Aprendre programació amb microprojectes. Una estratègia iterativa i multillenguatge

Jordi Villar (@TecnoPdG)
Institut Príncep de Girona, Barcelona

Enguany els alumnes d’informàtica de l’Institut Príncep de Girona han superat un repte cada trimestre:

  • T1: “Impulsem la robòtica”. Programació en Processing i en Arduino IDE per a la fira de projectes de tecnologia creativa al Cosmocaixa.
  • T2: “HP Code Wars”. Estratègies de resolució de problemes en Python per a preparar la competició organitzada enguany per la multinacional HP a Barcelona.
  • T3: “mSchools”. Desenvolupament amb l’entorn AppInventor d’idees de negoci per a dispositius mòbils. Participació en el concurs.

La necessitat d’adquirir i diversificar coneixements impulsa espontàniament el treball col·laboratiu i l’aprenentatge entre iguals, que es vertebren a través d’eines com Google Drive i Github.

Estratègies de gamificació ben dissenyades permeten incentivar alhora el treball individual i el col·lectiu.

La planificació i seguiment dels projectes es fa amb presentacions periòdiques que permeten treballar competències d’altres àmbits.

La perspectiva que dóna el fet de treballar amb diferents llenguatges ajuda a sedimentar i consolidar els coneixements adquirits i accelera significativament la corba d’aprenentatge.