Propostes d’activitats:
1.Treballem amb la PDI: Les Fraccions
Contingut: Concepte de fracció, operacions amb fraccions, fraccions equivalents, enllaços, videos i recursos per tal de poder fer un repàs general.
**Aquesta activitat és una modificació de l’obra original de M.Àngels Sánchez (Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)) i il·lustracions de Imma Palahí. El vídeo de les fraccions equivalents és propietat de Mausk.
2.Activitats i enigmes diversos que s’aniran penjant al bloc, a la pàgina d’inici (veure entrada de Les torres de Hanoi: juguem?, Vídeo d’enigmes matemàtics, Jocs de lògica… i d’altres que s’aniran penjant al llarg del curs), per tal de resoldre’ls a l’aula i des de casa. (La font dels enigmes està penjada a la pàgina “Recursos: bibliografia”).
3.Diferents categories d’activitats amb la PDI partir de les dues pàgines webs que estan enllaçades a la pàgina de Recursos.
3.1.-PROBLEMES ARITMÈTICS
3.2.-PROBLEMES GEOMÈTRICS
3.3-PROBLEMES DE CERCA EXHAUSTIVA/TANTEIG SISTEMÀTIC
3.4.-PROBLEMES DE RAONAMENT LÒGIC
Ús de la PDI: Entre tots els membres del grup, heterogeni i cooperatiu, resolen l’enigma o problema lògic penjat al bloc de l’aula. Des de casa també podran continuar amb la resolució d’enigmes. El salt qualitatiu que ofereix la PDI (a diferència del llibre o fitxa) és que els enigmes plantejats, a més de ser més entenedors i motivadors, ofereixen la possibilitat d’interectuar. Per tant, l’ús de la PDI estaria destinat a resoldre activitats interactives entre tots els membres del petit grup (8 alumnes). Així mateix la PDI també pot servir per fer un treball de cerca, de més enigmes a la xarxa, per tal d’elaborar un treball col·laboratiu, on l’objectiu sigui tenir un banc d’activitats.
.