DRETS D’AUTOR

BLOC XTEC de IE LA TORDERA està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative CommonsCLIQUEU “Entrades més antigues” PER VEURE TOTS ELS CONTINGUTS DEL BLOC.
-
ASSISTÈNCIA
AULES VIRTUALS I BLOCS
AVALUACIÓ ESFERA
BIBLIOTECA ESCOLAR
CAT ACTUALITAT
CERCADORS
DICCIONARIS I ENCICLOPÈDIES
DOCENTS
EXTRAESCOLARS
FAMÍLIES
Mancomunitat
Orientació
Per aprendre
Sindicats
-
NOU
blocaires
RESULTATS DE LA CONSULTA
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

ASSISTÈNCIA – GESTIN
AULES VIRTUALS LA TORDERA
GABARRÓ mètode ortografia
Glifing
LEGILAND
AVALUACIÓ ESFERA
En directe
FACEBOOK
YOUTUBE
Ensenyament
ENTORN ODISSEA
Edgar. In English, please.
Extraescolars Maxbot
AMPA
Edu3.cat
Zona Clic
Hola,
Personalment jo m´he documentat des de fa temps en aquest tema i tenia clar que un dia o altre, el centre faria la proposta de la jornada compactada.
Era de calaix i més, en un moment de crisi com el que vivím, recordeu que en epoques de crisi hi ha la “sana” costum de mirar enrere i veure que hem fet malament i com ho hauríem de fer per millorar-ho…doncs bé, aquí estem, plantejan la jornada compactada.
Així com, quan es va canviar l´hora d´entrada a les 08:30h i el centre no va fer cap enquesta ni votació i molts dels pares i mares que ara NO estan d´acord amb el resultat i com s´han fet les coses pel tema de la compactada, en aquell moment, no van dir res de res.Per tant, em quedo “sorprès”amb aquestes famílies quan ara i deprès d´unes votacions totalment legals i supervisades hi hagi gent que digui que protestara…doncs que protesti, estan totalment en el seu dret però també han de saber i tenir present el que representa un 76% del total, que passa? que aquest 76% ha votat a “cara o creu”?, doncs no, aquest 76% ha votat perque també s´han documentat, han preguntat, s´han interessat i han votat a favor de la compactada perque desprès de valorar pros i contres han optat pel que era millor pel seu fill o filla hi finalment han decidit ells “solets” que la jornada compactada era el millor pels seus infants.
Per tant, trobo molt fora de lloc alguns dels comentaris de pares i mares que no estan a favor de la jornada compactada, perque amb els seus arguments dónen per sentat que el 76% que ha votat a favor no han pensat el que han fet .
Evidentment que respecto a quí no està a favor de la compactada, perquè segur que haurà sospesat tot i tindrà la seva opinió feta, pero vivím en democracia (que jo sapiga)i per tant, repeteixó,un 76% a favor, té un pes molt,molt i molt important.
Més democràtic impossible,
endavant amb la jornada compactada(76 per cent a favor)
Benvolgut Enric,
he deixat clarament indicat que la disconformitat, serà presentada per escrit, en Consell Escolar.
Que tu pressuposis que a mi no m’agrada el resultat, és una apreciació teva. En cap cas he fet esment al meu vot particular.
El que és evident, i tu mateix ho estàs dient, és que el procés no s’ha dut de la manera que s’hauria d’haver dut. Ens han deixat únicament 10 dies per a reflexionar i emetre una opinió.
Que la informació ha estat poca i el tema és molt verd, també ho afirmes tu.
Recordar-te que amb aquesta poca informació, i amb un tema certament molt verd, resulta que el centre es planteja demanar el canvi. Un canvi que no només té afectació pedagògica, sinó també social i econòmica.
Les coses no s’improvitzen. Es pensen, es reflexionen, i amb totes les dades a les mans, es vota.
Salutacions
Crec que no és lloc ni la manera d’exposar aquestes queixes, com s’acostuma a dir “A toro pasado” i amb resultat que no agrada.
La majoria dels dubtes que es plantegen tant per part de l’Elena com del Lluis es van debatre a la reunió. El debat va ser molt interessant i les aportacions de tots els que hi érem van ser ateses d’una manera o un altre.
És cert que no s’han fet les coses de la millor manera i es va comentar en el moment de la reunió directament a l’equip directiu. La informació era poca i encara es tot molt verd, fins i tot per l’equip del centre.
Tot té un procés i segur que amb les aportacions positives de tothom el canvi serà positiu per a les families.
Hola a tothom,
amb aquest comentari, vull deixar palesa la meva absoluta disconformitat envers la manera (i l’opacitat) com s’ha dut aquest tema. Disconformitat que en forma d’escrit, tinc intenció de fer arribar al Consell Escolar.
A mode de resum, m’agradaria comentar el següent.
1) No sabem quin ha esta l’origen d’obrir aquest debat i aquesta petició de canvi d’horari. La inquietud ha sorgit dels pares i mares? En quin gruix? Com han fet arribar aquesta petició per a que el Consell Escolar s’avingués a debatre-ho? La inquietud l’han demostrat els pares i mares de secundària? D’infantil? o de Primària?
O el pares i mares no han expressat cap inquietud i aquesta ha sorgit únicament del claustre de professors?
2) A Catalunya, s’ha endegat un programa pilot per a instaurar la jornada continuada a primària. Aquesta prova pilot acaba en el 2019. Un cop acabada la prova pilot, s’evaluaran els resultats, tant a nivell de rendiment, com a nivell d’impacte social.
Tenint en compte que som al 2016, ¿per què tanta pressa a implantar un model del qual encara no en tenim cap garantia? Què passaria si un cop tenim les dades, resulta que el model no funciona? Es podria tornar a la jornada partida o des del claustre de professors (i sindicats) ens parlaríem de drets laborals adquirits?
3) Entroncant amb els dos temes anteriors: des del centre, i un cop en Consell Escolar es decideix a bellugar aquest tema, se’ns fa arribar una carta on lluny d’intentar obrir un debat calmat i objectiu, se’ns demana que en 10 dies, expressem la nostra opinió.
No només se’ns demana celeritat a l’hora de decidir el canvi de model educatiu pels nostres fills, sinó que a més, se’ns acompanya amb tot un desplegament de raons que orienten el vot, inequívocament, cap el “Si”. Raons que fan bandera d’una millor qüalitat d’ensenyament i de rendiment escolar, però que curiosament, no s’acompanyen de cap informe – cap – que avali aquestes afirmacions.
Lluny doncs, i com deièm, d’intentar encetar un debat amb tranquil·litat amb tots els actors de la comunitat educativa (on es puguin exposar tots els punts de vista), només es convoca una reunió per ampliar informació, en resposta al neguit creixent de pares i mares, exposat a les portes de l’escola. Reunió que en ser absolutament improvitzada, es convoca en dos dies, impossibilitant a molts pares i mares, que es puguin adeqüar les agendes per a poder assistir-hi.
4) Per a poder sol·licitar acollir-se a la jornada continuada, el centre, ha de presentar un informe al Departament, on es detalli quines són les millores pedagògiques que suposarà el nou model, com s’organitzarà el temps tant a nivell d’alumnes com a nivell de professors, quines són exactament les activitats extraescolars que oferirà el centre i amb quin criteri pedagògic, etc… On és aquest informe? Ja l’han fet? Ens l’han presentat? Hem votat els pares i mares amb totes les dades a les mans?
Ens han garantit que les beques menjador es continuaran pagant? Ens han garantit que el preu de menjador no pujarà? Quines són i quin preu tindràn les activitats extraescolars? Tenim alguna mena de conformitat per part dels Ajuntaments afectats, que ajudaran i subvencionaran les hores d’extraescolars fins a complementar l’horari de 16:30, per aquelles famílies que tinguin necessitats econòmiques? Ens han parlat dels riscos d’eixamplar les desigualtats socials entre infants que puguin fer activitats extraescolars, i els que no?
