ELS INFLUENCERS I UNA BANYERA QUE VAL OR

Tots estarem d’acord en el fet que avui en dia les xarxes són una part fonamental de la nostra vida. Els hàbits i costums han anat canviant, evolucionant, així com els ídols i les noves celebrities.

Fa un parell de dies les xarxes socials van entrar en erupció després que la famosa influencer Dulceida, Aida Domènech, pengés una fotografia al seu compte d’Instagram.

La fotografia, com podem veure a la imatge inferior, no és res gaire sorprenent, una noia en una banyera i fins aquí tot bé. No obstant això, hem de conèixer la història que hi amaga darrere.

Dulceida es troba en un hotel a Ciutat del Cap, Àfrica. En aquesta ciutat actualment hi ha unes restriccions màximes, ja que serà la primera megaurbe que es quedarà sense aigua. Els habitants han de sobreviure amb un màxim de 50 litres diaris o el 12 d’abril hi haurà un tall total del subministrament d’aigua.

Ara, ja podem comprendre perquè aquesta imatge ha provocat tant aldarull a les xarxes socials. No només és el fet d’haver utilitzat excessiva aigua quan les restriccions, com ja he dit, són extremes, és tota l’actitud que ha adoptat ja fa temps la influencer.

Llocs com Hawai, les Bahames o ciutats d’Europa són el destí preferit d’aquest grup i en les imatges que pengen després a les xarxes es veuen els seus meravellosos viatges pagats. Una altra crítica que s’ha retret a Dulceida és que en trobar-se uns nens de Ciutat del Cap i regalar-los unes ulleres de sol, quan és cert que tenen manques en necessitats bàsiques.

 

No em queixo de la feina dels influencers. Són un producte de màrqueting tots ells, la seva imatge és una marca en si mateixa. Entenc que se’ls pagui per la seva publicitat, ja que han aconseguit que normalment els més joves els segueixin i desitgin tenir el seu estil de vida totalment utòpic. En conseqüència, que comprin tot allò que ells mostren.

Ara Dulceida està al punt de mira per aquestes imatges. No puc defensar-ho de cap de les maneres. Penso que l’objectiu d’aquest viatge era aconseguir més “m’agrades” en la seva xarxa estrella i que en certa part va utilitzar els nens de la imatge per entendrir els seus subscriptors.

Personalment, a mi els anomenats influencers no em molesten. Tu tens la llibertat de seguir-los o no. El problema que veig és que influeixen o tenen certa importància en un sector gairebé infantil i els valors que mostren no són sempre els adequats. Bé, rectifico, sí que em molesta que el missatge que transmeten sigui que sent una miqueta bufona i penjant fotos maques pots viure com una reina, sense esforç, sense sacrifici, sense treball.

Dulceida ha posat la pota amb aquestes publicacions. La gent trigarà a oblidar aquest fet, però ho farà i tot tornarà a la normalitat. Això mai ho llegirà cap influencer però m’agradaria que més enllà de compartir les tendències de la temporada primavera/estiu 2018, intentessin que els seus seguidors pensin.

Si tens l’oportunitat de visitar Ciutat del Cap o l’Índia o qualsevol altre lloc del món, mostra a la gent la situació actual, col·labora amb ONG, informat i divulga aquesta informació. Penso que si tens aquesta porta oberta a un gran públic, aquest altaveu que arriba a 2 milions de persones, ho has d’aprofitar.

Mariona Estudillo

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *