Esperant les llistes d’oposicions

Avui hauria de sortir publicada a la xarxa la llista d’aspirants admesos i exclosos a les oposicions d’aquest any. La resolució que la declara aprovada ja ha estat publicada al DOGC però de la llista encara no hi ha cap rastre.

El que si és preocupant és el fet que tardin tant en declarar aprovada una llista d’admesos i exclosos. Més que declarar-la aprovada, en publicar-la. Si no recordo malament la setmana passada ja van sortir les dades amb els nombres. Si ja tenien aquesta dada, vol dir que ja sabien els que havien estat admesos i exclosos. Llavors perquè no ho han publicat ja?

Tinc la sensació que dintre de l’administració hi ha un calendari intern que ve a ser la mare de totes les bíblies. O sigui que, encara que ja estiguin totes les dades enllestides, convé que no s’avanci i s’endarrereixi res perquè si no, tota l’estructura interna se’n deu anar a fer punyetes.

Ara bé, senyors, que ja estem al 2007!! Que estem en l’era de la informació on aquesta gestió es pot informatitzar i fer molt més ràpidament del que s’està fent!!

Sindicació de la notícia

L’horari de primària i la implantació de la sisena hora

El passat 8 de maig es va publicar en el DOGC l’ordre EDU/117/2007 que feia referència al calendari escolar del proper curs. A més incloïa unes referències a la implantació de la sisena hora en els centres de municipis de més de 5.000 habitants.

La sorpresa ha vingut quan, aquest matí, llegint El Punt he vist el següent fragment:

Com en l’anterior ordre, Educació deixa oberta la porta perquè les escoles que han de començar a impartir la sisena hora –el curs que ve tots els municipis d’entre 5.000 i 10.000 habitants– l’ajornin per «circumstàncies tècniques o necessitats específiques». Les escoles tenen poc temps, només fins al 25 de maig, per sol·licitar l’ajornament de l’aplicació de la sisena hora fins al curs 2008/2009, quan és previst que arribi a tots els centres.

En realitat l’ordre diu: “Atenent circumstàncies tècniques o necessitats específiques, es podrà autoritzar l’ajornament de l’aplicació de la mesura al curs 2008-2009 quan en un determinat centre concorrin raons objectives que ho facin aconsellable.”

Evidentment, aquestes raons objectives no estan especificades enlloc. I aquí ens hem quedat. Quines són aquestes raons objectives?

Sindicació de la notícia

El treball en xarxa vs treball centralitzat

Ahir parlava amb un professor de secundària a través del xat de gmail sobre el treball en xarxa i la possibilitat de prendre decisions des del propi territori. Vaig recordar llavors les paraules que havia dit el nou responsable de la unitat de projectes TIC per a l’educació en una taula rodona fa un parell de mesos. Venia a dir que s’havia de passar a treballar en xarxa.

Els meus dubtes continuen sent els mateixos. Serà l’Àrea TIC capaç de treballar en xarxa realment? Es poden prendre decisions com les que es prenen en l’Àrea TIC des d’un extrem de Catalunya? Jo crec que si. No fa falta tenir tots els professionals concentrats als despatxos de Via Augusta. Caldria però fer un anàlisi de les eines tecnològiques necessàries per a poder fer aquest treball des de qualsevol punt de Catalunya amb un simple punt de xarxa. Si fóra en altres àrees del Departament d’Educació posaria en dubte aquesta possibilitat, però precisament en l’Àrea TIC on tothom, o gairebé tothom, té un domini d’eines TIC aquest treball hauria de ser possible. No?

Crec que només des d’aquest treball en xarxa des de tot el territori ens podrem alliberar d’aquelles frases carregades de tanta raó com “a veure si alguna vegada ens fan cas”.

Sindicació de la notícia

Les fonts, la fiabilitat i la política

Ahir vaig llegir a través del blog de Manel Zaera un escrit que feia referència a una notícia sobre la discoteca Metro d’Amposta. En el text, que enllaçava a una notícia d’El País, es deia que la discoteca Metro havia estat clausurada per la junta de seguretat local d’Amposta.

El cas és que Manel es va equivocar i va donar per actual una notícia de fa 7 anys. Que no és que sigui falsa, sinó que va passar fa 7 anys.

Com us podeu imaginar, alguns se li han tirat a la iugular. I no m’estranya, hi ha eleccions municipals d’aquí a menys d’un mes i cal aprofitar-ho tot. Va explicar ahir que li havia trucat algun dels propietaris demanant-li explicacions de perquè havia dit que havien tancat la metro. La resposta que li va donar Manel la podeu trobar aquí.

I ja que alguns han donat explicacions i han demanat perdó ara seria interessant saber algunes coses:

1.- La notícia font de la polèmica és real o no? Em sembla que tot i que desplaçada en el temps, si que és real. És evident que hi va haver un error per part de Manel, però de mentida en va dir alguna? I encara més, quan va saber que no era actual, quan va tardar en reaccionar.

2.- S’ha tancat alguna vegada la discoteca Metro?

3.- Han demanat perdó els socis/propietaris de la discoteca Metro per les contínues molèsties que causaven als veïns quan estaven al mig d’Amposta?

4.- A l’igual que ha fet el candidat Manel Zaera quan ha demanat perdó per l’errada (que no mentida), pensen els candidats número 7 i 15 de CiU demanar perdó per les contínues molèsties que provocaven als veïns de la zona els seus negocis o empreses en les que treballen o hi tenen accions?

Fa uns dies que no he baixat per Amposta, però m’hi jugaria lo que vulgueu a que ja hi deu haver algú que haurà començat a escampar més d’una mentida en relació a les intencions d’alguns partits polítics. Ens hi juguem un esmorzar?

Sindicació de la notícia

Mirant-me el melic. Un xic d’egocentrisme.

Deixeu-me que per una vegada em pugui mirar aquest blog amb una sola dada que m’ha fet il·lusió. A poc a poc hem anat augmentant les visites i ja havia observat que ens anàvem aproximant a un nombre màgic.

Doncs bé, avui ha estat el primer cop que durant els últims 30 dies hem superat les 1.500 visites, xifra gens menyspreable per a un simple blog d’un mestre de primària. Aquí teniu una captura de pantalla del comptador del blog on ho podeu veure.


Visites úniques: 1559
Pàgines carregades: 2801
Visitans per primer cop: 1077
Visitants que tornen: 482

Als que em llegiu, doncs us espero seguir comptant en el futur. Gràcies per la paciència.

Sindicació de la notícia

Fi d’instal·lació kits d’internet a l’aula

Divendres passat vam donar per acabada la instal·lació dels kits d’internet a l’aula. Ha estat una instal·lació d’aquelles que fan pena. M’estalvio explicar com ha anat però els que m’aneu llegit (inclosos els tècnics de T-Systems) ja sabeu com ha anat. Però com que aquest blog és personal, no m’estic de fer unes reflexions.

Doncs això, que ja vam donar per acabada la instal·lació tot i que encara hi havia material que no funcionava adequadament (els ratolins i els teclats inalàmbrics) però es va entendre que la cosa ja feia pudor. Ahir el tècnic de l’empresa que fa el manteniment “in situ” em va dir que els ratolins i els teclats no funcionaven. Doncs menys mal que la pròpia empresa ho diu!!!

De tota aquesta història n’he tret algunes conclusions:

La primera i més important és que hi ha certa manca de control d’allò que s’entrega al centre i que teòricament es correspon amb allò que hi ha en el contracte d’adjudicació. Vaja, que seria molt fàcil posar en un paper que s’envia a l’escola un ordinador i enviar-ne un altre amb característiques inferiors. No vull dir que en aquest cas s’hagi fet … bé, si que ho vull dir si! En aquest cas s’ha fet això.

Segona conclusió: La soledat a l’escola pot ser molt dura. Et pots sentir de tot fins que algú et truca i et demana perdó després de més de dos mesos de mails més llargs que la bíblia. Està clar que abans sentiràs opinions per a tots els gustos encara que tu tinguis la raó i la situació sigui més que evident.

La tercera conclusió: Per part del personal responsable mai rebràs un correu per escrit que pugui ser una prova d’alguna cosa. Les explicacions sempre seran a través de tercers.

Quarta conclusió: Si et queixes d’alguna cosa, assegurat que tens contacte ràpid i directe amb la persona adequada i que aquesta entén que l’únic que vols és que t’arreglin els problemes que se t’han creat sense tu demanar-ho. Si no és així, pringaràs i et tocarà empassar-t’ho tot. Fins i tot papers que no es corresponen amb el teu centre, típpex que tapen coses que tu has escrit o instal·lacions que difícilment passarien auditories de qualitat.

Cinquena conclusió: Alguns es pensen que el personal que hi ha a les escoles som curtets. Vaja, que no donem per a gaire. Total, per a ser educador no fa falta gaire, no?

Sisena conclusió i última: Aquesta conclusió va sobre la blogosfera. Els blogs són molt útils i els llegeixen moltes persones. Si publiques un post amb el teu problema, potser et fan cas. O potser no. En tot cas, el que està clar és que el teu problema deixa de ser conegut per només una persona i passa a ser conegut per més gent (com a mínim els que et llegeixen). Aprofita el teu blog si no et fan ni cas i tu creus que tens raó. Evidentment no has de dir ni una sola mentida, si no, tota la teva credibilitat se’n va a fer punyetes.

