Com hem crescut!

COM HEM CRESCUT! Iniciem projecte nou!!!!

A l’anterior projecte vam realitzar una activitat anomenada “La meva història personal”, on els alumnes van fer un llibret enganxant fotografies des que van néixer fins a l’actualitat.

Observant aquest llibret i compartint-lo amb els companys/es, vam comprovar que havien crescut molt.

I a partir d’aquí va sorgir el debat: Com és que creixem tant? Quins factors intervenen en el creixement? Vam trobar diferents factors, i un d’ells és l’alimentació (variada i saludable).

Doncs comencem treballant l’alimentació: havien de retallar aliments de diferents revistes de supermercats i cada grup havia d’agrupar els aliments seguint el criteri que volguessin. L’objectiu era arribar a la següent classificació:

– origen dels aliments (animal, vegetal i mineral).

– grups d’aliments (cereals, carn, peix i ous, verdures, fruites…).

Algun grup s’hi ha acostat força!

A continuació us deixem un recull de recursos que us poden servir per anar repassant els continguts que treballarem.


La funció de nutrició

Tots els éssers vius necessitem alimentar-nos per viure.

Els aliments són tot allò que mengem i que ens permet estar sans, créixer i realitzar activitats com ara córrer, jugar, llegir o estudiar.


L’origen dels aliments

Els aliments que prenem al cap del dia tenen orígens diferents:

  • Animal: peix, carn, llet i ous.
  • Vegetal: fruita, verdura, llegums…
  • Mineral: l’aigua i la sal.


Els grups d’aliments i els nutrients

Els aliments es classifiquen en 6 grups, en funció dels nutrients que ens aporten.

L’aigua, les vitamines i els minerals es troben a gairebé tots els aliments.

Els aliments ens aporten les substàncies nutritives o nutrients, que el nostre cos necessita per funcionar. Els nutrients serveixen per:

  • Proporcionar energia
  • Regular el funcionament del cos
  • Créixer


Una dieta sana

La dieta és el conjunt d’aliments que prenem en un dia. Perquè la nostra dieta sigui equilibrada, hem de menjar aliments de tots els grups i en les quantitats adequades.

Al llarg del dia és important fer quatre àpats principals: l’esmorzar, el dinar, el berenar i l sopar. També és recomanable menjar alguna cosa a mig matí.


La piràmide dels aliments

En la piràmide de l’alimentació s’hi representen els aliments que hem de consumir cada dia i quantes vegades, i els que només hem de consumir de tant en tant.


Activitat física i alimentació


JOCS I ACTIVITATS

Els aliments i l’esport

Els aliments i la digestió

Els aliments

 


Documents de la Generalitat:

Petits canvis per menjar millor

Nova piràmide de l’alimentació

Díptic piràmide alimentació

Trípic piràmide alimentació