Tasca final: Revista digital

Aquesta és la informació de base que els alumnes rebran a l’inici del projecte. Al seu torn, també hauran d’elaborar una “revista” que englobi el seu recorregut per Sinera.

Publicat dins de Curs, General, Projecte Espriu | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Vídeo amb Filmora

Realment, és molt intuitiu i ràpid, llàstima que com que és de pagament, la versió “free” té la marca d’aigua, que més que marca d’aigua és franja de propaganda.

 

[youtube]https://youtu.be/LxpUaITCuPw[/youtube]

Publicat dins de Curs | Deixa un comentari

Edició vídeo amb OPENSHOT

Bon dia,

Des del nou identificador que he creat (mangelsmora) pujo aquest vídeo creat a partir de l’Openshot. Ara el meu altre identificador me l’haurà de publicar. La veritat és que m’hi faig un embolic! A més ara he descobert que tenia una altra vegada problemes amb el navegador. Amb el Safari ja ho he solucionat, en canvi amb el Firefox no veia els vídeos penjats al bloc: ni els editats per mi, ni els altres. 😕

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TRl9n8y5xPE[/youtube]

Publicat dins de Curs, General, Projecte Espriu | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

App Spreaker

Aquest pont, a part de corregir exàmens de 2n de batxillerat, m’he proposat fer una bona empenta al curs d’Edició i comunicació digital, (ara vindran dues setmanes intenses a l’escola i no m’hi podré dedicar). A més la pantalla té quelcom d’addictiu, oi 8-).

Us deixo aquí una gravació d’un fragment d’un poema d’Espriu feta amb el programa Spreaker Studio, he afegit una música, baixada de Freesound i un efecte que també havia baixat del Freesound: soroll o fressa o remor de les onades. El que em costa més de regular és el so de la meva veu… Poseu alts els altaveus…

El segon trimestre activarem el projecte de Recorregut per Sinera. Veurem quin resultat tindrà i si l’objectiu: llegir i gaudir de fragments de l’obra d’Espriu, s’aconseguirà.

 

Publicat dins de Curs, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Activitat lectura poètica (avaluable, activitat individual)

Després de les dues sessions de presa de contacte amb el nostre poeta més il·lustre, ara us toca a vosaltres de fer-lo present a través de la lectura  d’un dels poemes que recitareu al recorregut final de la Ruta Espriu que durem a terme el dia de Sant Jordi 2019.

Per tant, amb el programa Audacity gravareu, cada membre del grup, un poema o un fragment de prosa d’entre els fragments triats per al recorregut. No cal que graveu tots els fragments que penseu teatralitzar, però sí que tots els membres del grup heu de penjar la vostra lectura. Aquí sota us en deixo un exemple, per cert, molt millorable, sorpreneu-me, si us plau.

Recordeu que és una activitat individual, per tant, cadascú ha de penjar el seu àudio que és avaluable, però al grup, segur que hi ha aquell més destre i que sap afegir efectes, millorar so… Recordeu que heu de penjar l’àudio en format mp3 o qualsevol altre format compatible (ex: .wav). No pot ser directament .uap.

 

Publicat dins de General, Projecte Espriu | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Activitat d’inici i motivació

Bé, ja hem començat el projecte amb alumnes de 4t d’ESO. Primer de tot se’ls ha donat el dossier amb les indicacions: La nostra Sinera.

En les imatges d’aquí sota, estan fent una primera lectura de la narració breu d’Espriu.

 

Publicat dins de Curs, General | Deixa un comentari

Ús didàctic del material multimèdia

Els nostres alumnes, nadius digitals, coneixen i utilitzen les xarxes socials com Facebook, Instagram, Twitter (en menor mesura) i d’altres que impliquen l’ús de material multimèdia, molt diferent però és el seu ús didàctic. És aquí on nosaltres com a educadors i acompanyants de l’aprenentatge, hem d’incidir i la tasca és ingent.

Un dels cavalls de batalla del nostre centre, ha estat, és, i em temo que serà, l’ús del correu corporatiu per a temes acadèmics. Per preparar la lectura obligatòria de 2n de batxillerat de Llengua Catalana, Terra baixa, vaig elaborar un document de word compartit al Drive en què havien d’elaborar dues preguntes sobre el llibre i les respostes. Vaig donar permís a tothom que usés el correu corporatiu, ho vaig explicar a classe, vàrem fer allà mateix una demostració projectant a el document. Doncs no hi ha manera: primer algú es va dedicar a escriure bestieses, (com que hi ha històrial es va veure que era l’infractor 😎 ), però és que a més em sol·licitaven permís d’edició des d’altres correus. Algú a més no havia entès què és el treball cooperatiu i em deia: “Si ho penjo allà, els meus companys, s’ho poden copiar”. No havien entès que era per preparar-se per a l’examen.

També els documents compartits són una eina excel·lent per fer treballs en grup, quan no es poden reunir físicament.

Quant als blogs o pàgines web són eines excel·lents per a fer-se el material d’estudi. Ja que a part d’apunts escrits, poden inserir vídeos, presentacions… i arxivar i estructurar el seu coneixement.

A primer de batxillerat tenim el problema que només tenim dues hores de llengua catalana, és molt poc temps per treballar per tots els continguts del curs i les dues lectures obligatòries. Aleshores, l’elaboració d’un petit vídeo amb la lectura d’un poema per part de cada alumne, fa que puguin tenir al seu abast tota l’antologia poètica. I com a professora em permet avaluar la part oral de lectura, dicció, entonació, expressió…

Per al treball de competències, i no solament les digitals, l’ús dels materials multimèdia facilita les tasques, aquí és on entra la competència digital docent, i on crec que hi ha hagut un gir copernicà en educació. Fins ara, i jo encara tinc força aquest xip, l’ensenyament es basava en continguts, ara hem d’anar al concepte de competència i, en el meu cas la lingüística, és per aquest motiu que els materials multimèdia poden ser útils per crear un aprenentatge significatiu per part dels estudiants i també, perquè no, del mateix professorat. Tots estem en continu aprenentatge: professors i alumnes.

Per acabar vull fer referència a les llicències per compartir els treballs i conscienciar-nos i conscienciar els alumnes de la importància de la propietat intel·lectual. Aquest vídeo de la plataforma vimeo, malgrat que és en anglès, és prou aclaridor.

[vimeo]https://vimeo.com/13590841[/vimeo]

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Curs, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Petit homenatge a Espriu

L’any 2013, en motiu de la commemoració dels 25 anys de la mort d’Espriu, es van fer una sèrie d’actes d’abast nacional per celebrar aquesta efemèride. També des de Ràdio Arenys es va retre un petit homenatge:

Fa 25 anys ens va deixar Salvador Espriu. Des de Ràdio Arenys hem volgut retre un petit homenatge al poeta fent un repàs a la seva obra tot passejant pels indrets que van acabar convertint Arenys de Mar en el mite de Sinera. De la mà de Ramon Verdaguer i acompanyats per la veu de Miquel Vila us proposem un petit viatge per Sinera. Un passeig on descobrim a cada racó un bocí dels versos del poeta.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OqYEy43lK_E&t=9s[/youtube]

Publicat dins de Curs, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari