Sant Jordi 2010-Recital de poemes

Els alumnes de 2n estan assajant els poemes que ells mateixos han escrit perquè el dia de Sant Jordi passaran per totes les classes de l’escola a recitar-los!! img_8421

images23 La primavera” , “Sant Martí”

“Primavera”

“Les Orenetes”

“Oreneta”


Dia Mundial de la Poesia

Avui a l’hora de biblioteca els alumnes de 4B hem llegit poesies de diferents poemaris. N’hem escollit algunes que us llegirem a continuació.

Del llibre Recull de poemes per a petits i grans l’Aymarà i la Thalia han triat L’estiu

Del llibre El llençol fantasma i altres petits tresors” l’Aitor, l’Àlex, l’Elio i l’Ivan han escollit El llençol fantasma

Del llibre Monstruos, brujas y fantasmas“, l’Adrià, l’Alba i la Laia han preferit Frankestein

Del llibre La màgia de les paraules han triat
La corda de saltar

21 de Març – Dia Mundial de la Poesia

Avui divendres 19 de març alguns alumnes de 6è han passat per les classes de primària ha explicar que el proper diumenge és el dia Mundial de la Poesia, tal i com va instituir la UNESCO l’any 2000.
Amb motiu d’aquesta diada, la biblioteca ha fet una exposició de llibres amb poemes. Un d’aquests llibres és el que han presentat els alumnes de 6è. “Monstruos, brujas y fantasmas” de la Carmen Gil. La Clara, en Dani, la Marina Ll., en Sergi i en Thor han llegit els títols dels poemes i els nens i nenes de les classes han decidit quin volien que els llegissin:
Los pedos del Gigante” ha tingut molt d’èxit. Els poemes de: “La momia Bonifacia“, “La dragona va de boda“, “El coco miedoso“, “La bruja moderna“, i “El hombre lobo” també han tingut molt d’èxit.

imagen-005

Auxiliars en acció

Com us havíem explicat en un altre article, les nostres auxiliars són les encarregades de penjar les diferents pistes que cada mes el personatge misteriós de la biblioteca deixa pels passadissos i espais de l’escola. Heu-les ací en plena acció.

auxpersmis1

dilluns 22 penjant la quarta pista d'aquest mes

Lligant caps

Avui hem fet una activitat que es diu “Lligant caps” amb els alumnes de 2n. És una activitat d’animació lectora que hem fet amb altres grups com els de 4t, 5è i 6è. Amb ells vàrem fer el mateix joc amb llibres que tenen la paraula biblioteca a la coberta anterior. Aquesta vegada tots els llibres tenen en el títol un nom de nena.

Alhora de repassar continguts com les parts més externes del llibre (coberta anterior i posterior) i la informació que trobem a cada part (títol, autor, la il·lustració, el resum…) també treballa les 3 parts de la narració (plantejament, nus i desenllaç).

Així presentem també els diferents llibres que tenim a la biblioteca per mitjà d’un joc que relaciona les cobertes posteriors amb les anteriors i, les 3 parts de la narració amb el conte corresponent tenint en compte el que hem llegit a les cobertes.

 

 

“Hi ha guerra” de Fatima Sharafeddine

L’altre dia a l’aula de biblioteca vam explicar coses sobre la guerra, els que tenien permís per parlar a la ràdio van explicar un conte. Hi havia dos tècnics que eren l’Oscar i en Darío. Els de la ràdio li feien un senyal i els tècnics clicaven un botó perquè parlessin, tenien un micròfon. Els que parlaven estaven llegint un llibre que es titulava “Hi ha guerra” el vam llegir i va quedar molt bé. Els tècnics vam retallar les coses que no sonaven res. Al final vam escoltar el conte i ens va agradar molt. Les fotos les va fer la Marta.

imagen-0022

Els alumnes de 5èB parlant per la ràdio

imagen-0132

L'Oscar, la Mònica i en Dario polint la gravació

Aquest conte és infantil per més grans de tres anys.

Aquest conte tracta d’una nena que relata les coses que li agraden del seu país, casa, vida etc… també explica què és estar en un país en guerra, com els soldats entren a les cases, s’emporten persones…

Fàtima va nèixer el 1966 a Beirut, al Líban. Els últims cinc anys ha escrit 35 llibres per nens.

Al març del 2007 va guanyar el premi al millor llibre del Comité Nacional. Recentment ha traduït llibres a l’àrab.

AQUI PODEU ESCOLTAR EL CONTE “HI HA GUERRA”

Dia de la Pau i la No-violència

El divendres 29 de gener es va fer l’última activitat per fer-se ressó del Dia Internacional de la Pau i la No-Violència que se celebra el dia 30de gener a tot el món.

Els alumnes de 4t i 5è de l’escola aprofitant que tenim megafonia i és costum de l’escola acompanyar l’entrada del matí i de la tarda amb música varen preparar amb ajuda de la mestra una presentació per acompanyar a dues cançons que parlen de la Pau.

La Marta, l’Oscar, la Jenni i la Maria varen haver de buscar una mica d’informació sobre la cançó.

Les cançons que es varen triar foren “Heal the world” de Michael Jackson per l’entrada del matí i per l’entrada de la tarda “Imagine” de John Lennon.

imagen-0031

L'Oscar llegint el text. En Josh li dóna un cop de mà amb l'aparell de música

Aquest és el text que entre els quatre alumnes i la Mònica de la biblioteca varen preparar:

Bona tarda

Demà dia 30 de gener, se celebra el dia Internacional de la Pau i la no-violència.

La nostra escola vol fer-se ressò d’aquesta diada amb una causa tan important per a tothom: la PAU.

Afortunadament la PAU és un tema que interessa a moltes persones: polítics, metges, periodistes, mestres, nens i també als artistes, especialment als músics. Per això avui entrarem a l’escola amb la cançó ”Imagine” que John Lennon va composar l’any 1971 i editar en el àlbum del mateix nom. En aquesta cançó demana si ens podem imaginar un món visquent en pau.

Imagine- Imagina’t

Dia de la Pau i la No-Violència

El dissabte 30 gener se cel·lebra el Dia Internacional de la Pau i la No-Violència.

A l’escola i a la biblioteca ja fa uns dies que fem activitats relacionades amb la Pau: hem fet una exposició de llibres, n’hem llegit, hem escrit tot de paraules que relacionem amb la Pau i també hem preparat un joc que consisteix a trobar i formar la paraula PAU escrita en altres idiomes.

joc-de-la-pau-3

L’hora de Biblioteca

A l’hora de Biblioteca fem diferents coses. De vegades les porta la bibliotecària, la Mònica i, de vegades, la tutora. Aquí tenim la Joana que és la tutora de 5è. Li encanten els llibres: parlar de les històries que amaguen, explicar els contes, ensenyar-los.

El conte que estava explicant als alumnes de 5èB el divendres 22 de gener es titolava “Artur i Clementina” i és de l’Adela Turín. Les il·lustracions són de Nella Bosnia i fou editat l’any 1976 per l’Editorial Lumen.

artur-i-clementina-5b1

El personatge misteriós

guanyador desembre

Hem penjat al passadís la classe

que guanyadora del mes de

desembre

Felicitats a la classe de 5è!!