Cristina Vives. Dynamind, Tarragona Maria José Muñoz. Col·legi Mare de Déu del Carme, Tarragona
En aquesta ponència volem divulgar l’experiència que ha realitzat Dynamind amb l’escola Mare de Déu del Carme de Tarragona, gràcies al projecte pont ofert per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Rovira i Virgili.
Aquest projecte ha tractat d’introduir la robòtica a Cicle Mitjà i Superior de Primària fent ús dels Lego WeDo. L’objectiu principal ha estat que els professors del centre veiessin el potencial d’aquesta material, no amb una formació teòrica sinó en el context real de l’aula. Per assolir aquest objectiu, hem realitzat nou hores de robòtica els alumnes del cicle mitjà i superior, on els mestres han vist in situ com desenvolupar una sessió pràctica de robòtica WeDo.
Tant amb l’alumnat de cicle mitjà com amb el de cicle superior vam utilitzar el material de Lego WeDo per construir. Tot i així, per programar les construccions, els alumnes dels dos cicles van utilitzar softwares diferents. En el cas del cicle mitjà, la programació es va fer amb el propi programa de Lego WeDo i en el cas del cicle superior amb l’Scratch.
Així el professorat ha pogut rebre una formació pràctica i contextualitzada en el seu grup d’alumnes per valorar el potencial d’aquest tipus de robòtica. Gràcies a aquesta experiència i a l’interès del centre per la robòtica, el curs vinent l’escola ha decidit implantar la robòtica de forma curricular en aquesta etapa.