5) En quant al sistema de “votació” i recompte:
a) El fet d’haver triat votar per família i no individualment, ha pogut generar desavinences en el nucli familiar i haver promogut l’abstenció (recordo que només hem tingut 10 dies per decidir), i ha deixat de banda els casos de les parelles separades que poden tenir realitats socials i laborals absolutament diferents, i per tant, criteris absolutament dispars en aquest tema.
b) Que hagin estat els alumnes qui portessin el paper i el retornessin, no ofereix cap garantia de vot. Els papers que van i vénen, i com ha passat en moltíssimes ocasions, es poden perdre. Qui ens garanteix que tots els vots han arribat?
Si per triar representats per al Consell Escolar, ningú no dubta que la millor garantia és posar una urna i que el vot sigui individual i secret, per què en aquesta ocasió, i en una decisió molt més trascendental, el vot ha estat per família, en obert, i a través dels alumnes?
c) Sistema de recompte, s’ha fet en base a la participació, i no en base al cens total de famílies. Efectivament, així és com es fa a unes eleccions al Parlament, per exemple, però tenint en compte que som una comunitat educativa, i que el que es pretenia era saber el conses real de les famílies en quant el canvi d’horari, hagués estat molt més real, obtindre el resultats en base al cens i no en base a participació.
Si ho féssim així, el “Sí” ha guanyat amb un 60%, per tant, hi ha un 40% que no ha votat explícitament a favor (entre els “NO” i l’Abstenció). Crec que l’òptica de la qüestió, canvia significativament.
I sí, el % és important, doncs el Departament n’exigeix un de mínim per a atorgar la jornada continuada.
Dit tot això, i ja que des de el centre sembla que no s’ha volgut encetar un debat amb dades reals, us enllaço un document on es contrasten dades no només de l’àmbit estatal, sinó també europeu.
http://www.fbofill.cat/sites/default/files/565-doc.pdf
Salutacions
Hola a tothom,
Només expressar la meva absoluta disconformitat en com s’ha dut aquest procés; disconformitat que espero poder presentar en breu i a través d’un escrit, al Consell Escolar.
A mida de resum, detallar que:
1) No s’ha explicitat mai, d’on prové la inquietud de passar de jornada partida a jornada continuada. Hi ha hagut una petició formal per part d’algun sector de pares i mares? D’infantil? De Secundària? De Primària? Com s’ha fet aquesta reclamació per a que el Consell Escolar s’ho plantegi? Als passadissos de l’escola? O l’escola té registrada alguna entrada en paper on es demani debatre aquest model?
La petició ha vingut només per part del claustre de professors?
2) A Catalunya, la jornada continuada és en prova pilot a primària. Aquesta prova pilot acaba el 2019. El 2019 s’evaluarà si la jornada continuada, veritablement ha estat positiva per a la comunitat educativa (incloen-t’hi informe de rendiment i evaluació social). Tenimt en compte que som al 2016, cal anticipar-nos a implantar un model que encara és en evaluació? Per què?
3) Entroncant amb el punt anterior, des que el Consell Escolar va decidir engegar procés de petició de jornada continuada, fins a la “votació”, han passat 10 dies. Només 10 dies. 10 dies en que lluny d’obrir un debat sobre les avantatges o desavantatges de passar a jornada continuada, se’ns va passar una carta que orientava el vot absolutament cap a un resultat: el sí. Una carta a on es fa bandera que la jornada continuada augmentarà qüalitat d’ensenyament i rendiment dels nostres infants, però que, curiosament, no s’acompanya de cap informe que avali amb dades reals, objectives i contrastades, aquesta afirmació.
Lluny doncs de la intenció d’obrir un debat real entre tots els actors de la comunitat educativa, només es va plantejar una reunió explicativa, per les protestes escoltades a les portes de l’escola. Reunió convocada de manera absolutament improvitzada, i deixant només dos dies de reacció als pares i mares de l’escola per a poder combinar agendes i assistir-hi.
3) Per passar de jornada partida a jornada continuada, cal que l’escola presenti un informe detallat de les millores pedagògiques que el canvi de model aportarà als infants, així com un informe acreditant que el menjador continuarà i hi haurà una cartera d’extraescolars de prou qualitat i interès per a la realitat social i específica del municipi.
On és aquest informe? S’ha fet? Hem pogut votar les famílies amb prou criteri i amb totes les dades a les mans? Tenim garantides les beques menjador? Tenim garantit que els ajuntaments ajudaran econòmicament en la realització d’extraescolars per a aquelles families amb necessitats econòmiques? Què tenim garantit i i què no? Ho sabem?
4) En quant al sistema triat per a fer la consulta entre els pares i mares:
. el fet de triar un vot per família, i no individual, ha pogut implicar desavineces en el nucli familiar (recordo que només se’ns ha donat 10 dies) a més de no tenir en compte aquelles famíles en que els pares estan separats, i per tant, tenen realitats socials i laborals, potser, molt diferents
. Que el vot no s’hagi fet en urna i anònim, i s’hagi triat que siguin els nens els que portin i retornin el paper, posa en risc qualsevol garantia de vot. Els papers (com ha passat en més d’una ocasió), es poden perdre. Tenim garantit d’alguna manera que no s’ha perdut cap paper? Que els papers, efectivament, van arribar a les llars? Crec que ningú ho pot garantir.
. El recompte de vots, s’ha fet per participació i no per cens. Efectivament, així es com es fa en unes eleccions, però tenint en compte els dos punts anteriors (cap rigurositat en quant a mètode), hem d’aplicar rigurositat electoral en el recompte? Si es tracta d’evaluar si les families (en la seva totalitat), estan o no d’acord amb el resultat, no caldria veure tot el conjunt i per tant, obtindre els % a partir del cens total? Amb el cens total, el Sí hauria guanyat amb un 60%, la qual cosa vol dir que un 40% no ha donat suport explicit al canvi (entre NO i Abstenció). I sí, el % és important. El Departament n’exigeix un de mínim.
I per acabar, i ja que des de l’escola no s’ha obert un veritable debat i no s’han aportat dades que avalin la seva postura, deixo un enllaç on sí queda reflectit el debat, i s’aporten dades objectives i contrastades. Dades no només d’ámbit estatal, sinó Europeu.
http://www.fbofill.cat/sites/default/files/565-doc.pdf
Salutacions
Ens sembla perfecte el sistema de votacions, la jornada partida si que ens sembla una barbaritat i un endarreriment total, quan en pràcticament totes les escoles d’Espanya i Europa s’ha anat implantant la jornada compactada, millora el rendiment i la concentració dels nens, permet que tinguin més temps per a activitats, deures, etc., està demostrat que és el millor per als nens que al cap ia la fi són el que importa i sempre hi ha formes d’emmotllar. Ens alegrem molt que hagi imperat el sentit comú i hagi sortit per majoria d’acord. Mai plou a gust de tothom i sempre hi haurà critiques i suports. Per la nostra part tot el nostre suport a la implantació de la jornada compactada. Avantatges: TODAS.Inconvenientes: ZERO, només n’hi ha prou informar-se una mica i entendre que aquest sistema porta anys donant molt bons resultats, tot i que hi hagi una minoria de desacords, això passa en tots els àmbits de la vida, cal entendre que aquesta mesura acabarà implantant- poc a poc en totes les escoles i comunitats que falten, que només són tres les que falten a Espanya, quan abans es comprengui i assimili, millor per a tothom.
Per experiència personal a la nostra família amb nens amb jornada compactada, no podem estar més d’acord, el resultat és excel·lent, tots els canvis sembla generen desconfiança en algunes persones, però estem segurs que quan s’acomoden a aquest canvi, la majoria estaran encantats, el mateix que ara hi ha uns horaris una mica atípics en relació a altres centres i els dimecres a la tarda no hi ha classes per als petits, igualment ens amoldaremos a la jornada compactada i els nens estaran contents i rendiran més i tindran més temps per fer coses a la tarda, perquè només hora i mitja, que es passa volant per les tardes, això si ens sembla una barbaritat, entre que arriben, s’acomoden, passa rapidíssim, així que encantats amb aquesta mesura, encantats que hagi sortit per majoria i el nostre total suport al centre en relació a aquesta mesura. Les votacions estan ben plantejades i la informació donada pel centre ens sembla més que suficient, en altres ni tan sols han explicat tant ni s’ha fet cap reunió, s’ha implantat sense més, també es va implantar fa anys a Catalunya a les escoles tot pràcticament en català i encara que hi hagi qui aquest en contra, aquí està, ningú va consultar als pares i la jornada compactada és el millor per a tots i la majoria estem d’acord, així que no veiem la necessitat de donar més voltes, hem donat el nostre vot i cal acceptar les coses i més quan són bones per als nostres fills.
