Educació Inclusiva

Les activitats i recursos plantejats en aquest bloc pretenen que l’objectiu sigui que els alumnes aprenguin a aprendre matemàtiques. Així doncs si els alumnes estan treballant de manera autònoma o semi dirigits el professorat es pot dedicar més a orientar, reconduir o atendre millor la diversitat de l’aula… facilitant unes matemàtiques per a tots. Així mateix les aplicacions dels recursos proposats en les activitats poden ser configurats en diferents graus o nivells de dificultat. Si a més a més a l’aula disposem d’ordinadors les aplicacions permeten un treball autònom i semi-dirigit dels alumnes, realitzen una avaluació instantània i consistent del que han realitzat, etc.. D’aquesta manera el mestre pot supervisar i orientar amb més facilitat , el treball dels alumnes. Afegir que les TIC permeten i faciliten la comunicació. La comunicació és imprescindible per la comprensió, i la comprensió és la base de la integració i la inclusió

Cal dir que l’Escola Tanit som una  Comunitat d’Aprenentatge així doncs la possibilitat de fer GRUPS INTERACTIUS permet una EDUCACIÓ INCLUSIVA. Aquesta dinàmica de treball  facilita el diàleg igualitari i la solidaritat i per tant una major inclusió.

Metodologia: Treball cooperatiu Comentem l’activitat en gran grup. Treballem en parelles o en gran grup depenent de l’activitat. Es fomenta la participació oral de tots els membres de grup. Correcció conjunta.

Organització: Cada mestra s’encarrega de repetir l’activitat als diferents grups heterogenis. El voluntari permet que la tutora pugui passar pels tres grups i veure així com es treballen els diversos blocs matemàtics (Càlcul, Geometria en anglès -inclòs dins el Projecte Pele- i Resolució de problemes lògics i enigmes).

Durada: sessions d’1h i mitja/setmana. 30 minuts/activitat.

Recursos humans: 3 mestres més un voluntari.

 “Els grups interactius en les comunitats d’aprenentatge: una pràctica d’èxit per a la superació del fracàs escolar”).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *