TALLER GUÀRDIA URBANA (1r)

Benvolgudes famílies!

La setmana passada vam gaudir de la visita de la Guàrdia urbana. Ens van visitar dijous passat i ens van ensenyar algunes situacions que de vegades fem al carrer i són perilloses.

Vam poder diferenciar quines accions, que fem al carrer, estan ben fetes i quines no. També ens van explicar que és molt important mirar als dos costats abans de creuar el carrer i que sempre ho hem de fer pel pas de vianants.

Ens ha agradat molt aquesta visita!

Si voleu veure algunes fotos, feu clic aquí.

Mestres de 1r

Conte col·laboratiu 2on B: “La Caputxeta de colorins”

 

Dins de l’àrea de llengua catalana els infants de segon, treballen durant tot el curs, l’expressió escrita com a part fonamental dels continguts curriculars. Un d’aquests treballs ha estat la creació d’un conte col·laboratiu amb la participació de tos els infants de la classe. El conte, tracta sobre una nena a qui li agraden molt els colors, i com podreu veure els nens i nenes de segon B han fet un treball magnífic, i el conte és una explosió d’imaginació, creativitat i color.

En l’enllaç del final podreu veure els dibuixos que els propis infants han fet per il·lustrar el conte. Esperem que us agradi molt!

“Hi havia una vegada una nena a qui li agradaven molt els colors. Li agradaven tant que sempre portava una caputxa de colors i tothom li deia “Caputxeta de colorins”. Un dia la Caputxeta de colorins anava passejant pel bosc i es va perdre en un laberint multicolor. Aquest laberint estava ple de perills, com els llops negres. Un d’aquests llops va aconseguir mossegar a la Caputxeta i la nena va perdre tots els seus colors. Però, no només va perdre els colors, sinó que també tota ella es va enfosquir, i estava enfadada, i de mal humor. De sobte, va aparèixer una fada padrina de colorins, que volia ajudar a la Caputxeta amb els seus poders de colorins, i tornar-li l’alegria. Però, un altre llop, va aconseguir també mossegar a la fada padrina. Mentrestant, la Caputxeta, caminant pel laberint, havia trobat una palanca que obria un compartiment secret. En aquell compartiment, hi havia un diamant de colors, que tenia el poder de tornar el color a totes les coses. Gràcies al diamant, tant la Caputxeta com la fada padrina, van poder recuperar els seus colors. Però, com que el diamant tenia tanta màgia, va ser capaç d’estendre tots els seus colors pel món sencer. Fins i tot la galàxia era de colorins!

El món de colors era un món molt diferent. La gent estava contenta, les coses dolentes s’oblidaven més fàcilment i es convertien en coses boniques, i no hi havia guerres ni lluites. Semblava, ben bé, que el món sencer hagués quedat protegit dins d’aquest univers de colors que havia imaginat la Caputxeta en els seus millor somnis. I conte contat conte acabat!”

Cliqueu aquí per veure les il·lustracions del conte.

                                                                                                                                             Sílvia Vich

La primavera ha arribat a la classe de 2on B

A la classe de segon B ja ha arribat la primavera en forma de contes, fades del bosc i elements de la natura. És important, introduir a l’escola la vida que es desplega a l’exterior, i acompanyar, als infants amb el ritme de les estacions, ja que aquesta observació o comprensió afavoreix el vincle amb la natura i la confiança en la vida. En el cas de la primavera, amb el floriment de la natura i la calidesa dels dies que s’acosten, ens aporta valuosos aprenentatges, i ens convida a tenir la paciència i la confiança en els processos de la vida i en la seva qualitat cíclica. Per exemple, les flors que se’n van i tornen a florir, el fred que deixa pas a dies més càlids, etc.

Les tutores de segon B us desitgem unes molt bones vacances, tot esperant que gaudiu d’aquests dies primaverals!

                                                                                                                                                     Sílvia Vich

Coneguem a Andy Warhol

El grup de 2n ha conegut un poc més al pintor Andy Warhol i les seves obres.
Hem decidit fer aquest treball sobre Andy Warhol perquè les seves obres estan plenes de color, els seus quadres són originals i fàcils de realitzar i pensem que als nens les seves obres els cridarien l’atenció pels seus colors i perquè molts dels seus dibuixos estan dirigits tanta públic infantil com adult, les seves obres van sobre actors i actrius famosos, perquè barreja publicitat i un altre estil molt diferent d’ell dels altres autors.
Nosaltres hem treballat amb personatges de superherois!

https://photos.app.goo.gl/QWQ9mZdf3VHkMuRS6

Dia de la Dona, 8 de Març

Benvolgudes famílies ,

Els alumnes i les alumnes de primer aquesta setmana hem estat treballant sobre el dia de la dona, ja que és un dia important perquè els nens i les nenes es conscienciïn de la importància de ser iguals dins d’aquesta societat, a nivell laboral i social. Per això volem que arribin a entendre que al món ha d’haver igualtat entre els dos sexes.