Ens sembla perfecte el sistema de votacions, la jornada partida si que ens sembla una barbaritat i un endarreriment total, quan en pràcticament totes les escoles d’Espanya i Europa s’ha anat implantant la jornada compactada, millora el rendiment i la concentració dels nens, permet que tinguin més temps per a activitats, deures, etc., està demostrat que és el millor per als nens que al cap ia la fi són el que importa i sempre hi ha formes d’emmotllar. Ens alegrem molt que hagi imperat el sentit comú i hagi sortit per majoria d’acord. Mai plou a gust de tothom i sempre hi haurà critiques i suports. Per la nostra part tot el nostre suport a la implantació de la jornada compactada. Avantatges: TODAS.Inconvenientes: CERO, només n’hi ha prou informar-se una mica i entendre que aquest sistema porta anys donant molt bons resultats, tot i que hi hagi una minoria de desacords, això passa en tots els àmbits de la vida, cal entendre que aquesta mesura acabarà implantant- poc a poc en totes les escoles i comunitats que falten, que només són tres les que falten a Espanya, quan abans es comprengui i assimili, millor per a tothom.
Per experiència personal a la nostra família amb nens amb jornada compactada, no podem estar més d’acord, el resultat és excel·lent, tots els canvis sembla generen desconfiança en algunes persones, però estem segurs que quan s’acomoden a aquest canvi, la majoria estaran encantats, el mateix que ara hi ha uns horaris una mica atípics en relació a altres centres i els dimecres a la tarda no hi ha classes per als petits, igualment ens amoldaremos a la jornada compactada i els nens estaran contents i rendiran més i tindran més temps per fer coses a la tarda, perquè només hora i mitja, que es passa volant per les tardes, això si ens sembla una barbaritat, entre que arriben, s’acomoden, passa rapidíssim, així que encantats amb aquesta mesura, encantats que hagi sortit per majoria i el nostre total suport al centre en relació a aquesta mesura. Les votacions estan ben plantejades i la informació donada pel centre ens sembla més que suficient, en altres ni tan sols han explicat tant ni s’ha fet cap reunió, s’ha implantat sense més, també es va implantar fa anys a Catalunya a les escoles tot pràcticament en català i encara que hi hagi qui aquest en contra, aquí està, ningú va consultar als pares i la jornada compactada és el millor per a tots i la majoria estem d’acord, així que no veiem la necessitat de donar més voltes, hem donat el nostre vot i cal acceptar les coses i més quan són bones per als nostres fills.
El resultat sembla molt oficial, tal i com es presenta, però la carta que convocava a la votació només explicava els avantatges i no pas els inconvenients de la jornada intensiva. Llavors es va convocar una reunió per a resoldre dubtes, i es va convocar NOMÉS amb dos dies d’antelació (motiu pel qual no hi va poder assistir qüasi ningú). I per últim, no s’ha dut cap control ni cap cens de qui ha votat i de qui no. Tot plegat aquest assumpte s’ha gestionat d’una forma pèssima, tendenciosa i interessada des del principi. No m’interessa portar els meus fills a una escola on les coses es fan d’aquesta manera. I Personalment, m’estic plantejant de canviar els meus fills a una altra escola. La jornada intensiva per als nens/alumnes és senzillament una salvatjada: que els nens d’infantil dinin a partir de les 13:30 (que entre naps i cols s’hi posarien a les 13:45), i els de secundària a partir de les 15h (i si calgués fer varis torns, no m’agradaria ser de l’últim torn!); i també que els nens de secundària tinguin 3 hores seguides de classe i un pati de NOMÉS 10 minuts!!!! I llavors, els que s’han de quedar obligatòriament fins a les 16:30, s’hauran de quedar “tirats” i sense fer res almenys un parell d’hores CADA DIA. Però que ens hem tornat idiotes o què?! Com es pot ser tan poc sensible amb els nens?! En què com pensa la (fins ara) meva escola a l’hora de fer aquesta “CHAPUZA” MONUMENTAL?!