Tal i com us vàrem prometre, aquí us deixem un link amb exercicis per poder practicar per al proper control de Mates.
Per accedir-hi, heu de clicar a sobre la imatge.
Esperem que us sigui útil.
Tal i com us vàrem prometre, aquí us deixem un link amb exercicis per poder practicar per al proper control de Mates.
Per accedir-hi, heu de clicar a sobre la imatge.
Esperem que us sigui útil.
Demà anirem al teatre a veure una versió de “El flautista d’Hamelín” duta a terme pels nens i nenes de segon.
Segur que ens agradarà molt!
Estem convençudes que en sabeu la trama i qui la va escriure però per si de cas… aquí us fem cinc cèntims.
El flautista d’Hamelín és una faula o llegenda , documentada pels germans Grimm (el títol original alemany és Der Rattenfänger von Hameln , que es traduiria com El caçador de rates d’Hamelín ), que explica la història d’una misteriosa desgràcia esdevinguda a la ciutat de Hamelín ,el 26 juny de 1284 . A més existeix un famós poema en anglès sobre aquest tema escrit per Robert Browning .
Els primers esments d’aquesta història semblen remuntar a un vitrall que va existir a l’església de Hamelín voltant de l’ any 1300 . Aquest vitrall està descrit en diferents documents entre els segles XVI i XVII i pel que sembla va ser destruït al voltant del segle XV.
Inspirat per aquestes descripcions, Hans Dobbertin va crear en època moderna un vitrall, el mateix que avui es pot admirar a l’església de Hamelín. Aquesta obra recrea una imatge de la llegenda on es veu al flautista vestit amb robes de molts colors, guiant els nens vestits de blanc, fora del poble.
Es pensa que el vitrall original va ser fet a la memòria d’algun succés tràgic que va esdevenir al poble. No obstant això, malgrat nombroses investigacions, no s’ha pogut trobar cap document històric que doni fe d’algun fet que pugui lligar-se amb aquesta llegenda. Les rates no van formar part inicialment de la narració. Els primers esments d’aquesta plaga daten de finals del segle XVI.
Un tren d’1Km de longitud es desplaça a la velocitat d’1 Km/minut i travessa un túnel d’1 Km de longitud.
Quant temps necessitarà per travessar totalment el túnel?
Si cliqueu sobre la imatge , obrireu un enllaç que us portarà a una pàgina on hi ha uns exercicis sobre la lectura d’aquest llibre.
Esperem que us agradi i gaudiu recordant la història!!!
Aquí us deixem els quatre últims vídeos corresponents a: Em té manía, Els polls, Parla i Els eterns repetidors.
Esperem que us siguin útils!!!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aVRJsG4IpXA&feature=relmfu[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XzNrNrU0H-8&feature=endscreen&NR=1[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DHKI8IgDZ_4&feature=relmfu[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N1ellmwO0lc [/youtube]
Continuem amb les lletres i la música de les peces que heu d’interpretar a la Cantània d’aquest curs.
Aquí us deixem tres més: Estem cansats, Mortadel·la del meu cor i Quan sigui gran.
Va a escoltar-les i a assajar!!!!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=foXUc3eEWFQ&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ouADgv9oFfA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NIJ8Mz8rQas&feature=related [/youtube]
Bé, ja s’atansa el dia de la nostra actuació a l’Auditori.
Si no ens equivoquem és el 5 de juny, oi?
Tots i totes l’esteu preparant i assajant de valent, tant a casa com a l’escola, repassant la lletra i escoltant el Cd.
Bé! per ajudar-vos i com a proposta d’alguns companys i companyes de 5è A, que m’han dit que algun “potinejant” per Youtube havia trobat un vídeo o dos, us deixem els vídeos de totes les cançons però… com són uns quants, 10 per ser exactes, us els penjàrem en tres articles i seguint l’ordre d’actuació.
Aquí teniu els tres primers: L’escola, 50 milions de segons i Lleva’t.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Sl-lLNuAgbs&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m-s9iqJNVtU&feature=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UtZuWHKK0AI&feature=endscreen&NR=1 [/youtube]
Us enrecordeu quan al primer trimestre vàrem participar en l’elaboració d’un curtmetratge animat?
Sí, segur que sí! Va ser un taller dut a terme per Veterinaris sense fronteres per tal de donar a conèixer l’explotació del treball d’adults i nens de la República Democràtica del Congo a les mines, per extreure coltan (mineral necessari per a fer funcionar aparells electrònics, com per exemple els mòbils).
Vareu fer ninotets , els vareu muntar i després els van fotografiar creant seqüències que són les que han donat lloc a aquest petit vídeo que ens han enviat.
Si cliqueu a sobre la imatge, el podreu veure i gaudir amb ell.
Per cert, pareu atenció al diàleg que és molt interessant.
Aquest proper divendres 4 de maig vindrà a l’escola, la Judit, bibliotecària-responsable de la nostra propera visita a la BP Jaume Fuster.
La BP Jaume Fuster participa en el Projecte Pont-biblioescola. Aquest projecte està basat en la col·laboració que les biblioteques públiques ofereixen a les biblioteques escolars.
Ella ens explicarà algunes coses sobre la nostra propera visita allà. 5è B anirà el dilluns 7 de maig i 5è A, el 14 de maig.