Itineraris de lectura: ens estem preparant!

Els alumnes de 3r de l’escola fa uns dies que estan preparant la sessió de lectura de

poemes. Demà dijous faran la tria dels dos poemes que llegiran el dia 7 quan vingui la

Jordina Biosca a llegir-nos. Els alumnes de 3r. A aniran a la classe de 3r.B a llegir per

equips els poemes que estan preparant. Els alumnes de 3r.B en equips també valoraran

de l’1-10 la lectura dels diferents poemes fetes pels equips de 3r.A. I, llavors ho faran

a l’inrevés: 3r.A valorarà a 3r.B. Els tutors, l’Arian i el Kiko, recollirant la graella de cada

equip i faran el recompte final. El poema amb major puntuació és el que es llegirà el dia 7.

Ací teniu una part dels alumnes de 3r.B assajant la lectura dels poemes en la biblioteca:

Itineraris de lectura en veu alta 2012

Aquest curs els alumnes de 3r nivell de l’escola rebran a la Jordina Biosca. Això serà el dia 7 de març. Han triat alguns poemes de la selecció de textos literaris per a un bestiari.
Ara estan preparant per grups cooperatius aquests poemes. Després els alumnes d’una classe triaran el millor poema de l’altra classe i a l’inrevés. Aquests dos poemes els llegiran a la Jordina quan vingui.

Dia de la Pau – La Picabaralla

Els alumnes de EI-3 anys varen escoltar el conte de “La Picabaralla” que l’Ester els va llegir.  Els

va agradar molt i els va suggerir moltes coses. Després de parlar-ne, la mestra ho va apuntar per

penjar-ho a la classe. N’hem fet còpies i ho hem penjat a diferents llocs de l’escola. També ho

volem penjar aquí.

 

30 de gener: dia Internacional de la Pau

Un cop més en acostar-se la diada Internacional de la Pau, des de la biblioteca promovem la lectura de diferents relats que ens apropen i ens sensibilitzen sobre aquest tema tant important.

Enguany alguns dels llibres que proposem des de la “biblio” i que trobareu alumnes i mestres en l’expositor de Destaquem són els següents.

En Brunot i en Grisot són dos conills que tenen el cau ben aprop l’un de l’altre.
Al principi s’avenien mot bé, però un dia van començar les discussions: que si ara tens al música molt alta, que si ets molt brut, que si estèn la roba en un altre lloc que em tapes la vista… al final les coses arriben massa lluny i acaben per esbatussar-se.
Mentrestant , una guineu afamada els observa i s’hi tira al damunt, però per sort els conills tenen temps de ficar-se d’un salt tots dos al mateix cau. Allà, la guineu els espera mentre fica les urpes dins del forat i els conills uneixen les seves forces per treballar junts i fer una galeria subterrània que uneixi els dos caus per tal de fugir per l’altre forat.
Al final se n’escapoleixen, però des de llavors els conills tornen a ser amics i la galeria l’han deixat per si es volen veure o volen discutir una mica encara que plogui!

El jardí feliç és una història d’esperança en què els nens i nenes dels dos costats d’un filat que han posat els soldats, aconsegueixen amb perseverància fer arrelar unes parres que amb els dies esdevindran un jardí preciós.

Coneixent la Xarxa

Joc del trivial en què fins a 4 jugadors poden posar a prova els seus coneixements sobre protecció de la intimitat i la privacitat a la xarxa, manteniment de l’ordinador net de programari maliciós o protecció davant estafes o assetjament a Internet promogut pel CESICAT i la Secretaria de Telecomunicacions i la Societat de la Informació.

A la nostra biblioteca hi hem jugat per equips des del curs 2009-10. Normalment a 5è i a 6è

 

Taller de detectius a 4t

Aquesta setmana els alumnes de les dues classes de 4t han realitzat un taller d’animació lectora al voltant dels llibres de detectius i misteri.

Pensar i actuar mitjançant la resolució d’enigmes a través de pistes, entre altres, han estat els objectius d’aquesta activitat.

Tot seguit trobareu unes imatges il·lustratives del taller a la classe de 4t.A i també la programació didàctica del mateix.

Val la pena donar-hi una ullada! Els alumnes van gaudir i participar molt! Realment recomanable.

Mediateca 2011-12

Aquest curs també els alumnes de cicle inicial com els d’educació infantil tenen un ambient de Mediateca que té lloc a la biblioteca de l’escola. En la pàgina dedicada a la nostra biblioteca teniu més explicacions de com funciona. Aquí trobareu unes quantes imatges que il·lustren aquest ambient.
</embed

Competència informacional: el catàleg Epergam

L’any passat ja vàrem començar a treballar el nostre catàleg. Quan fem treballs la nostra biblioteca és el recurs informatiu que, a l’escola, tenim més a mà.
Enguany hem iniciat aquesta formació amb els alumnes de 4t. Treballem amb la meitat de la classe. Podeu veure una mica com va amb aquesta presentació.

Podeu veure i descarregar-vos l’activitat escrita que recolzava la cerca en aquest enllaç
CM2 Catàlegepergam1

Dia de la Biblioteca 2011: La classe de les pastanagues

Per celebrar que tenim biblioteca, cosa que no té tothom ni que sempre ha estat així a les escoles i pobles amb els alumnes de 1r hem mirat i llegit algunes pàgines d’un llibre fabulós. Es diu Què llegeixen els animals abans d’anar a dormir?

Hem descobert que els hipopotams són uns fanàtics dels llibres de banys. Per això la Mònica ens n’ha ensenyat un.

 

 

 

 

 
Després hem escoltat el conte d’ El lleó de la Biblioteca.

 

 

És una història molt bonica d’un lleó que s’aficiona a anar a la biblioteca a escoltar contes i a ajudar a la cap de la biblioteca, la senyora Brunet.

24 d’octubre: Dia Internacional de la Biblioteca

Aquesta setmana comencem a celebrar el Dia Internacional de la Biblioteca per això, ens ha semblat, que res millor que escoltar en Tom Patracol explicant als més petits El món de la Biblioteca

 

 

 

 

 

En Tom sap un munt de coses sobre la biblioteca i per això encara us explica més coses i de vegades fa riure i tot!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pels alumnes més grans hem pensat en aquest video que ens parla de l’antiga Biblioteca d’Alexandria a Egipte, considerada la “mare” de totes les biblioteques.