Descobrir com introduir l’aprenentatge pràctic de les STEM a l’aula de forma divertida i motivadora per a l’alumnat i la seva vinculació curricular. Tot això experimentant en primera persona els efectes l’aprenentatge per projectes amb la metodologia Lego Education i la programació amb MakeCode*.
A més, descobrir com com desenvolupar habilitats i competències entre l’alumnat per donar respostes a l’entorn dinàmic del món actual.
Descripció de l’activitat:
- Connectar: presentació de l’activitat i la missió.
Els participants es connecten amb la missió de recuperar el tresor perdut i aprèn les instruccions bàsiques per poder programar el robot. - Construir: Programació del robot amb MakeCode per resoldre la missió.
A través de la tècnica d’assaig i error, i amb el suport dels facilitadors, els participants han de resoldre el repte. - Contemplar i continuar: Síntesi dels aprenentatges.
*MakeCode és el nou entorn de programació creat per Microsoft on es facilita la programació per blocs a la vegada que JavaScript des del mateix navegador ideal per treballar per projectes amb l’alumnat de secundària.
Requeriments:
Els participants han de dur un ordinador portàtil per a realitzar el taller.