Un cop ja heu sentit les músiques ara us ensenyarem el que vam dibuixar podeu veure els dibuixos que vam fer al sentir-les, va ser una activitat molt divertida…
La cançó dels músics
La classe dels músics hem començat a fer la cançó de la nostra classe, que es diu Canta i aprenc de la Montse Martí i, sent com som, la nostra mestra també ha participat amb una flauta! Ens voleu veure i sentir? Penseu que encara estem començant…
Apa, gaudiu!
Les biografies dels astronautes.
1rB: Pastitxo de sal gruixuda!
La tarda del divendres passat els músics vam realitzar un pastitxo de sal gruixuda. Primer vam comentar entre tots què creiem que podia ser l’ingredient fixant-nos en les seves característiques: sucre, neu, sal, farina, mini boletes de paper, etc. Al final, vam anar descartant i després de provar-ho, tots vam coincidir en que era sal.
Si cliqueu sobre la imatge podreu veure totes les fotografies i com vam gaudir realitzant el pastitxo!! I és que ens agrada molt “empastitxar” amb diferents ingredients i comprovar que existeixen diverses textures!!!
El vampirs sobrevolen l’escola!
Els vampirs ens inspirem!!!
<a href="“>
Els vampirs van experimentar amb pintura vermella simulant la sang. Arrossegant les mans per paper d’emabalar. Els hi va agradar molt i mireu quines fotos més xules!!!
1rB: Descobrim la geometria
Un cop realitzat el buidatge dels deures sobre la piràmide i havent recollit totes les característiques, els músics ens vam disposar a investigar sobre la paraula “PRISMA”. Amb la recerca, hem descobert que un prisma no és el mateix que una piràmide o que un cilindre. I… sense ni saber-ho, ens hem iniciat en la geometria!
Entre tots hem arribat a la conclusió que:
1) Un prisma està format per dues bases que tenen la mateixa forma geomètrica (hexàgon, pentàgon, triangle…) i que el què els uneix són tot un conjunt de rectangles.
2) Una piràmide té una sola base triangular i les seves cares estan unides per un vèrtex comú.
3) Un cilindre és un cos geomètric format per dues bases “circumferencials” i sense cap vèrtex.
Un cop descobertes aquestes característiques, aquests dies ens hem dedicat a portar i a classificar diferents objectes i materials segons si eren primes, piràmides o cilindres.
1rB: Rebem una carta de la Hatshepsut
El Biel ens va explicar ja fa uns dies que els egipcis mesuraven les coses utilitzant els pams i les “colzades” (des de la punta del dit mitger fins al colze). Fa una setmana, els músics vam rebre una carta de la faraona Hatshepsut on ens demanava si podíem mesurar l’aula i la pista de futbol. Així que ens vem partir amb dos grups i vam mesurar els dos espais.
Al finalitzar, vam comprovar que els dos grups havíem descobert diverses estratègies, ja que el mig grup de l’aula primer van començar mesurant amb els pams de la mà fins que van descobrir que un A4 era la mida justa dels seus dos pams junts i van decidir continuar col·locant fulls al terra i per cada full sumaven dos pams. Mentrestant, l’altra mig grup van mesurar la pista de futbol ajuntant pams i s’apuntaven cada vegada que arribaven a 20 en un full. Després van sumar i els hi va sortir el resultat! Extraordinari, oi?!
[ cliqueu sobre la imatge per veure totes les fotografies! ]
Vickie ens presenta als seus amics!
LES UNITATS DE MESURA
DESPRÉS D’HAVER GAUDIT AMB L’AIGUA ENS TOCAVA PENSAR !!! I REALMENT SABEM MÉS COSES DE LES QUE CREIEM ! SIMPLEMENT EL QUÈ ENS CAL ÉS POSAR LES NOSTRES IDEES EN ORDRE!
Grup blau
• ROCIO: L’altre dia us ho vau passar molt bé jugant amb l’aigua. Però ara toca pensar què hem aprés.
• NICOLLE: És per aprendre a mesurar l’aigua
• ELIA : l’aigua és líquid
• ELISABETH: I que no té gas
• QUERALT: L’aigua és necessària
• JAN R: L’aigua no té sabor
• DAVID : És bona pel ronyó
• ROCÍO: Sabeu moltes coses però ara pensem en el material que vàrem fer servir.
• DAVID: un tub
• ELIA: Un embut i comptava l’aigua que ficava i el nº que em va donar al final
Ara mirarem tot el material i intentarem buscar similituds i diferències entre cada un dels pots, probetes, comptagotes… que vam fer servir
• ROCIO: Xacobo, què has vist tu que ens indiqui que aquests pots ens asserveixen per mesurar i que ho tinguin tots els recipients
• XACOBO: Tenen linies
• ROCÍO: Voleu que els classifiquem en dos grups, els què tenen linies i els què no?
Els classifiquem i se n’adonen que alguns tenen números i d’altres no
• ELISABETH: Les ampolles no tenen números
• ROCIO: Tu creus?
• QUERALT: Aquí tens el “l” (assenyalant l’unitat de mesura en un recipient de laboratori )
• JAN C: Aquests no tenen números
• ROCIO: Tots els números són els mateixos? Totes les lletres que hi ha al costat dels números són iguals? ( unitats de mesura “cl”, ml”)
• JAN C : el meu té 3 ml
• ARNAU: 50ml
• XACOBO: 100 ml
• DAVID: 25ml
• JAN R: 250 ml
• LUCÍA: 100ml
• NICOLLE: 250
• QUERALT: 100ml
• ELIA: 1000ml i 1l
Grup taronja
- ROCIO: L’altre dia us ho vau passar molt bé jugant amb l’aigua. Però ara toca pensar què hem aprés.
- OLEGUER: Vaig posar paper a l’aigua i es va desfer
- ROCÍO: podría ser un objectiu , saber que li passa al paper , però no creus que podríem aprendre més coses?
- OLEGUER: quan pessava l’aigua en litres
- ALBA: en Kg
- ROCÍO: pesem l’aigua en Kg? Què podem mesurar en litros?
- ALBA: l’arròs
- ROCÏO: l’arròs?
- OLEGUER: medim un litre, ml, Km, cm. La Fanta la medim en litres.
- ALGUNS: les begudes. Tots el líquids
- ALBA: Ah! Pesem amb Kg tot el què no és líquid
- ROCÍO: I les parets de la classe, com les mesuraríeu?
- Jordi S: les parets en metres
- ALBA: El què pesa una cosa ho fiques a la balança o a la bàscula
- OLEGUER: mesurem la distàcia en alçada
Ara mirarem tot el material i intentarem buscar com podem mesurar l’aigua.
Arribem a la conclusió que els líquids els mesurem en litres, ml, cl…
DURANT LES PRÒXIMES SESSIONS APRENDRE A FER LES CONVERSIONS TOT EXPERIMENTANT!

