La nutrició

Aquesta setmana iniciem tema nou de Medi: La funció de nutrició. Però què és? Quins aparells hi intervenen. Esteu preparats per investigar i aprendre moltes coses?

Per començar us deixem aquest vídeo d’introducció del tema:

Què és la FUNCIÓ DE NUTRICIÓ?

Continuem! Tenim moltes ganes de seguir aprenent!

A classe hem parlat sobre el per què ens posem malalts. Els canvis de temps i hem vist que també els virus, provoquen que agafem refredats i la grip!

Entre tots hem vist que el nostre cos està format per uns aparells que ens permeten viure. Aquests aparells són el respiratori, el circulatori, el digestiu i l’excretor. Tots ells formen la funció de nutrició.

A continuació us pengem informació que creiem que us pot ajudar molt a etendre tot allò que anem fent a l’escola. Esperem que us agradi!

L’aparell digestiu:

L’aparell circulatori:

L’aparell respiratori:

L’aparell excretor:

Curiositats:

VÍDEO INTERACTIU DEL PROCÉS DE LA DIGESTIÓ:

JOC: ELS APARELLS DEL COS HUMÀ.

 

 

Durant aquest projecte hem fet diferents activitats d’experimentació i hem fet un petit recull de fotografies per ensenyar-vos que bé que ens ho passem!

Observem les fases de la respiració:

Quan respirem profundament notem que el nostre pit s’aixampla i després torna a la seva mida normal. Aquests moviments són la inspiració i la expiració. Ho comprovem amb l’ajuda d’una cinta mètrica.

Per veure més imatges, cliqueu al damunt:

Per què batega el cor?

El cor bombeja la sang perquè es reparteixi per tot el cos. Notem l’existència del cor quan ens mesurem el pols, que és quan sentim que batega sense parar. Però…. de vegades batega més ràpid i d’altres vegades batega més lentament. Per què? Investiguem-ho!!

En acabar l’experiment, hem elaborat uns gràfics de barres per poder comparar els resultats.

Per veure més imatges, cliqueu al damunt:

Els batecs en les diferents edats de la població:

Ens sorgeix un dubte, si tots els companys de la classe NO tenim les mateixes pulsacions, hi haurà alguna diferència també entre els nostres germans, pares i mares, avis i àvies,… Ho investiguem!

Quan hem recollit totes les dades, hem elaborat uns gràfics de barres per poder comparar els resultats.

Per veure més imatges, cliqueu al damunt:

Imitem el funcionament dels ronyons:

Per veure més imatges, cliqueu al damunt: