LA CLASSE ES CAPGIRA

Les TIC són avui dia una finestra al món, facilitant l’accés immediat a una gran quantitat d’informació. La gran presència d’aquestes tecnologies i la seva influència en la realitat social fan necessari un canvi de paradigma o model educatiu. La informàtica no ha de ser entesa com una àrea de coneixement sinó com una eina per a la construcció de nous aprenentatges, el desenvolupament de les competències i la consecució dels objectius educatius, que segons el marc legal actual, han de contribuir al desenvolupament integral de l’alumne per tal que conegui, entengui i interactuï amb i en el seu entorn.

Com a mestres, sent els responsables d’organitzar situacions d’aprenentatge, creiem necessari incorporar l’ús de les TIC que tenim al nostre abast en el desenvolupament de les activitats programades. Cal afegir que aquesta incorporació ha d’anar acompanyada d’una modificació progressiva de la nostra metodologia. És aquí on els rols de mestre i alumne es transformen i la classe es capgira.

Des de Cicle Superior s’han engegat iniciatives que van en aquest camí. Es tracta que l’alumne elabori, de vegades individualment i d’altres en equip cooperatiu, treballs i materials d’estudi que, sense perdre de vista els continguts marcats pel currículum d’Educació Primària, parteixin i donin resposta als seus interessos i incorporin el coneixement i l’ús normalitzat de les TIC. Són exemples d’aquestes pràctiques el Projecte Tablets, ja inclòs a la Programació Anual de Centre, i l’adquisició del domini de l’escola per a l’ús de les Google Apps for Education (correu electrònic intern, drive, docs, classroom, calendar, etc.), en les quals cada alumne disposa d’un usuari amb contrasenya que li permet accedir a les diferents aplicacions.

Per saber més sobre el tema, us recomanem la lectura del següent article: La Vanguardia – Tendències – 26/01/2015

Laura Sánchez (tutora de 6è)

pàg.1 webpàg.2 webpàg.3 webpàg.4 web

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà