1. Motivació

Les motivacions, des d’una perspectiva global, han estat d’una banda la Llei d’Educació de Catalunya, Llei 12/2009, de 10 de juliol, recentment aprovada, que ens obre un nou concepte de direcció escolar i autonomia. En el calendari de desplegament de la Llei, el govern va aprovar començar a aplicar les mesures relatives a l’autonomia dels centres, al reforçament de les direccions de centres públics i a l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació el present curs 2009/2010. Actualment tenim els esborranys de decret d’autonomia i decret de direccions i l’esborrany dels estatuts de l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació.

D’altra banda, diversos informes de l’OCDE evidencien que un dels elements claus per a la millora d’un sistema educatiu és la millora del lideratge escolar. Concretament, ‘Improving School Leadership, volume I: Practice and Policy’ publicat per l’OCDE, 2008, B. Pont, D. Nusche, H. Moorman, redefineix les responsabilitats del lideratge escolar i dóna unes recomanacions per a la millora de les direccions dels centres educatius, com ara la seva professionalització i la necessitat d’una formació de qualitat.

Però la motivació principal ha estat poder aportar també la perspectiva obtinguda des de l’exercici de la direcció escolar. Per aquest motiu el treball conté una àmplia diagnosi que analitza aspectes objectius quantificables i aspectes subjectius, a partir, per una banda, de l’experiència personal, i, d’una altra, de la realització d’una ampla enquesta als directius en actiu, d’entrevistes a professionals vinculats al lideratge escolar, i de les propostes d’un grup de discussió sobre la formació dels directius escolars.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *