Iniciació a la Robòtica en l’Educació Secundària: i-SIS, ensamblat d’un vehicle autònom

Montserrat Garcia, Martha Ivón Cárdenas i Oriol Tarradellas
Institut Font del Ferro, Palafolls

El projecte té com a objectiu desenvolupar, equilibrar i millorar els coneixements teòrics sobre la tecnologia, habilitats informàtiques i les actituds dels estudiants. El treball s’estructura en dues fases: problemes de codificació i robòtica. En la primera fase, programar amb blocs es converteix en un dels objectius principals, els estudiants de manera intuïtiva, treballen i desenvolupen el pensament computacional i la competència digital. Les eines utilitzades són Code-Scratch i Scratch4Arduino. A la segona fase, un vehicle autònom anomenat i-SIS és muntat pels estudiants. És hora de posar en pràctica els coneixements per fer que funcioni. Els estudiants aplicaran els seus coneixements de mecatrònica. El control de les emocions, la motivació interpersonal i treball col·laboratiu serà essencial per a l’èxit. Impulsar l’autonomia, l’autoestima i l’esperit emprenedor de l’alumne objectius clau del treball.