Aquí us deixem un recull de fotos del que hem estat fet en plàstica, valors i llengua castellana.

Mestres de 1r

Lego Braille Bricks

El grup Lego i la Fundació Lego en col·laboració amb organitzacions i entitats representants del col·lectiu de persones amb discapacitat visual de diferents països, entre les quals es troba l’ONCE, ha creat el LEGO Braille Bricks, un material amb una metodologia que pretén fer visible el braille mitjançant les tradicionals peces de LEGO. En aquest sentit, hem de dir que la classe de segon B ha tingut la gran sort de comptar amb la cessió d’aquest material inclusiu, que d’una banda acosta als infants a aquest alfabet universal i de l’altra, permet el desenvolupament d’un gran nombre d’activitats, tant de lectoescriptura com de matemàtiques. Estem molt contents de poder gaudir d’aquest material a classe i els infants s’han mostrat molt entusiasmats amb aquesta proposta.

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE  LA RESTA DE  FOTOS DE LA SESSIÓ!

                                                                                                                                                    Sílvia Vich

Tècnica de puntillisme – 1r

Benvolgudes famílies,

Avui els nens i nenes de 1r han descobert una nova tècnica artística, EL PUNTILLISME! Aquesta tècnica va sorgir l’any 1884, encapçalada pel pintor Georges Seurat. Consisteix en posar punts de colors en lloc de pinzellades.

Hem utilitzat aquesta tècnica per fer els nostres noms. Ho han passat genial i el resultat ha estat ESPECTACULAR.

Podeu fer clic en la foto de baix per veure el procés i el mural final.

Tutor i tutores de 1r.

Taller de Natura

Els infants de segon de l’escola Josep Janés han estat treballant “Les plantes” a Medi Natural, i han plantat llavors per poder observar a la classe el procés de naixement d’una planta. La veritat és que està sent un procés molt enriquidor, i ens ha fet molta il·lusió, a tots, veure com les plantetes començaven a sortir. D’altra banda, també gaudeixen molt regant-les i tenint cura d’elles, i cada setmana, gràcies als càrrecs de la classe, un infant diferent pot gaudir d’aquesta experiència. Esperem que després d’un llarg hivern ens arribi una primavera plena de flors, colors i olors i que tots plegats puguem gaudir-ne!

Cliqueu aquí per veure més fotos!

                                                                                                                                        Tutors de segon

Concert de Nadal 2020 [1r i 2n]

Benvolgudes famílies,

Amb molta alegria i plens d’il·lusió us presentem les actuacions dels alumnes de 1r i 2n de primària del Josep Janés en el Concert de Nadal 2020. Esperem que les gaudiu molt, molt i molt!

1rA, 1rB i 1rC. https://youtu.be/jy2J6qyzwOI

2nA, 2nB i 2nC. https://youtu.be/wmrhR-BJwaI

I per acabar, la nostra petita-gran sorpresa, trrrrrrrrrrrrrrrrr:

L’actuació dels Mestres! https://youtu.be/JHPKecgX2A4

Atentament,

Equip de Mestres

Grups interactius amb temàtica nadalenca

Aquesta setmana a grups interactius els infants han treballat les matemàtiques i la llengua mitjançant diferents propostes lúdiques. Així, per exemple, han treballat vocabulari relacionat amb el nadal i l’agilitat visual amb jocs com el Memory, el dòmino i el “Dobble”, tots amb temàtica nadalenca. També han treballat conceptes matemàtics, com la simetria i la recta numèrica, amb l’ajuda d’unes fitxes ben divertides! Esperem que us agradin les propostes i que aquest nadal aprofiteu per jugar, en  família, als diferents jocs de taula existents al mercat, ja que, a més a més, de divertits són una eina d’aprenentatge excepcional!

Cliqueu aquí per veure les fotos!

                                                                                                 Sílvia Vich