Cada any s’incrementa el nombre d’alumnes immigrants que arriben a les nostres aules. L’arribada d’aquest alumnat, provinent d’altres grups culturals i/o lingüístics, suposa un gran repte per a nosaltres, ja que hem de donar resposta a les seves necessitats educatives amb una dificultat afegida: la comunicació.
Davant el xoc emocional que en aquests alumnes pot representar l’arribada a un entorn social i cultural completament nou, cada centre preveu mesures específiques perquè puguin sentir-se ben acollits.
És en aquest sentit que a l’IE La Tordera enguany disposem d’una Aula d’Acollida, un nou espai nascut amb la intenció de facilitar els aprenentatges d’aquest nou alumnat de la forma més motivadora possible. La nostra aula rep una població que procedeix majoritàriament d’Amèrica del sud (Colòmbia, Equador i Bolívia), però també d’Hondures, Pakistan, Gàmbia i Romania.
Quan els nostres alumnes arriben a l’escola tenen una aula ordinària de referència, però nosaltres des de l’aula d’acollida els acompanyem facilitant-los el dia a dia sense perdre de vista l’objectiu final: l’aprenentatge intensiu de la llengua catalana i la seva progressiva incorporació a l’aula ordinària.
L’Aula d’Acollida és un espai on treballem molt amb les imatges (per allò que una imatge val més que mil paraules), així que aquí us deixem una foto del nostre treball del primer trimestre on podreu veure com cadascú ha fet una breu explicació de qui és i d’on ve.