La robòtica com a eina inclusiva.

Rosa Aparicio (@iPadsyAutismo)
Escola El Carmel, Barcelona

Programar a una aula de reforç de matemàtiques de 4t de primària pot semblar impossible. Això és el que vam pensar quan vam començar a fer servir apps de robòtica a l’aula amb els nostres alumnes amb necessitats educatives especials (NEE). L’experiència, però, ens ha demostrat que és possible i molt interessant.

El darrer curs vam trobar dues apps d’iniciació a la programació (Bee Bot i Kodable) que responien perfectament al nostre objectiu: reforçar habilitats com la lògica, l’anticipació, la distribució espacial i la seqüenciació; així que ens vam posar i vam començar a experimentar amb els alumnes. L’experiència ens ha permès també treballar per grups petits, implicar als alumnes al seu procés d’aprenentatge i treballar l’aprenentatge entre iguals.

Potser no era la funció principal d’aquestes aplicacions, però hem aconseguit mirar la robòtica amb altres ulls i extreure’n un profit molt interessant pels nostres alumnes amb NEE. A més a més de reforçar aquestes habilitats, hem aconseguit un alt grau de motivació que ha afavorit una predisposició molt bona a l’hora de realitzar les tasques en general.