tot reciclat.

8. 6è A

utilitzar materials que no es poden reciclar(taps de metall, càpsules de cafè, etc…) i realitzar manualitats.

9. 3r A

Els nens i nenes de la classe de 3r A, ens comprometem a NO LLENÇAR ELS EMBOLCALLS O PAPERS DELS ENTREPANS AL TERRA DEL PATI, PASSADISSOS O LAVABOS. TAMBÉ RECOLLIREM ELS PAPER QUE ENS TROBEM AL TERRA I ELS COL·LOCAREM AL SEU CONTENIDOR.

10. 3r B de Primària

Els alumnes de 3r B de Primària ens comprometem amb la Natura d’aquesta manera:
    – No utilitzarem bosses de plàstic, quan anem a comprar amb els pares. Els hi recordarem abans de sortir de casa, que agafin un carro, una bossa de roba o bosses de plàstic que acumulem a casa.
    – Estarem molt atents quan utilitzem l’aigua, per no malgastar-la.