Visita a l’escola El Segrià d’un esportista d’èlit : L’Iker Jímenez Larios.

El dimarts dia 21 de maig ens ha vingut a visitar l’Iker Jímenez Larios, ex-alumne  de la nostra escola i que actualment està al centre d’alt rendiment de piragüísme (CAR) de Múrcia . Ens ha fet una xerrada molt interessant pels alumnes de cicle mitjà i cicle superior. Entre d’altres coses ens ha explicat com és un dia al CAR : s’aixequen a les 6.00 del matí i comencen a entrenar . A continuació han d’anar a classes perquè és tan important formar-se esportivament com escolarment. Ens ha recordat que el seu dia a dia és molt exigent i que no poden fer com la resta de nois de la seva edat, sortir per exemple quan volen amb els amics. L’Iker s’ha mostrat molt proper als alumnes i els hi ha donat consells interessants, com per exemple que no s’han de rendir mai malgrat hi hagi dificultats a la vida. Per acabar ens ha explicat el dur camí que han de fer els esportistes que volen participar a les olimpiades  , ja que aquesta és una de les fites més importants a nivell esportiu.

Moltes gràcies Iker per la teva visita i els teus consells.

MILLA URBANA ESCOLAR 2019.

El dissabte dia 18 de maig  es va celebrar la 21a Milla Urbana “23è.Memorial Jeroni Saura”  als Camps Elisis de Lleida. Com cada any alumnes de les escoles de la ZER Horta de Lleida  participen en aquesta cursa amb esportivitat i esforç. Aquest curs   hem participat amb un total de  13 alumnes agrupats en diferents categories.Moltes gràcies a tots els participants i animeu-vos a tornar a participar l’any vinent.

Gràcies a tots!!!

ELS NENS SALVEN VIDES.

El dia 13 d’abril  l’Eduard i l’Alba ,pediatres  de l’hospital Arnau de Vilanova , van venir a fer-nos un taller de reanimació càrdio-pulmonar . Aquest taller forma part de la segona fase de la formació “Els nens salven vides” que  amb anterioritat els mestres vam fer a l’hospital.

Des de l’àrea d’Educació Física hem pogut aprofundir una mica més en la unitat didàctica  “Salut i activitat física” i hem après  una sèrie de consells que en un moment d’emergència poden  salvar vides.

A continuació podeu veure algunes de les activitats que vam fer.

BÀDMINTON +

Final de Catalunya Bàdminton +

El passat dissabte dia 17 de març la nostra ZER va participar a Granollers en la final de Bàdminton +  amb quatre equips, dels qual un va passar a la  final i van quedar en la posició 3 empatats amb el  Col.legi Jardí D . Va ser una jornada molt educativa  i els nostres  alumnes van gaudir de les instal.lacions del pavelló “El Congost”. A continuació tenim l’enllaç per si voleu consultar més informació i algunes de les fotos.

Aquest curs  2017-18 la ZER participa en el programa Bàdminton +. Aquest programa està vertebrat en quatre eixos fonamentals: educació, salut , accessibilitat i qualitat.

En primer lloc s’ha fet una promoció  per part de la federació d’aquest esport , i  pròximament tindrem la fase territorial  de competició , en la qual  un nombre important dels nostres alumnes participarà.

Si en voleu saber més cliqueu aquest enllaç :

www.badminton.es

Gràcies a tots els participants de la ZER en la Milla Urbana 2016!!

El dia  4 de juny alguns alumnes de la   ZER van participar en les curses de la Milla Urbana de Lleida . Va ser un matí molt agradable amb  caire esportiu i lúdic . Tot i així , els participants es van esforçar en recórrer les diferents distàncies , i els  vam poder animar . També   s’ha d’agrair l’esforç de les famílies per fer possible aquesta participació. Gràcies a tots!!

Caminada 2016 a l’escola Arrels.

Avui  els alumnes de CM i CS de l’escola Arrels , amb els seus mestres han fet la caminada 2016. Aquesta activitat forma part de l’àrea d’educació física i ja fa alguns anys que es fa a l’escola amb gran èxit .

Enguany ens ha fet de guia el mestre  jubilat  J.M.R. i ens ha fet escoltar, mirar, olorar i sentir al llarg d’aquesta sortida.Hem vist salts d’aigua,lliris grocs,i una petita pressa. Ha estat molt interessant i  esportivament parlant també ja que hem recorregut 8 km a bon  ritme.

ELS VALORS DE L’EDUCACIÓ FÍSICA

Intentar explicar la importància de l’educació física en poques línies és complicat i fins i tot injust.Aquesta àrea contribueix al desenvolupament físic, social, motriu i intel·lectual dels nens i nenes.
Amb l’educació física s’educa el cos i el moviment , s’ensenyen alguns esports, es fan reflexions sobre la salut ,s’ensenya a que el nen reguli el seu esforç, i aquesta és una capacitat del control de la conducta fonamental en l’educació.
També s’ensenya a competir sense agredir, a guanyar o a perdre, a complir les normes del joc.Aquest és un aprenentatge de la socialització.
L’acceptació dels límits i la disciplina de l’activitat física ajuden a crear una estructura de la personalitat sòlida.
L’educació física té molt a veure amb l’origen de molts processos d’aprenentatge i amb moltes de les capacitats vitals més bàsiques i amb el respecte en general.

Carta-profesores-educacion-fisica