L’ús dels telèfons mòbils dins de les aules

L’ús del telèfon mòbil dins de les aules està generalment prohibit pels directors dels centres, ja que impedeix que els alumnes estiguin atents a classe i provoca distraccions, s’han donat casos de violació de la privacitat de professors i fins i tot d’alguns alumnes mitjançant la publicació d’imatges sense permís de la persona que apareix.

Personalment creiem que el problema recau en l’ús que nosaltres en fem del mòbil, ja que ningú ens ha ensenyat la possibilitat d’utilitzar-lo amb una finalitat educativa. 

Actualment tots els telèfons tenen accés a Internet, una plataforma digital en la qual la informació és infinita. Tot i que hi ha instituts on utilitzen l’ordinador, mai ningú s’ha plantejat l’opció de poder realitzar una classe amb el suport del mòbil, ja que aquest objecte és generalment vist com un instrument d’oci, igual que l’ordinador, amb l’única diferència que aquest també és molt utilitzat per buscar informació, adquirir coneixements i resoldre dubtes.

A diferència de l’ordinador, el mòbil és un petit objecte, molt fàcil de manipular i transportar, el qual la majoria de gent adquireix a una certa edat. Cadascú té un mòbil propi, en canvi només sol haver-hi un ordinador per família, per tant és molt més còmode utilitzar el mòbil que l’ordinador, tenint en compte que el mòbil ens ofereix els mateixos serveis que l’ordinador en l’àmbit educatiu.

Tal com hem dit el problema està en què la majoria de gent no pensa que pot utilitzar el mòbil amb una finalitat lúdica. Pensem que els instituts podrien aprofitar molt més aquest avenç de la tecnologia, ja que l’Internet treballaria com a suport del llibre però això només es podria aconseguir ensenyat des d’un principi tots els usos del mòbil, d’aquesta forma també ens acostumaríem a fer-lo servir de forma correcta segons el lloc on ens trobem.

Vinyet Baños i Lídia Novell

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *