MUSICA I CINEMA
Després de veure la pel•lícula: AMADEUS ,realitzeu -en grups de dos – les activitats següents, molta informació la trobareu o bé a internet o en llibres
1. Fitxa tècnica
2. Fitxa artística
3. Argument (màxim 5 línies)
4. Protagonistes
Elaboreu una biografia de cada compositor on constin les següents informacions:
. Nom i Cognoms
. Dates de naixement i mort
. Nacionalitat
. Aportació personal dins el món de la música
. La seva obra
. Un retrat
http://www.mozart.cat/
5 . Responeu les qüestions musicals:
• Quines obres musicals formen part de la banda sonora de la pel•lícula ?
http://es.wikipedia.org/wiki/Amadeus#La_leyenda_sobre_la_muerte_de_Mozart
• Quines òperes es representen al llarg de la pel•lícula?
• De cada òpera, ompliu una fitxa on consti:
títol, compositor, autor del llibret, any de realització, argument, fragment representat (descripció) , tesitura de veus que surten a cada fragment, ària o fragment representats…
• Què és una missa de rèquiem?
• Quins fragments del Rèquiem surten en el film?
• Descriu la part on Salieri ajuda a Mozart a acabar la composició del Confutatis de la Missa de Rèquiem.
• Quina llegenda hi ha al voltant de la mort de Mozart?
6. ÒPERA
• Quina estructura presenta una òpera?
• Ordeneu les veus femenines i masculines de més agudes a més greus.
• Seleccioneu un dels fragments d’òpera representats a la pel•lícula i realitzeu les següents activitats :
. El llibret en quina llengua està escrita?
. Quins personatges representen?
. Com estan caracteritzats? (indumentària, maquillatge, caràcter)
. Quin tipus de veus la interpreten?
. Quin tipus d’estl vocal predomina: sil•làbic o melismàtic?
. Cerqueu la lletra i la seva traducció a Internet
7. Conclusió.
Realitzeu una valoració del film, del treball ( dificultats, ajudes, aspectes més rellevants, etc.)
8. Bibliografía
Llibres i pàgines Webs consultades