Contingut de les conferències 2011

conferencies1011

Us avancem la sinopsi del contingut de les conferències El Gust per la Lectura, que tindran lloc durant el 2n trimestre del curs.

Primària

Vols que t’escrigui una història? Dolors Garcia Cornellà

L’escriptora parla de la seva dedicació a la literatura: la vocació per l’escriptura i el procés creatiu, des de la idea inicial fins a la recepció de l’obra pel públic lector, passant pels diferents aspectes que comporta el fet literari: argument, personatges, escenaris, estructura, però també edició. Sempre amb referència als seus propis llibres.

Llegint imatges. Agustín Comotto

La il·lustració en els llibres infantils permet reflexionar sobre la interpretació de la imatge i el llenguatge visual. Però, sabem llegir il·lustracions? Com formem el criteri dels infants en relació al llenguatge visual? Com poden arribar a destriar les modes de la qualitat creativa? Una bona manera d’incidir en l’aprenentatge de la competència lingüística i audiovisual són els llibres il·lustrats.

Michael Ende: les formes fantàstiques del pensament. Josep-Francesc Delgado

L’obra d’Ende té una vigència i una originalitat que la distingeixen del gènere fantàstic actual. La capacitat de comunicar idees, sentiments i pensaments amb originalitat és necessària en una societat cada vegada més dotada de virtualitats i més desproveïda de formes de pensament.

Secundària

L’adolescència des de l’humor, la fantasia i el thriller. Maite Carranza

L’escriptora proposa un viatge per les emocions dels protagonistes dels seus llibres, en el convenciment que la clau d’una bona història és un bon personatge i que la literatura juvenil permet que els joves es mirin en el mirall dels seus errors, pors, inseguretats i angoixes. L’humor, la fantasia i el thriller els poden ajudar en la seva educació sentimental.

Literatura i cinema. Vicenç Llorca

Les relacions entre la literatura i el cinema al llarg del temps proporcionen un bagatge de possibles recursos pedagògics que permeten introduir i aprofundir l’alumnat en els llenguatges literari i audiovisual. L’objectiu final és potenciar la competència lingüística i audiovisual mitjançant la dimensió comunicativa i la dimensió estètica i literària.

Llegir Màrius Torres, avui. Margarida Prats

La poesia de Màrius Torres, poeta del segle XX, és vigent per als lectors actuals. Vida i escriptura; el combat creatiu del poeta amb l’analogia, les personificacions, l’ús de l’adverbi i l’adjectiu; el diàleg amb la natura i les arts; i el combat del lector per reconstruir les paraules del poeta són els eixos temàtics d’aproximació a la seva obra.

Conjuntes

Llegir a l’era digital. Toni Matas

La lectura digital planteja nous reptes i també noves exigències. En la societat de la informació i del coneixement dediquem una part molt important del temps a llegir. Llegir en pantalles de dispositius diversos exigeix una nova forma d’aproximació a la lectura i específicament a la lectura literària. Aquestes noves formes de llegir poden oferir més oportunitats que amenaces.

A cau d’orella… o llegir, escoltar i parlar de llibres. Amàlia Ramoneda

El club de lectura va arrelant en els centres educatius. És una activitat d’animació a la lectura i una bona eina per a la formació del lector, literària i de coneixement d’un mateix. A partir de d’una experiència força consolidada es tracta l’organització d’un club de lectura, la selecció de llibres i les activitats amb els llibres llegits.

Més informació i inscripcions

Deixa un comentari