JA PODEU LLEGIR LES NARRACIONS GUANYADORES I FINALISTES D’AQUESTS PRIMERS JOCS FLORALS.
ESPEREM US AGRADIN TANT COM A NOSALTRES.
Bloc de la biblioteca de l'Escola Rosa Oriol de Lliçà d'Amunt
JA PODEU LLEGIR LES NARRACIONS GUANYADORES I FINALISTES D’AQUESTS PRIMERS JOCS FLORALS.
ESPEREM US AGRADIN TANT COM A NOSALTRES.
Aquest curs els alumnes 5è tenen l’oportunitat de rebre l’autor local
Lluís Olivan que recentment, el passat mes de gener, ha publicat a l’editorial Cruïlla el seu primer llibre pel públic infantil.
Des de la biblioteca, amb el consens i participació dels tutors de 5è, s’ha engegat aquesta experiència de lectura cooperativa en la que cada membre dels diferents equips tenen un paper concret: lectors, cerquen les paraules al diccionari, prenen nota de les definicions i entre tots pensen què preguntar al Lluís quan ens vingui a visitar el proper 7 de maig.
Aquesta experiència, a més a més, s’exposarà en l’Espai d’experiències del VI Congrés
“Educació i entorn: llegint, creixem!” que tindrà lloc a la Seu d’Urgell el 31 de maig, 1 i 2 de juny.
![]() |
| Lectura cooperativa |
Enguany hem iniciat la celebració de Jocs Florals a l’escola.
Hem escollit la narrativa com a gènere. Hem demanat que els boscos hi apareguessin d’alguna manera o altra amb motiu a l’any internacional dels boscos, perquè som Escola Verda i perquè tenim la gran sort de que una part del pati és el bosquet.
Hi han participat tots els alumnes de 3r fins a 6è.
S’han presentat unes narracions fantàstiques, amb molts valors i idees originals. Ha estat difícil decidir-se però finalment el jurat ha arribat
al següent veredicte:

Avui se celebra el dia Internacional del llibre infantil i juvenil coincidint amb la data de naixement del gran escriptor danès Hans Christian Andersen.
Aquesta diada se celebra des de l’any 1967 i és promoguda per l’IBBY (International Board on Books for Young People).
L‘IBBY és un col·lectiu composat per associacions i persones de tot el món compromeses amb la idea de promoure la trobada entre els llibres i els
nens i joves.
Fou fundat a Zurich el 1953 amb la finalitat de fomentar la comprensió entre els pobles a través de la literatura, particularment dels llibres per a nens.
Actualment existeixen 71 seccions nacionals.
Cada any una secció nacional de l’ IBBY patrocina el Dia del Libre Infantil i selecciona un escriptor representatiu i un reconegut il·lustrador per a que
facin el missatge dirigit a tots els nens i el cartell que es distribueix per tot el món.
Aquest any, la secció encarregada ha sigut Mèxic. El cartell ha sigut il·lustrat per Juan Gedovius; i el missatge amb el lema Había una vez un cuento
que contaba el mundo entero ha sigut escrit per Francisco Hinojosa.
Quan tornem de vacances els alumnes de les classes de 4t. visitaran la biblioteca del nostre poble.
Encara que coneixen algunes coses sobre el funcionament de la biblioteca i de com s’organitza, ens ha semblat ideal fer el clic de l’Aladí.
Aquí podeu veure algunes de les activitats que hem anat fent entre tots.
Els alumnes de 3r. aprofitant que han estat treballant un munt de poesies des de fa gairebé un mes amb motiu de la visitat dels Itineraris de Lectura, han delectat els seus companys amb la lectura/declamació dels poemes.
Aquí teniu una mostra del que hem fet aquest mati.
Avui celebrem el dia Mundial de la Poesia, per aquest motiu dos alumnes de 6èB: l’Àlex i la Jennifer han donat la benvinguda del matí amb un poema, molt ben triat, de’n Josep Carner que es titula “Aigües de Primavera”
Aigües de la primavera
que degoten pels jardins,
posades damunt les branques,
les gotes es tornen brins.
Al cor d’una trista fotja
tremolen els cels divins.
S’acuita la neu a fondre’s
i baixa torrent endins;
la fressa de les escumes,
com mou el fullam dels pins!
Com sotgen, les flors novelles!
Com dringuen aquests matins!
Al riu de les aigües noves
diuen que hi ha tres remolins:
”L’un molia or i plata,
l’altre perles i robins,
l’altre l’amor de les dames
que captiven els fadrins”.
Carner, Josep. “Aigües de la primavera”.

És un llibre de la catedràtica d’institut i professora del Postgrau d’Educació Emocional de l’UB, Eugènia de Pagès. En ell s’explica com s’ha passat de la ment zapping a la ment google. Quines conseqüències són presents i quines s’endevinen. S’exposa l’evolució del concepte d’autoritat des de la Il·lustració fins ben entrat el segle XX. Es recullen els principis pedagògics amb més influència a la segona meitat del segle passat i com aquests arriben tard al país. Finalment s’exposen les conclusions de les neurociències pel que fa al cervell, que avalen la necessitat d’activitats d’ordre, límits i esforç. Se suggereixen propostes destinades a neutralitzar la cultura del soroll i de la superficialitat. S’hi presenten propostes destinades a contrarestar els efectes més punyents de la dispersió mental i manca de centrament emocional de gran part de la “generació Google”.
Finalment el dia 7 de març va venir la Jordina Biosca del programa d’Itineraris de lectura.
Ens va explicar un conte que es titulava “La barca de Noè” i que era molt xulo.
Després els alumnes de 3r. vàrem recitar els poemes.
Ens ho vàrem passar molt bé com podeu veure en aquestes diapositives.
Avui els alumnes de 3r s’han escoltat els uns als altres i després han valorat les poesies.
Els poemes guanyadors i que es llegiran el dia 7 de març són:
El gat de cua blanca i el recitaran la Nàdia i en Marc de 3r.A
Rata d’escala i el recitaran la Lucía, la Gemma, la Carla V. i en Raül V.
de 3r.A
El pop que anirà a càrrec de l’Anna, l’Eric, l’Adrià i la Thalia.
El cuquet a càrrec de la Neus, en Brian, l’Andrea i l’Ainara.
Aquí podeu veure els equips de 3rA. recitant a l’aula de 3r.B.