Alguns enllaços que han parlat d’aquesta instal·lació:

El Tipp-ex, T-Systems i l’art del maquillatge. (20 d’abril)
Temps de creure. Els 10 manaments del bon centre patidor. (12 d’abril)
Rentrée final i instal·lació dels kits d’internet a l’aula. (10 d’abril)
Avui fa un mes. moltes felicitats. (12 de març)
Continua la instal·lació dels kits d’internet a l’aula, però tampoc s’acabarà avui. (22 de febrer)
Una instal·lació de kits d’internet a l’aula que dura més d’una setmana. (21 de febrer)

Sindicació de la notícia

Problemes de matemàtiques. Qui parteix les estovalles per la meitat?

Aquest matí els alumnes han estat fent problemes del quinzet a través d’unes activitats clic que havia preparat en Sebastià Capella. Són unes activitats que permeten als nens anar pensant autònomament i treure algunes conclusions. La veritat és que estan molt bé.

Però avui una alumna ha fet una observació. La pregunta que feia el problema era “El pare tenia quatre mitges estovalles i les ha afegit per fer estovalles senceres. Quantes n’hi han sortit?”. Observació de l’alumna: “Jordi, aquest que ajunta mitges estovalles és una mica garrepa. No podria haver comprat dues estovalles noves i deixar-se d’ajuntar mitges estovalles?”.

Doncs si, és un garrepa i a més té les estovalles partides per la meitat i segurament seran molt lletges perquè així cosides per la meitat gaire bon efecte no fan.

Sindicació de la notícia

Pom de blogs

La setmana passada, via el canal RSS del ButlleTIC vaig arribar a un agregador de continguts que ha preparat Artur Tallada i que es diu Pom de Blogs. És un lloc on tu pots veure els diferents posts que la gent va penjant al seu blog d’una manera centralitzada. O sigui no cal anar voltant per tots els blogs per veure què escriu cadascú sinó que aquesta web t’ho ofereix tot centralitzat.

És una molt bona feina. Jo només li veig una pega: No t’ho pots personalitzar per veure el que a tu t’interessa. O sigui, van apareixent tots els posts però i si tu no vols llegir el d’alguna persona (perquè no et cau bé, perquè no t’agrada com escriu, perquè no t’agrada la seva temàtica, …)?

Per la resta em sembla una excel·lent idea. Felicitats!!!

Mostres com aquesta són les que demostren que cada dia més el món dels blogs va a “viento en popa” i que la web 2.0 està més present del que ens pensem en les nostres navegacions.

Sindicació de la notícia

Què fer amb els ordinadors vells per a que funcionin com a nous?

Des que la informàtica va arribar a les escoles hem anat rebent un seguit de dotacions que, amb el pas del temps i dels sistemes operatius, han quedat aparentment obsoletes. Però només aparentment! Amb la Linkat se’ns obren un seguit de possibilitats desconegudes fins al moment.

Amb els sistemes linux podem aconseguir que aquests ordinadors vells i aparentment obsolets tornin a ser plenament operatius. La paraula clau és LTSP (Linux Terminal Server Project). Amb aquesta possibilitat i disposant d’un ordinador servidor prou potent que ja estigui en el centre podem aconseguir que funcionin més o menys decentment els ordinadors més antics.

De què cal disposar? D’un ordinador que ens faci de servidor funcionant amb linkat, dels ordinadors antics i conectats a la xarxa.

Cal instal·lar linkat? No, no cal. Podem fer tot el muntatge a través de màquines virtuals que ens permetran tenir un servidor linkat funcionant de manera virtual però que donarà servei real a les màquines antigues i reals que tinguem en el centre.

Cal saber linux? No, no és imprescindible.

Què podrem fer amb aquestes màquines antigues? Navegar, escriure textos, fer “clics”, dibuixar, … tot el que es pot fer habitualment amb els ordinadors però funcionant decentment.

I això ho fan servir alguns centres? Si! Per exemple el CEIP Els Estanys de Platja d’Aro, l’IES S’agulla de Blanes, l’IES Deltebre de Deltebre, l’IES Puig Cargol de Calonge, …

Podeu descarregar la màquina virtual des del portal de la linkat. Abans però, llegiu aquest arxiu.

Sindicació de la notícia

Jornada Espiral 07 – Aplicacions educatives de la web 2.0 – Edublogs

He vist en diversos blogs i mails que ja s’ha obert la inscripció per a la jornada Espiral d’aquest any i que tractarà sobre les aplicacions educatives de la web 2.0.

En la mateixa jornada es farà el lliurament del primer premi d’edublogs que va convocar la mateixa Espiral. De moment, ja hi ha proclamats els finalistes.

Sindicació de la notícia